in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-30-2011 2:41 PM by Blackrix. 36 replies.
Page 1 of 2 (37 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 01-27-2011 2:10 PM

    Goede ervaring met dealers en service

    Volgens mij is het inmiddels tijd ook eens een topic te maken, waarin we de goede dealers kunnen "belonen". Helaas is services de laatste tijd geen vanzelfsprekendheid meer. Zelfs B&O heeft hiervan last, wat miz toch echt niet zou moeten kunnen. 

    Mijn verhaal,...

    Inmiddels een aantal weken geleden zocht ik een beolab7-1 voor de slaapkamer. De bestaande configuratie van 2xBL1, BL2, en 2xBL8000 was niet echt lekker in te regelen op gesproken tv uitzendingen.

    Op Marktplaats bood dhr Jansen voor een scherpe prijs een leuke speaker aan. Zelf gaan ophalen (aan de andere kant van het land) en na een luistertest was de koop snel gesloten. Nog een uur onder het genot van een kop koffie over B&O zitten kletsen. Thuis aangekomen bleek de speaker het niet meer te doen. Koos gebeld en hij beloofde een passende oplossing. Met een uurtje werd ik gebeld door mijn eigen dealer dat Koos hem verzocht had de speaker te repareren. Natuurlijk lekker makkelijk op een paar km afstand de 7-1 inleveren en wachten. Minder dan een week later werd ik gebeld dat de centre gerepareerd was en kon worden opgehaald. De rekening was inmiddels voldaan dus ik kon hem zo meenemen.

    Koos is een second life dealer in zuidholland ("de Lier" achter Vlaardingen). Helaas merk je pas hoe goed de service is wanneer je die nodig hebt. Er kunnen miz veel officiele dealers nog iets leren van deze man. Noem het reclame of geef het een andere naam, een feit is dat ik heel tevreden ben.

    Mijn eigen dealer (wiens naam ik dus niet noem) neemt tegenwoordig zelfs niet meer de moeite een mail te beantwoorden. Een 9 maanden geleden aangemeld probleem wordt ook compleet genegeerd. Sorry voor deze laatste regel mijn frustratie moest er even uit :-)

     

    .

     

  • 01-27-2011 3:04 PM In reply to

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    Tsja, bij Koos moet je zijn! Heb al een aantal dingen goedkoop bij hem kunnen kopen. Laatste keer een Beocom 2 waar helaas aan "gesleuteld" was maar wel m'n geld terug gekregen!

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 01-27-2011 5:55 PM In reply to

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    Mijn zwager heeft bij koos een beosound 9000 met beolab 8000 gekocht.

    Werkt na jaren nog steeds perfect.

  • 01-27-2011 6:04 PM In reply to

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    Weet Koos van deze gratis reclame?Whistle

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 01-28-2011 10:01 AM In reply to

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    Wie zegt dat het gratis isBig SmileBig Smile

  • 01-28-2011 11:19 AM In reply to

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    Of beoEric = Koos en maakt hij reclame voor zichzelf ???

    Of BeoEric heeft 10% korting gekregen en Koos betaald dus voor deze reclame ???

    Of het is zoals het er staat, en is BeoEric een tevreden klant die zegt als iets hem niet aanstaat, maar ook zo eerlijk is om goed te spreken als het goed is ???

    Ik weet het niet, maar lang geleden leerde ik op school. Als je het echt niet weet, gok het langste antwoord :-)
  • 01-28-2011 11:33 AM In reply to

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    Ondanks dat het goed is opgelost , is Koos geen dealer , maar gewoon een handelaar !

  • 01-28-2011 11:54 AM In reply to

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    HarleyD, ik geloof niet dat er ergens staat dat Koos een dealer is. Wat ik schrijf is seconde life dealer. In deze context is dealer echt een handelaar. Wel heel wrang, lees mijn laatste alinea dat de echte dealers service soms anders schrijven. Moeten we hier vaststellen dat je heel soms beter af bent bij een handelaar dan een officiële dealer.

    Er zijn waarschijnlijk hele goede dealers. Vandaar dat ik mijn ervaring benoem als incident, met een enkele dealer. Helaas wel een die vorig jaar voor meer dan 50k mocht factureren.

