in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 06-22-2011 4:16 AM by Leko. 178 replies.
Page 7 of 8 (179 items) « First ... < Previous 4 5 6 7 8 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 05-31-2011 3:38 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Je hebt een pm/e-mail.

  • 05-31-2011 4:09 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Niet ontvangen,ik heb een ander email adres.

    Ik heb je mijn nieuwe email adres toegestuurd.

  • 06-08-2011 2:29 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    koning:

    Ik ga voor een beosound 5.

     

    En, hoe ver ben je? Speelt de BS5 inmiddels?

  • 06-08-2011 4:29 AM In reply to

    • Leko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-01-2010
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    heer Koning,

    Een programma wat hier nog niet besproken is, maar wel perfect is voor het omzetten naar een bestand, is db poweramp. Gebruik het zelf, werkt perfect. Jekan je cd's rippen naar elk formaat wat je wil, en de hoesjes kan je zelf scannen en erbij zetten.

    Ik heb met veel plezier mijn collectie geript. Als je bezig bent, luister je alvast naar een nummer wat je omgezet hebt. Hoor je weer dingen die je nog niet gehoord hebt, of het klinkt anders enz.

    In ieder geval: Heel veel plezier met de bs5.

     

     

  • 06-08-2011 9:39 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Dank je Leko,ga het proberen.

     

    @beobuddy     Nee,het wachten is op de behanger dan kan het spul draaien.Sad

  • 06-08-2011 9:40 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    deleted

  • 06-15-2011 4:01 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Eindelijk....hij hangt!Smile

    super apparaat.

    Mooi geluid veel beter dan squeeze Box,maar daar is natuurlijk de prijs ook naar.

    Wat ik jammer vind is dat er geen functie op zit die het geluid op een niveau zet.

    Soms heb je namelijk welleens een nummertje die schiet er ineens boven uit,misschien in een toekomstig Sw update???

    Tot nu toe Tevreden

  • 06-15-2011 4:32 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    DoubleU:

    @Harry2008

    Waarom rip je je cd's dan niet als 1 flac-bestand. Dat is altijd gapless. Of geeft dat dan weer andere beperkingen icm BS5/BM5?

    Dan kan ik niet meer de individuele nummers benaderen. Ik heb dit overigens wel gedaan met luisterboeken (in MP3 dat weer wel) aangezien daar mijn MP3 speler onthoud waar ik gebleven ben.

    Ik ben best tevreden met mijn BS5 op 3 zaken na: weergave klassieke muziek, gapless/groepering via een instelling, en het ontbreken van een optie om op de resterende meta data van de nummers te zoeken. Ik heb nu iets van 500 cd's er op staan en wil "gewoon"  gebruik kunnen maken van de meta data ipv eindeloos scrollen totdat ik de juiste cd heb gevonden waarna MOTS het kan overnemen.

    Wat mij doet afvragen wat ik ga doen als de geruchten waar zijn dat je met de nieuwe software de BM5 ook met je iPhone of met je iPad kan gaan besturen...

  • 06-15-2011 6:56 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Het verschil in geluidskwaliteit wordt zeer waarschijnlijk verklaard door de betere DAC van Beo. Het was ook reeds bekend dat de geluidskwaliteit van de Squeezebox verbeterd kon worden met een aparte DAC.

  • 06-16-2011 1:19 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Harry2008:
    n het ontbreken van een optie om op de resterende meta data van de nummers te zoeken.

     

     

    indien de Windows Media Player in de BM5 op de default instellingen staat, dan zullen automatisch gegevens aangevuld worden. (nb: ik heb nooit geprobeerd "hoever"  dit gaat!)

    Aangezien ik geen volgorde op jaartal wil, had ik alle Album jaartallen in de TAG's verwijderd. Uiteindelijk bleek dat de jaartallen terug kwamen. Door in de WMP aan te geven dat niets automatisch aangevuld mag worden kon dit voorkomen worden.

     


  • 06-18-2011 9:54 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Wat mij doet afvragen wat ik ga doen als de geruchten waar zijn dat je met de nieuwe software de BM5 ook met je iPhone of met je iPad kan gaan besturen...

    Zou wel mooi wezen.maar ik denk niet dat ze dat gaan doen,dat zou tenkoste gaan van de beo-6.

     

     

  • 06-18-2011 11:52 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    beo6 praat toch ook wifi? Als dat zo is zou iedereen een app kunnen ontwikkelen voor de iphone of android.

  • 06-18-2011 12:36 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Van mij mag ie. mijn i-phone ligt al klaar voor gebruik!

