in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-22-2011 4:22 PM by beoeric. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-15-2011 8:29 AM

    Beosound 5 + Beomaster 5 en albumhoesjes (album artwork)

    We gebruiken iTunes als programma voor uitwisselen van onze muziekbestanden naar de sinds een week geïnstalleerde Beomaster 5 + Beosound 5.

    Als we cd’s gekopieerd hebben en de hoesjes zijn zichtbaar in iTunes, dan past de Beomaster complete willekeur toe met het kopiëren daarvan. We hebben van alles getest, maar het maakt niet uit of de hoesjes

    §  automatisch door iTunes gedowload zijn;

    §  door ons gedownload zijn en geïmporteerd in iTunes;

    §  handmatig als jpg-bestand via Verkenner in de Beomaster geplaatst zijn.

     

    Dan is het ook nog zo, dat de hoesjes die in iTunes zichtbaar zijn (door ons of automatisch door iTunes gedownload), dan weer wel en dan weer niet meegekopieerd worden. En helemaal onverklaarbaar is dat we in iTunes zelf een hoesje hadden geïmporteerd en dat op het scherm van de Beosound een heel ander hoesje zichtbaar werd. Het lijkt er dus op dat de Beomaster ook zelf hoesjes download. Is dat zo?

     

    Kortom: zoals eerder gezegd, is het gewoon willekeurig wat er gebeurt en is er voor ons geen logica in te bespeuren.

    Weet iemand hievoor een oplossing of in welke richting we moeten zoeken? Heeft het misschien te maken met de extensie van de afbeelding?

    Inmiddels hebben we zelf de oplossing gevonden! Soms is het maar heel simpel … en wij zijn blij! 

    Na het slepen van het album of track naar beomaster 5 (zie screendumpuitsnede van iTunes hieronder) doe je het volgende:

    §  Klik met rechter muisknop op grote hoesafbeelding en kies copy

    §  Klik nogmaals met rechter muisknop op grote hoesafbeelding en kies paste

    §  De afbeelding wordt ververst en wordt automatisch naar beomaster5 gekopieerd (als beomaster5 is aangevinkt in menu)

    §  Het scherm van beosound5 verversen (bijv. even een andere hoes kiezen) en

    §  Klaar!

     

    Het maakt niet uit of iTunes de hoes automatisch heeft toegevoegd of dat je het handmatig hebt gedaan.

     

     

     


  • 01-16-2011 8:51 AM In reply to

    Re: Beosound 5 + Beomaster 5 en albumhoesjes (album artwork)

    fransad:

    §  handmatig als jpg-bestand via Verkenner in de Beomaster geplaatst zijn.

     

    Hallo Fransad,

     

    Het is niet zo dat een handmatig erbij geplaatste folder.jpg door de BM/BS5 wordt gebruikt als albumhoes.

    Mijn mediaspeler, een TVIX6500, doet dat wel.

     

    Wat je zou kunnen doen, is het installeren van beoplayer. Het is een van de oplossingen, maar deze werkt zeker.

    Als je beoplayer installeert, dan vraagt hij aan het einde of je in het bezit bent van een PC2, Beomedia1 of een Beomaster5.

    Als je daar positief op antwoordt, dan gaat hij via het op zoek naar het betreffende apparaat en zal de inhoud ervan scannen.

    Als je dan vervolgens NMusic in beoplayer opstart, dan zie je aan de linkerzijde de albums.

    Die met een rondje ervoor, staan op je beomaster 5.

    Als je nu een afbeelding over het betreffende album sleept, dan wordt dat de nieuwe albumhoes die zichtbaar wordt op de BS5.

    Met een rechtermuisklik op het album kun je ook de album/artiest informatie en albumhoes downloaden.

  • 01-16-2011 8:55 AM In reply to

    Re: Beosound 5 + Beomaster 5 en albumhoesjes (album artwork)

    Als je op deze pagina wat verder naar beneden scrolt, dan zie je wat ik bedoel.

     

    http://forum.beoworld.org/forums/t/37025.aspx?PageIndex=2

  • 01-16-2011 9:17 AM In reply to

    Re: Beosound 5 Beomaster 5 en albumhoesjes (album artwork)

    Op mijn squeezbox had ik telkens problemen met het zien van de cover. Zelf heb ik gewoon alle covers in de mp3 gekopieerd. Probleem opgelost ik zie ze nu altijd ongeacht welke plager ik gebruik. Kopiƫren eenvoudig met bv mp3tag en nog gratis ook. Misschien werkt dit ook bij een bs5. Okay wel even een bak werk maar met een paar man is het zo gedaan. Gewoon je hele gezin mobiliseren :-)
  • 01-22-2011 3:58 PM In reply to

    Re: Beosound 5 Beomaster 5 en albumhoesjes (album artwork)

    beoeric:
    Misschien werkt dit ook bij een bs5. Okay wel even een bak werk maar met een paar man is het zo gedaan. Gewoon je hele gezin mobiliseren :-)

    Werkt ook goed op de BM5. Zie overigens ook de link over dit onderwerp op het BM/BS5 forum:

    http://forum.beoworld.org/forums/t/32719.aspx

  • 01-22-2011 4:14 PM In reply to

    Re: Beosound 5 Beomaster 5 en albumhoesjes (album artwork)

    beoeric:
    Op mijn squeezbox had ik telkens problemen met het zien van de cover. Zelf heb ik gewoon alle covers in de mp3 gekopieerd. Probleem opgelost ik zie ze nu altijd ongeacht welke plager ik gebruik. Kopiëren eenvoudig met bv mp3tag en nog gratis ook. Misschien werkt dit ook bij een bs5. Okay wel even een bak werk maar met een paar man is het zo gedaan. Gewoon je hele gezin mobiliseren :-)

    Haalt de squeezebox de hoesjes automatisch uit een database?

  • 01-22-2011 4:22 PM In reply to

    Re: Beosound 5 Beomaster 5 en albumhoesjes (album artwork)

    Yep
Page 1 of 1 (7 items)