    Ga hier verder niet meer op in. Het is een B&O forum en geen taal forum.
  • 01-28-2011 1:48 PM In reply to

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    Zo, dat is pas echt wrang zeg.. Voor 50K kopen, dan mag je toch verwachten dat de dealer laat merken dat ie zijn uiterste best voor je doet, ongeacht of ie het op kan lossen. Gewoon niet reageren, in de hoop dat het dan wel overwaait kan echt niet. Maar vind het wel goed dat je zijn naam niet noemt.

  • 01-28-2011 2:36 PM In reply to

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    DoubleU.

    Het probleem is oplosbaar. Het gaat om een soft/firmware fout in de bv7-55. Heb ergens de release notes gelezen van updates. Volgens mij was het in de eerst volgende update opgelost.

    Heb niet de indruk dat wanneer je veel koopt je een betere klant bent. Er is nog veel meer misgegaan wat ik niet eens genoemd heb.

    Mijn vrouw is jurist, en heeft in haar hele carrière nog nooit zoiets mogen meemaken. Zelf ben ik bedrijfskundige, en als ik zo afspraken zou maken en nakomen, zat ik waarschijnlijk al 25 jaar in de bijstand :-)

    Ik heb het topic "goede ervaring met dealers" genoemd. Laten we terug keren naar dit onderwerp. Wil jullie niet lastig vallen met mijn issues. Het is beter hier te lachen en genieten.
  • 01-28-2011 4:00 PM In reply to

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    beoeric:
    Ik heb het topic "goede ervaring met dealers" genoemd. Laten we terug keren naar dit onderwerp. Wil jullie niet lastig vallen met mijn issues. Het is beter hier te lachen en genieten.

    Precies, en ik denk dat ook minder goede ervaringen met "dealers/handelaren/resellers"hier vermeld mogen worden, toch?

    Maar wel blijven lachen....

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 01-29-2011 6:08 AM In reply to

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    beoeric:

    Heb niet de indruk dat wanneer je veel koopt je een betere klant bent.

    Ik vind ook niet dat dat zou moeten. Iedere klant verdiend dezelfde service, of hij nu veel of weinig aanschaft. En de verkoper kan hier ook nog eens een flink voordeel mee behalen, want ook iemand die voor een kleiner bedrag aanschaft kan of goede of slechte reclame maken voor de verkoper. Goede of slechte ervaringen komen meestal wel ter sprake bij verjaardagen of iets dergelijks, en slechte reclame gaat ook nog eens veel sneller dan goede reclame. En het is ook niet gezegd dat het bij een kleine aanschaf blijft, als de klant goed wordt behandeld heeft hij meer reden om terug te komen. Helaas zijn er verkopers die alleen denken aan het binnenhalen van cash en er niet bij nadenken dat ze later ook nog inkomsten moeten hebben......

     

  • 01-29-2011 7:23 AM In reply to

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    Blackrix, dank voor de aanvulling. Ben het helemaal met je eens. Het zal niet de eerste keer zijn dat een gratis kabeltje, een vorstelijke order oplevert.
  • 01-29-2011 7:37 AM In reply to

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    Beoeric, helaas is het de praktijk dat veel verkopers (niet alleen van B&O) hier anders over denken of gewoon niet verder denken dan hun neus lang is. Als je bijvoorbeeld een onderdeeltje nodig bent, zijn ze niet thuis, dat is ze teveel werk. Terwijl als ze hier wel de nodige moeite voor doen de klant een goed gevoel krijgt en ook voor een andere grotere aankoop terugkomt. 

    Maar we moeten natuurlijk ook andersom denken. Er zijn ook klanten die bij dealer A alle kleine onderdeeltjes bestellen en deze man een hoop werk laten doen om vervolgens bij dealer B de dikke installatie kopen omdat deze net iets goedkoper is. En vaak komen ze dan bij dealer A terug voor service omdat de service bij dealer B waardeloos is. Ik kan me dan voorstellen dat dealer A dan minder genegen is om zich nog extra voor de klant in te spannen. Dan wordt vaak dealer A er op aangekeken dat hij geen goede service meer verleend, terwijl de klant in dat geval toch echt eens bij zichzelf moet kijken. Het is van beide kanten geven en nemen. 

