in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-19-2011 1:09 PM by 1983beo. 13 replies.
Page 1 of 1 (14 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-13-2011 2:35 AM

    Beovision 10 & Sonos

    Omdat ik via mijn dealer(s) geen reactie krijg, maar even een vraag aan de echte experts: ik heb een Sonos systeem gekoppeld aan de BV10 (via de digital in/out) en de verbinding ondergebracht onder v.mem. De Sonos staat op 'vast volume', zodat ik ook DTS muziek kan afspelen. Sinds de laatste firmware update van de BV10 stopt er na 10 minuten muziek spelen spontaan mee: mijn speakers gaan uit en de tv op standby. Soms gebeurd dit maar 1 keer, soms een aantal keren achter elkaar (ik speel soms lange .wav's af, soms een verzameling .mp3's), maar hoe dan ook is het erg irritant. Alle standby / 'sleep' instellingen staan goed, m.a.w. niet op automatisch op standby gaan oid.

    Heeft iemand een idee wat er aan de hand is, het probleem lijkt zich pas voor te doen na de laatste firmware update.

    Dank!!!

  • 02-13-2011 3:50 AM In reply to

    Re: Beovision 10 & Sonos

    Goh weer een dealer die denkt god te zijn :-( misschien hebben we wel dezelfde. Zo jammer en zeker omdat de meeste dealers hun uiterste best doen, om het netjes voor de klant op te lossen. Dit moet bij hen toch pijn doen om te zien dat een enkele collega dit mooie merk verkl....

    Het lijkt me toch een hele normale vraag van @jpvr74. Vraag gewoon of de dealer een downgrade wil doen. Was er een dringende reden voor de update??? Anders zo laten met de oude versie en wachten op de volgende update.

    De Sonos is te mooi om stil te zetten.
  • 02-13-2011 4:12 AM In reply to

    Re: Beovision 10 & Sonos

    Wat gebeurd er als je de Sonos loskoppelt en de TV dan aanzet op VMEM? Gaat de BeoVision 10 dan ook na een aantal minuten uit?

    Niet om de dealer goed te praten, maar het is natuurlijk mogelijk dat hij de vraag al heeft doorgespeeld naar B&O. Helaas wordt vaak vergeten om de klant dit even te melden. Ik zou zeggen, bel hem eens en vraag eens naar de status!

  • 02-13-2011 6:14 AM In reply to

    Re: Beovision 10 & Sonos

    Jpvr

    Probeer eens v.mem en dan AV v.mem. Dit zou moeten werken. Mocht het niet zo zijn zend me even een pm dan zoek ik het voor je uit.
  • 02-13-2011 10:48 AM In reply to

    Re: Beovision 10 & Sonos

    @Blackrix, na 14 minuten (even getimed) springt de BV ook op standby en de speakers uit...

  • 02-13-2011 10:50 AM In reply to

    Re: Beovision 10 & Sonos

    @1983beo: call me stupid, maar eerst AV uit de 'list', dan 'go' en dan V.MEM knop? Of zonder 'go'  (bij mij inmiddels klein stickie)?

  • 02-13-2011 11:39 AM In reply to

    Re: Beovision 10 & Sonos

    Ja eerst v.mem totdat je geluid hebt. Dan list totdat er av in je display staat en dan opnieuw v.mem. Geen go
  • 02-14-2011 9:35 AM In reply to

    Re: Beovision 10 & Sonos

    Ik hoop voor je dat het probleem wordt opgelost, maar...

    wat is de meerwaarde van Sonos? wat doet/kan het?? Is het een mediacenter o.i.d. Zelf heb ik de apple tv1 160 gb. Maar dit vind ik een onding. apparaat vaak niet zichtbaar in i-tunes waardoor ik alles weer opnieuw kan synchroniseren.

    als je vindt dat dit onder een andere topic moet dan hoor ik het wel.

    zwaan

     

  • 02-14-2011 11:50 AM In reply to

    Re: Beovision 10 & Sonos

    @zwaan een hele terechte vraag die miz best in dit topic kan. Sonos en bv Squeezebox zijn muziek streamers. Voor beperkte kosten bieden ze veel gemak en muziek. iTunes is en blijft lastig. Wordt gelukkig wel steeds beter.

