in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-03-2011 5:36 PM by Harry2008. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-31-2011 12:31 PM

    Welke dvd of blue ray speler gebruiken jullie

    Op het General Forum is een interessante discussie gaande over SACD spelers. Hierbij geeft @Carolpa veel deskundige input. Nu vraag ik me af wat jullie voor spelers hebben aangesloten. Vraag aan @Carolpa waar koop je in Nederland het beste een Oppo speler.

    Zelf gebruik ik de PS3, maar ik zou ook graag SACD's gaan afspelen. Mijn PS is net niet oud genoeg. Het eerste model speelde ook SACD's.

    Wordt mijn beeld en geluid beter als ik ook zou overstappen naar bv. een Oppo. Zo ja moet ik dan gaan voor de 93 of is de 95 verstandiger. Hij zal via HDMI aangesloten moeten worden op een 7-55 (zonder BR). Wat ik ervan begrepen heb, is de 95 alleen zinvol zodra hij analoog wordt aangesloten.

    Wil me niet blind kijken op een merk, dus ben heel benieuwd hoe jullie het hebben opgezet.
  • 01-31-2011 1:06 PM In reply to

    • Leko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-01-2010
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Re: Welke dvd of blue ray speler gebruiken jullie

    Hallo Beoeric,

     

    Naar mijn bescheiden mening is SACD spelers uit de mode. Alles met een schijfje (ook CD's, zie BS5 en BM5) zijn niet meer een lang leven beschoren. Ik werk al een tijdje met een multimediaspeler. Een beetje goeie speelt alles af. Streamen via de computer of via een harde schijf. Makkelijker kunnen ze het niet maken. Leuker wel.

     

    Veel succes en sterkte met de keuze.

  • 01-31-2011 2:53 PM In reply to

    Re: Welke dvd of blue ray speler gebruiken jullie

    Leko:
    Naar mijn bescheiden mening is SACD spelers uit de mode.

    @Leko

    dit klopt wel denk ik, maar toch! Er worden nog steeds vele SACD's (her)uitgebracht. hiernaast wordt er ook muziek op BR uitgebracht (vergelijkbaar met DVDA)

    Ik ben dan ook iemand die voor kwaliteit gaat en daarom de schijfjes zelf koopt. als je de download koop heeft het vaak bijna dezelfde prijs als een schijfje of als je het "vrijelijk" download heb je lang niet altijd kwaliteit (meestal vaker niet dan wel)

     

    cd's koop ik en rip ik direct. vervolgens luister ik meestal naar de geripte formaten. hiernaast ben ik een sterke voorstander voor high resolution. dit mag SACD, DVD Audio, BR of gekochte bestanden zijn.

     

    @Beoeric

    Mijn eerste Oppo een dvd speler heb ik zelf uit de US geimporteerd (direct van de producent). Mijn blu ray speler heb ik via het internet in de UK gekocht (regio & zone vrij). Deze leverancier heeft het stokje overgegeven aan een collega. zie de links:

    http://oppodigital.com/

    http://www.markgrantcables.co.uk

    In alle testen komen de spelers van Oppo als zeer goed naar voren. Tevens hebben ze een uitstekende prijs - kwaliteitverhouding. volgens mij zul je geen andere speler voor die prijs vinden die BR/SACD/DVDA/CD en een mediaplayer is vinden. 

    Ik heb de Oppo's via HDMI aangesloten. 

     

     

     


  • 01-31-2011 3:11 PM In reply to

    Re: Welke dvd of blue ray speler gebruiken jullie

    @Carolpa bedankt voor het heldere antwoord. Ga dadelijk eens kijken op de sites. Mijn vraag 93 of 95 is dat een juiste redenatie ??? Wordt volgens jou het beeld ook beter tov. PS3?? Lees dat deze speler zeer goed kan up-scale (geen idee wat ik schrijf, ik citeer maar wat :-)

    Ook ik wil gewoon de SACD schijfjes kopen. Volgens mij liggen ze nergens in de schappen, of vergis ik me. Natuurlijk ook geen probleem ze te bestellen. Bol.com heeft er al een heleboel.

    Blijf heel benieuwd wat B&Oers voor spelers gebruiken.
  • 02-03-2011 5:36 PM In reply to

    Re: Welke dvd of blue ray speler gebruiken jullie

    Toen ik aan het rondkijken was was de Oppo helaas in NL nog niet te krijgen. Heb uiteindelijk voor een Pioneer gekozen. Bevalt uitstekend, goed scaling van DVD's en een redelijk uiterlijk Wink. Model is BDP-LX52. 

    Belangrijkste nadeel: llllaaanggggzaaaam.

Page 1 of 1 (5 items)