  • 01-29-2011 12:16 PM In reply to

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    @blackrix, we hebben denk ik nu wel een verschil van mening. Wat jij beschrijft is gewoon ondernemersrisico. Als je dit risico niet eens meer kan dragen, wordt het tijd voor een andere baan

    We kijken en krijgen demo's in de winkel en kopen via Internet. Een dealer moet een sfeer scheppen waarbij de klant een one stop shop wil hebben. Relatie dealer klant moet miz boven de prijs staan. Iedere dealer heeft hetzelfde inkoop kanaal, dus de prijs moet in alle gevallen gelijk kunnen zijn.

    We hebben natuurlijk ook dealers die hun kosten niet onder controle hebben. Ja indien je het belangrijk vind om de hele familie in een Porsche te laten rijden, moet je niet klagen dat de rekeningen wat hoger oplopen.

    Als eerder geschreven ben ik bedrijfskundige. Zodra ik de bedrijfsvoering van sommige dealers probeer te begrijpen, haak ik echt af. Dit natuurlijk met een afstandelijke blik van buitenaf. Wil de boeken niet eens inzien. Natuurlijk niet alleen B&O, vorig jaar ging een auto dealer met 1miljard schuld op de fles.

    Recentelijk is de IT's gesloten. Natuurlijk een andere markt en segment, maar ook veel groter. B&O verkopen is als vissen in een hele grote vijver met maar twee vissen. Je zal echt met goed voer moeten komen willen de vissen ook maar een beetje in de buurt willen komen.

    Wat mij opvalt is dat B&O kopers merktrouw zijn. Vaak wordt het huis tijdens de verbouwing aangepast op de installatie. Dus je laat je tv en speakers maar wat langer hangen. Jonge mensen kunnen het nog niet betalen, dus daar heb je nog even niets van te verwachten.

    Nee, met respect, ik denk dat een groot aantal zich in de voeten aan het schieten zijn. Komt een ongezonde dosis arrogantie bij. Mijn verzoek alle puc codes in mijn 7-55 te zetten, werd niet gedaan. Waarom ? geen idee werd hij dan te zwaar, of werd het beeld dan slechter. Nee maar wel 100 euro vragen als ik een update wil (lees ik hier op het forum). Nieuwe software, betalen 100 euro (staat hier ook ergens). Volgens mij is er nieuwe software omdat er fouten zaten in de vorige versie. Omdraaien update gratis of product retour, omdat B&O een ondeugdelijk product heeft geleverd.

    Kan zo nog wel even doorgaan, maar als je een top product wil leveren, moet de hele ketting top zijn. Nog niet zolang geleden werd ik afgezeken door de techneut van mijn B&O dealer. Verder sprak hij me aan alsof we jaren op dezelfde school gezeten hadden. Bij IKEA heel normaal en zelfs prettig, helaas hier niet.

    Voordat iemand denkt dat ik dit schrijf omdat ik jaloers ben.... Heel Nederland mag van mij in een Porsche rijden en dan mogen het ook nog eens turbo's zijn. Voor geen goud wil ik ruilen met wie dan ook.

    Denk dat het beter is dat ik nu stop. Mijn eerdere voorstel was om hier te lachen en te genieten.

    Trouwens @Leslie helemaal eens dat we ook de slechte dealers zouden moeten noemen. Denk echter dat dit niet verstandig is. Voor we het weten moeten we als hard werkende goed bedoelende B&Oers ons voor een rechter verantwoorden voor smaadschrift
  • 01-29-2011 12:28 PM In reply to

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    beoeric:
    Trouwens @Leslie helemaal eens dat we ook de slechte dealers zouden moeten noemen. Denk echter dat dit niet verstandig is. Voor we het weten moeten we als hard werkende goed bedoelende B&Oers ons voor een rechter verantwoorden voor smaadschrift
    Beste bedrijfskundige Beoeric, Met al je passie voor je deskundigheid vind ik dat je wel heel erg gedetailleerd op dit onderwerp ingaat. Dit zal toch ook niet de bedoeling zij. Hou het luchtig, er klinkt zo'n zware ondertoon in je betoog. Had ik niet gezegd in mijn simpele betoog dat we ook de slechte ervaringen hier moeten kunnen vermelden ipv dat ik gezegd had om namen te noemen?

    Oh ja, LTS als hoogste opleiding, heel lang geleden en mijn vrouw huishoudschoolWhistle

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 01-29-2011 1:29 PM In reply to

    • Louis
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 07-26-2009
    • Posts 42
    • Gold Member

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    Hallo allemaal,

     

    ik wil wel even kwijt dat ik erg tevreden ben met mijn dealer. Dat is B&O Groningen aan de Peizerweg!