    Gewoon een avond Google(n) en lezen.

    Natuurlijk kan je de discussie ook voeren waarom dan niet direct een media streamer zoals bv de popcorn, playstation3, etc. Simpel ik weet het niet, mijn keuze was Squeezebox met een NAS als muziekserver.

    Apple TV heb ik nooit begrepen. Nieuwste versie met video's huren lijkt me wel weer gaaf, maar waarom dan niet gelijk een HD versie uitbrengen.
  • 02-14-2011 3:02 PM In reply to

    Re: Beovision 10 & Sonos

    Sonos is niet zaligmakend (slurpt wifi op, zeker als je .wav afspeelt, kan geen HQ Flac (48/96) aan), maar is laagdrempelig (click and play), werkt met zones door het huis (dus eentje in de keuken, eetkamer, woonkamer etc), heeft een stand-alone oplossing (S5, in de keuken dus) en is ipad-iphone-android-pc-eigen remote- bedienbaar. Met je eigen NAS erbij werkt het prima, alleen nu moeten mijn B&O spullen het nog blijven doen...

    Qua keuze Beoric: wellicht omdat je geen drie PS3's in huis wil hebben, maar alleen een paar kleine, met elkaar pratende kastjes?

  • 02-14-2011 3:08 PM In reply to

    Re: Beovision 10 & Sonos

    @Jpvr74

    Inderdaad was ik onduidelijk. Dacht even alleen aan de living. Ik heb hier 4 Squeezeboxen staan met hun eigen NAS. Bij mij zijn ze allemaal met kabel aangesloten.

    Voor mijn begrip, Sonos heeft toch een eigen wifi netwerk of vergis ik me ???
  • 02-16-2011 7:11 PM In reply to

    Re: Beovision 10 & Sonos

    beoeric:
    @Jpvr74

    Voor mijn begrip, Sonos heeft toch een eigen wifi netwerk of vergis ik me ???

    Op je (draadloze) netwerk maakt Sonos een eigen virtueel netwerk aan. Dit virtuele netwerk is beveiligd met AES (je vraagt je overigens af waarom, ik vermoed om je de mogelijkheid te ontnemen andere apparaten dan van Sonos in dit virtuele netwerk op te nemen).

    Uiteindelijk is de bandbreedte (ruimte op de frequentieband) op je netwerk beperkt. Van Sonos is bekend dat ze een vrij groot deel van de bandbreedte vastleggen/blokkeren.

    Op een bedraad netwerk zul je hier minder snel last van hebben dan op een draadloos netwerk.

  • 02-19-2011 9:58 AM In reply to

    Re: Beovision 10 & Sonos

    Hallo 1983beo: dank, probleem opgelost: overigens wel een erg omslachtige manier, maar goed, dit forum staat al vol met de ondoorgrondelijke manier van denken van onze Deense vrienden...

  • 02-19-2011 1:09 PM In reply to

    Re: Beovision 10 & Sonos

    Mooi dat het is opgelost. Het heeft te maken met dat je sonos geen beeld geeft. Ivm bepaalde wetgeving van de eu moet een tv (ongeacht welk merk) na een bepaalde tijd geen beeld/bediening uit gaan. Helaas kan b&o hier weinig aan doen vandaar dat het gebeurde. Met het AV commando laat je als het ware weten dat je v.mem als audio bron moet weergeven.

    Een beo5/6 kan het bedienen makkelijker maken. Je kan dan een macro maken dat de afstandsbediening zelf v.mem AV v.mem doet als jij v.mem indrukt.
Page 1 of 1 (14 items)