  • 06-18-2011 6:30 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Carolpa:

    Harry2008:
    n het ontbreken van een optie om op de resterende meta data van de nummers te zoeken.

    indien de Windows Media Player in de BM5 op de default instellingen staat, dan zullen automatisch gegevens aangevuld worden. (nb: ik heb nooit geprobeerd "hoever"  dit gaat!)

    Ik geloof wel dat de data in WMP staat, echter in de menu structuur van de BS5 zie je hier niets van terug. Je kan b.v. niet op genre zoeken. Je hebt wel gelijk dat de speellijsten op artiest, album een (deel van) de meta data gebruiken.

    In mijn geval zou ik willen dat er een menu optie is dat je of (a) zelf kan instellen welke meta data gebruikt wordt om te zoeken of (b) je een aparte optie hebt, a la artiesten of album, om op daarbinnen op de verschillende meta data die je hebt toegevoegd te zoeken.

  • 06-18-2011 6:35 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    pacificocean:

    beo6 praat toch ook wifi? Als dat zo is zou iedereen een app kunnen ontwikkelen voor de iphone of android.

    Het gaat er tevens om wat er andere kant van de wifi verbinding zit. In dit geval de BM5. Deze zal uiteindelijke de instructies moeten begrijpen. Ik denk zo maar dat B&O de instructieset niet zal vrijgeven. Heb je deze echter, of kan je deze via revers engineering repliceren, dan behoort het schrijven van een applicatie die de BM5 bestuurd tot de mogelijkheden. B&O kan er mijn inziens beter zelf voor zorgen met iets dergelijks te komen, dat mooi aansluit bij de BM5/BS5/Beo6 dan dat een handige programmeur dit doet.

  • 06-19-2011 6:48 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Zijn er nog die ervaring hebben met het toevoegen van covers/hoezen bij een BS5?

    Zijn er beperkingen aan de resoluties die de BS5 kan weergeven? M.a.w. gescande hoezen moeten die persé 500x500 zijn? Of maakt dat niet uit.

    Hier namelijk een BM5 die prima alle hoezen weergeeft op de BV, maar zodra deze wordt verbonden met de BS5, verdwijnen de meeste hoezen en krijg ik alleen maar de blanco B&O hoezen in beeld bij zowel de BV9 als de BS5. En dat terwijl de hoezen voorheen mooi op het scherm van de BV9 in beeld kwamen.

    Een beetje een domper op dit moment.

  • 06-19-2011 6:56 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    500x500 is goed.

    Ga je op 300x300 zitten heb je kans dat de foto minder scherp word,maar hoeft niet Altijd zo te zijn,hangt van de dpi af.

    Zie je ze wel terug in mp3tag??

  • 06-19-2011 7:29 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Sommige wel, sommige niet.

    Maar als ik in een grotere resolutie heb gescand, zeg 1000 x 1000, gaat dat ook goed?

  • 06-19-2011 11:16 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Ik heb covers van 1400 die het gewoon goed doen.

    Ben het nu opnieuw aan het erin zetten,laat hier wel even weten of grote bestanden ook weergegeven worden.

  • 06-19-2011 1:55 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    koning:

    Zie je ze wel terug in mp3tag??

     

    Zodra ik een nummer selecteer ,dan zie ik de hoes inderdaad verschijnen. Hij geeft dan ook de resolutie weer.

    Ik heb hier dezelfde database met nummers als in de BS5.

    Kan alleen nu niet even controleren welke albums wel en welke niet een hoes weergeven. (BS5 staat hier namelijk niet).

     

  • 06-19-2011 5:04 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Ik heb het opnieuw geprobeerd.

    Het duurt inderdaad een tijdje voordat hij alle album covers laat zien op de beosound5.

    Ik heb nu 54G aan flac bestanden.

    Nu moet hij ze bij je zwager laten zien hoor.

     

  • 06-20-2011 8:12 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Het gaat om 135 GB aan 320kbtjes en wma lossless bij elkaar.

    Na 1 dag was de BS5 pas op 25% met het scannen voor de MOTS funktie.

    Ga het vandaag weer ff navragen.

  • 06-20-2011 10:10 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Hij staat bij mij ook nog steeds te draaien.

    Ik denk dat je hem nog ff wat tijd moet gunnen.

    Begrepen van fred dat het soms wel eens een week kan duren!

  • 06-20-2011 11:23 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Precies 4 dagen verder en de muziek is gescand.

    Nog steeds dezelfde hoeveelheid grijze hoezen (90%). Sad

  • 06-20-2011 11:47 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Das niet goedSad

    Ik heb 2 covers van 5 mb die doet hij niet,de rest allemaal (god zy dank) wel

Page 7 of 8 (179 items) « First ... < Previous 4 5 6 7 8 Next >