  • 01-29-2011 1:34 PM In reply to

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    Leslie, je hebt gelijk we moeten het hier luchtig houden. In mijn schrijven ben ik onprofessioneel boos geworden.

    Het afgelopen jaar heb ik voor een smak geld B&O gekocht. Niet een onderdeel is zonder problemen geleverd. Sterker nog een jaar later is niet een van deze problemen opgelost. Er hangt hier bv een 7-55 aan de muur met een major bug die bij B&O al opgelost is. De dealer reageert nergens meer op alsof ik niet besta. Geduldig wacht ik, maar ik geniet niet van mijn mooie spullen.

    Geen excuus maar wel een verklaring voor mijn boosheid. Natuurlijk wel mijn excuus aan dit forum.

    :-) LTSers zijn mijn belangrijkste collega's :-)
  • 01-29-2011 1:44 PM In reply to

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    beoeric:
    Leslie, je hebt gelijk we moeten het hier luchtig houden. In mijn schrijven ben ik onprofessioneel boos geworden.

     

     

    Het afgelopen jaar heb ik voor een smak geld B&O gekocht. Niet een onderdeel is zonder problemen geleverd. Sterker nog een jaar later is niet een van deze problemen opgelost. Er hangt hier bv een 7-55 aan de muur met een major bug die bij B&O al opgelost is. De dealer reageert nergens meer op alsof ik niet besta. Geduldig wacht ik, maar ik geniet niet van mijn mooie spullen.

     

     

    Geen excuus maar wel een verklaring voor mijn boosheid. Natuurlijk wel mijn excuus aan dit forum.

     

     

    :-) LTSers zijn mijn belangrijkste collega's :-)

    Je professionalisme komt weer naar boven en je frustraties zijn heel begrijpelijk. Nadeel als je je emoties via de keyboard kunt uiten. Heb er alle ervaringen mee ook op mijn werk. Wie niet zou ik bijna zeggen. Groetjes, Leslie

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 01-29-2011 2:34 PM In reply to

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    @Boeric. Je hebt volledig gelijk. B&O kiest voor een bedrijfsmodel waarbij je voor alles de dealer nodig hebt. Niks mis mee, je mag aannemen dat dit in de prijs verdisconteerd is. Als de software gammel is, en B&O een update uitbrengt die je niet zelf kan installeren, zal de dealer dit moeten doen en dan is er sprake van een service geval.

    Wat mij meer dan ergert in jouw beschrijving is dat de dealer graag xxx € opstrijkt om spullen te verkopen maar te beroerd is om de bijbehorende service te leveren. Wat mij betreft mag je zonder enige gene de naam van de betreffende dealer noemen. B&O dient er met haar bedrijfsmodel voor te zorgen dat de dealers dit soort "kunstjes" niet tonen. En anders mag de "markt" de betreffende dealer corrigeren.

    Als ik een voorbeeld van mijn dealer mag noemen... Ik heb  een BV10-40 gekocht. Helaas was ik uiteindelijk niet tevreden met het beeld (ghosting, waarschijnlijk via software upgrade op te lossen), maar ik wilde graag opwaarderen naar de BV10-46. Prijsverschil was grosso mode het verschil in de aanschafprijs. Zelfs de monteur om de BV10-46 op te hangen en enige kabels (ahum) te verlengen alsmede bij te trekken was in de prijs in begrepen. KLASSE!. Ik heb inmiddels een verbouwing uitgevoerd en nu moet mijn TV opnieuw opgehangen worden en daarnaast moeten de kabels wellicht wat verlengd worden. Dealer geeft netjes een prijsopgave wat zijn installateur daarvoor gaat rekenen. Logischerwijs is deze rekening voor mij. Geen probleem mee. Goede service (hij regelt alles) met daarbij een heldere communicatie. Dat is mijn inziens wat je van een B&O dealer mag verwachten.

