in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-03-2011 5:29 PM by Blackrix. 12 replies.
Page 1 of 1 (13 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-24-2011 8:48 AM

    • keesv
    • Not Ranked
    • Joined on 01-24-2011
    • Posts 5
    • Bronze Member

    linkeruitgang beocenter 7000 werkt niet

    Ik ben nieuw op dit forum en zoek hulp bij het volgende.

    Ik heb onlangs een beocenter 7.000 op de kop getikt (http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=404). Alle functies werken (pick-up, tuner, tape, afstandsbediening, dus ben er erg blij mee. 

    Enige nadeel: de linker-speakeruitgang werk niet. De beocenter heeft een 4 speakeruitgangen (2x2x30w). Alleen de 2 rechteruitgangen werken, de 2 linker niet. Ik heb dus geen stereo. Als ik speakers aansluit op de headhpone jackuitgang, werken wel beide kanalen. 

    Nu heb ik geen idee waar ik moet zoeken om dit op te lossen. Iemand tips wat ik kan doen?

  • 01-24-2011 4:37 PM In reply to

    Re: linkeruitgang beocenter 7000 werkt niet

    Welkom bij Beoworld!

    Voor reparatiedoeleinden kan het rechter deel van de BeoCenter naar voren worden opengeklapt. Maar voor hij helemaal kan worden opengeklapt moet hij eerst een klein stukje worden opengemaakt waarna de twee luidsprekerspluggen en de antenneplug die vanaf de onderkant van de BeoCenter komen moeten worden losgekoppeld van het bovenste paneel. Ik denk dat intern één van deze kabels los zit. De hoofdtelefoon wordt rechtstreeks op de eindversterker aangesloten met een aantal weerstanden om het vermogen aan te passen, dus het lijkt er op dat de eindversterkers wel werken!

    Je kan de BeoCenter openen door de twee schroeven onder de klep los te draaien en de twee schroeven onder het opklapbare afdekrooster boven de koelribben. 

  • 01-25-2011 3:39 AM In reply to

    • keesv
    • Not Ranked
    • Joined on 01-24-2011
    • Posts 5
    • Bronze Member

    Re: linkeruitgang beocenter 7000 werkt niet

    Bedankt! Ik ga het proberen en laat het weten of het gelukt is

  • 01-25-2011 2:37 PM In reply to

    Re: linkeruitgang beocenter 7000 werkt niet

    Ik zie in het servicedoc een schakelaar zitten tussen de uitgang van de versterker en de speakeraansluiting.

    Enig idee Blackrix wat dat voor een schakelaar is? Wordt die gestuurd door de hoofdtelefoon (lijkt mij niet, maar je weet nooit)

    Die schakelaar zou mogelijk ook niet goed meer kunnen werken. Board 24. 

  • 01-25-2011 4:07 PM In reply to

    Re: linkeruitgang beocenter 7000 werkt niet

    Dat is de speakerschakelaar, de BeoCenter 7000 had, net zoals de BeoMaster 6000 en 8000, twee speakerschakelaars voor speaker 1 en 2. Maar ik denk niet dat het daarin zit, want dan zou wel heel toevallig hetzelfde kanaal van speakerschakelaar 1 en 2 defect zijn.

  • 01-26-2011 3:27 PM In reply to

    Re: linkeruitgang beocenter 7000 werkt niet

    MuteRelais miss defect?

    Of heeft deze dat niet?

  • 01-26-2011 4:28 PM In reply to

    Re: linkeruitgang beocenter 7000 werkt niet

    Geen MUTE relais aanwezig, gewoon drukschakelaars.....

  • 01-27-2011 6:56 AM In reply to

    • keesv
    • Not Ranked
    • Joined on 01-24-2011
    • Posts 5
    • Bronze Member

    Re: linkeruitgang beocenter 7000 werkt niet

    ik heb zaterdag pas tijd om hier aan te klussen, laat jullie dan meer weten!

  • 01-27-2011 11:20 AM In reply to

    Re: linkeruitgang beocenter 7000 werkt niet

    Je kan de luidsprekerpluggen overigens ook rechtstreeks op de kabels in de BeoCenter aansluiten als je hem open hebt, dan sluit je in ieder geval de schakelaars uit. Succes met de klus!

  • 01-29-2011 3:13 PM In reply to

    • keesv
    • Not Ranked
    • Joined on 01-24-2011
    • Posts 5
    • Bronze Member

    Re: linkeruitgang beocenter 7000 werkt niet

    Zojuist de beocenter opengemaakt. Ik heb de speakers rechtstreeks aangesloten op de kabels in de beocenter, maar ook hier werkt het linkerkanaal helaas niet.

    Ik heb nogmaals de hoofdtelefoonuitgang getest: hier werken echt beide kanalen.

    Hebben jullie een idee waar ik nu moet zoeken?

  • 01-29-2011 3:23 PM In reply to

    Re: linkeruitgang beocenter 7000 werkt niet

    Ik heb even gekeken in het schema, en de hoofdtelefoon zit parallel aan de geteste speakerkabels met een weerstand ertussen van 220 ohm om het niveau van de versterker naar hoofdtelefoonniveau te verlagen (ander gaat ie wel heeeeeeeeeeeel hard.....). Als je geluid hebt op de hoofdtelefoon werkt je eindversterker dus. Ik zou de solderingen van het kabeltje en de kabel zelf eens controleren.

  • 02-03-2011 4:08 PM In reply to

    • keesv
    • Not Ranked
    • Joined on 01-24-2011
    • Posts 5
    • Bronze Member

    Re: linkeruitgang beocenter 7000 werkt niet

    Ik had vanavond eindelijk weer wat tijd.

    Ik heb de kabels doorgemeten: deze zijn prima.

    Nogmaals de hoofdtelefoon getest: 

    • ik hoor geluid links en rechts
    • maar als ik de balans naar links zet hoor ik niets meer....

    is dus toch niet een kwestie van een kabeltje vrees ik. Zou het dan toch de versterker zijn? Wat kan ik nog proberen?

    Hoor het graag en bedankt alvast!

  • 02-03-2011 5:29 PM In reply to

    Re: linkeruitgang beocenter 7000 werkt niet

    Dan ben ik bang dat het zoeken zal worden met een oscilloscoop of een meetversterker en het schema. Je zal moeten gaan zoeken tot hoe ver het signaal komt om uit te vinden wat er mis is.......

Page 1 of 1 (13 items)