in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-30-2011 2:41 PM by Blackrix. 36 replies.
Page 2 of 2 (37 items) < Previous 1 2
Sort Posts: Previous Next
  • 01-29-2011 4:57 PM In reply to

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    Zal ik dan ook maar weer iets zeggen?

    Ik koop maar ben ook niet vies van het gratis downloaden (als ik tenminste zou weten hoe dat werkteEmbarrassed)

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 01-29-2011 5:05 PM In reply to

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    Reden dat ik koop is natuurlijk dat ik niet weet hoe te downloaden :-)
  • 01-29-2011 5:28 PM In reply to

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    dan zeg ik het ook maar.....ik wist niks van squeezeboxEmbarrassed

  • 01-30-2011 5:40 AM In reply to

    • Leko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-01-2010
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    Wat ik in deze discussie mis, is de rol van de importeur. Als ik voor 50.000 euro spullen aanschaf ( wat ik toch een heel bedrag vind) en het blijkt niet te werken, dan moet de dealer er voor zorgen dat alles werkt. Blijkt er een softwarebug in te zitten, dan moet de importeur voor de kosten opdraaien. Ik denk dat daar ook het probleem ligt. Tijdens gesprekken met mijn dealer heb ik wel gemerkt dat de importeur nogal moeilijk doet.

    Desalniettemin moet een dealer de problemen oplossen, want je hebt deze spullen bij hem gekocht. (europees consumentenrecht)

    Ik wacht al sinds 27 november vorig jaar op een radiostation op mijn BS5. De dealer heeft de formulieren direct naar B en O gestuurd, maar tot op heden is er nog niets gebeurt.

    En ja, ik download. En met veel plezier. Het zijn iedere keer weer kadotjes die je krijgt.

  • 01-30-2011 7:38 AM In reply to

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    Voor zover ik weet is er geen importeur. Wat ik ook niet wil is om telkens te zeuren. Nu ik bijna een jaar wacht is ook mijn geduld op. Is volgens mij ook goed te lezen :-) Geef de dealer nog een week, dan gaat er een schrijven naar Denemarken. Wat ik niet meer doe, is hier boos worden. Daarvoor ben ik terecht op de vingers getikt.
  • 01-30-2011 11:39 AM In reply to

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    In Nederland is inderdaad geen importeur meer, dit is een hoofdkantoor voor de BeNeLux geworden. Ze zijn sinds 2005 geen zelfstandige onderneming meer. Maar ook al was er een importeur, de softwareproblemen zullen door de fabrikant moeten worden opgelost. Maar de dealer is inderdaad uiteindelijk verantwoordelijk voor het oplossen van het probleem, je hebt met hem een koopovereenkomst. 

    Wat me op BeoWorld wel opvalt is dat mensen altijd klagen over problemen met de apparatuur. Begrijp me niet verkeerd, een softwareprobleem moet worden opgelost. Maar bekijk ook eens de positieve kant. Er wordt (bijna) nooit gesproken over de geweldige integratie van alle apparatuur die met 1 afstandsbediening te bedienen is, ook in meerdere kamers. En doordat de apparatuur is gekoppeld en van elkaar weet wat er gaande is, is de kans op foute bediening erg klein en eenvoudig. En daar kan geen universele programmeerbare afstandsbediening tegenop!

  • 01-30-2011 12:06 PM In reply to

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    Blackrix, ik denk zelfs dat je nog iets vergeet. Als er problemen zijn, is het meestal de integratie met niet B&O spullen. Vertelde eens een dealer tegen mij, dus zal wel waar zijn.

    De reden waarom IK voor B&O gekozen heb. Op de eerste plaats uiterlijk. Dan heel lang niets, op de tweede plaats bediening. Op de derde plaats kwaliteit en gekozen materialen. Op de laatste plaats pas geluidskwaliteit.

    Volgens mij is voor minder geld een betere geluidskwaliteit te koop is. Een kennis van mij heeft zo'n installatie. Mijn mening, niets past bij elkaar en je wordt gek van de kabels en afstandsbedieningen.
  • 01-30-2011 12:41 PM In reply to

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    Bij integratie van niet B&O apparatuur mis je weer de onderlinge datacommunicatie, dus de kans op een fout is weer groter. Maar volgens mij was B&O wel 1 van de eersten die via een Set Top Box Controller (heet tegenwoordig PUC) om apparatuur van derden te kunnen bedienen. 

    Ik ben volgens mij in 1996 bij B&O in Denemarken geweest. Daar kwam een verhaal ter sprake dat een grote Japanse elektronicagigant een bezoek heeft gebracht aan B&O in Denemarken. Ze vonden de fabriek mooi, maar uiteindelijk bleken ze alleen maar geïnteresseerd te zijn in de BeoLink 1000. Ze konden er niet bij hoe zoveel bedieningsmogelijkheden in 1 afstandsbediening konden worden gestopt waarbij de boel niet ingewikkeld werd.....

  • 01-30-2011 1:16 PM In reply to

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    beoeric:
    HarleyD, ik geloof niet dat er ergens staat dat Koos een dealer is. Wat ik schrijf is seconde life dealer. In deze context is dealer echt een handelaar. Wel heel wrang, lees mijn laatste alinea dat de echte dealers service soms anders schrijven. Moeten we hier vaststellen dat je heel soms beter af bent bij een handelaar dan een officiële dealer.

    Er zijn waarschijnlijk hele goede dealers. Vandaar dat ik mijn ervaring benoem als incident, met een enkele dealer. Helaas wel een die vorig jaar voor meer dan 50k mocht factureren.

     Ga hier verder niet meer op in. Het is een B&O forum en geen taal forum.

     

    Ben jij toevallig woord blind meneer de bedrijfskundige ......

    De kop boven het topic gaat toch echt over " DEALERS en service "   , verder ga ik hier ook niet meer op in want het is immers geen taalforum Whistle

    Groetjes aan mevr. de Jurist

     

  • 01-30-2011 1:52 PM In reply to

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    Tijd voor wat luchtigs boys. Zie deze thread maar eens aangaande deze link op EbayBig Smile

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 01-30-2011 2:07 PM In reply to

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    @blackrix, ja en nu willen we meer weten :-) vertel over de fabriek. Ben het verder helemaal met je eens. Geeft een heerlijk gevoel met de beo4 de Lutron in de woonkamer te bedienen. Wakker worden met de beotime radio en de lampen op schermer.

    Lijkt me geweldig eens de fabriek te mogen bezoeken. Heb je nog ergens kaartjes liggen :-)
  • 01-30-2011 2:41 PM In reply to

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    Ik ben er een paar keer geweest met Beofriends, de laatste keer in 2009. En als je ziet hoe het product wordt gemaakt (helemaal de aluminium delen die volledig in eigen huis worden bewerkt, inclusief anodiseren) wordt de prijs van B&O producten opeens een heel stuk duidelijker!

    Volgens mij zijn er in de zomer altijd rondleidingen door de fabriek. Tenminste, zo was het altijd. Mocht je een keer heen gaan, bezoek dan ook het Struer museum. Hier staat een heel grote hoeveelheid B&O apparatuur vanaf 1925!

Page 2 of 2 (37 items) < Previous 1 2