    Ik hoop van harte dat jouw dealer het licht mag zien, wellicht moet je hem deze thread in print aanbieden Wink

     

  • 01-29-2011 2:50 PM In reply to

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    @Harry2008, dank voor deze warme reactie

  • 01-29-2011 3:04 PM In reply to

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    beoeric:
    @blackrix, we hebben denk ik nu wel een verschil van mening. Wat jij beschrijft is gewoon ondernemersrisico. Als je dit risico niet eens meer kan dragen, wordt het tijd voor een andere baan

    We kijken en krijgen demo's in de winkel en kopen via Internet. Een dealer moet een sfeer scheppen waarbij de klant een one stop shop wil hebben. Relatie dealer klant moet miz boven de prijs staan. Iedere dealer heeft hetzelfde inkoop kanaal, dus de prijs moet in alle gevallen gelijk kunnen zijn.

     

    Ik denk dat we dan inderdaad een meningsverschil hebben. Ik weet dat er dealers zijn die voor een rotprijs een installatie aan de andere kant van het land verkopen en vervolgens niet voor service willen komen vanwege de afstand en dit aan een andere dealer overlaten. De service die een dealer levert moet namelijk ook worden betaald, de monteur en de auto waarmee hij langskomt zijn niet gratis (voorrijkosten vallen overigens niet onder de garantievoorwaarden, maar er is voor zover ik weet niemand die ze doorberekend aan de klant). De service is dus verrekend in de aanschafprijs. Dus als een dealer teveel korting geeft om de klant binnen te halen en vervolgens het verlenen van service niet meer wil doen, dan draait een andere dealer daar voor op. En geef die andere dealer dan maar eens ongelijk dat hij niet wil opdraaien voor het gestunt van de andere dealer. Dus als iemand voor de laagste prijs gaat, moet hij niet vreemd opkijken als de service ook minder is!

    Ik vind ook de demo bij een winkel vragen en kopen op internet niet netjes (ik druk me dan nog zacht uit). Je maakt dan misbruik van de situatie. En op een gegeven moment gaat ook die vlieger niet meer op, want de winkel waar de demo wordt gedaan verkoopt niet meer genoeg en zal er mee moeten stoppen. Waar moet je dan naartoe voor een demo?

    Verder kan het kopen via internet andere problemen veroorzaken. Veel merken hebben namelijk niet zoals B&O een internationale garantieregeling. Dus je koopt een televisie van merk X via internet. Je TV gaat defect en je wil hem laten repareren. De lokale dealer neemt hem aan maar kan hem niet onder garantie repareren, omdat merk X geen internationale garantieregeling heeft en de TV niet uit Nederland blijkt te komen. En de internetwinkel bestaat intussen niet meer. Als klant ben je dan het haasje, want je hebt een koopovereenkomst met een winkel die niet meer bestaat en geen overeenkomst met de importeur, dus je kan fluiten naar je garantie en gewoon dokken voor de reparatie. Daar gaat je winst. Maar goed, gelukkig wordt B&O niet via internet verkocht. 

    Met andere woorden, ik kijk niet alleen naar de prijs, maar ook naar het bedrijf erachter. En als ik goede service verwacht, ben ik best bereid daar iets meer voor te betalen. En als ik dan de verwachte service niet krijg, dan houdt het voor mij ook op en zoek ik elders mijn heil. 

     

  • 01-29-2011 3:37 PM In reply to

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    Blackrix, je verhaal lezend zijn we het echt wel eens. Ook ik kies geen voordeel boven service. Ook ik veroordeel demo's in winkel en kopen op het Internet. Ook ik wil een relatie met mijn dealer. Ook mijn dealer moet geld verdienen. En als laatste off topic ook ik koop netjes mijn cd's en film's :-) ja die mafkees ben ik :-)
  • 01-29-2011 4:41 PM In reply to

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    ik koop netjes mijn cd's en film's

    Dat heb ik ook lang vol gehouden....Tot voor kort,ik download nu bij weze wc papier ookLaughingLaughing

  • 01-29-2011 4:51 PM In reply to

    Re: Goede ervaring met dealers en service

    koning:

    ik koop netjes mijn cd's en film's

    Dat heb ik ook lang vol gehouden....Tot voor kort,ik download nu bij weze wc papier ookLaughingLaughing

    Ik download altijd eerst en daarna komt het toiletpapier.......Embarrassed Maar dit wordt wel erg off-topic. Weer on-topic!

    Ik koop ook netjes m'n CD's, DVD's etc. Tsja, ik zal wel ouderwets zijn.

     

Page 1 of 2 (37 items) 1 2 Next >