in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 06-22-2011 4:16 AM by Leko. 178 replies.
Page 6 of 8 (179 items) « First ... < Previous 4 5 6 7 8 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 02-12-2011 1:56 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Hoe is de sb aangesloten digi/ana ?? Mocht je ergens een bs3 achtige hebben kan je wat spelen met de twee verschillende uitgangen.
  • 02-12-2011 2:18 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Volume van je SB op 100%?

    Gebruik je wel een eigen flac-rip van dezelfde cd's? Of komen ze van een andere bron?

    Replay Gain aan? maw, is de volume aanpassing uit? Die kun je vinden in muziek instellingen > audio >

  • 02-12-2011 6:18 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    beoeric:
    Hoe is de sb aangesloten digi/ana ?? Mocht je ergens een bs3 achtige hebben kan je wat spelen met de twee verschillende uitgangen.

    Via een verloop van tulp naar din.

    Aangesloten op een beosound 9000 via A-Tape

  • 02-12-2011 6:25 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    DoubleU:

    Volume van je SB op 100%?

    Gebruik je wel een eigen flac-rip van dezelfde cd's? Of komen ze van een andere bron?

    Replay Gain aan? maw, is de volume aanpassing uit? Die kun je vinden in muziek instellingen > audio >

     

    Ik rip mijn flac bestanden zelf via EAC.

    Volume aanpassing heb ik aan staan.

    replay gain waar kan ik die instelling vinden??

  • 02-12-2011 6:50 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    @koning misschien een idee de sb via een digitale aansluiting te verbinden met je systeem. Direct op de bs3, of direct op de bl5 (meen me te herinneren dat je die hebt) de DAC in de sb is voor dat geld natuurlijk niet de beste. Zodra je de verbinding digitaal maakt, schakel je feitelijk de sb DAC uit.
  • 02-12-2011 7:06 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    beoeric:
    @koning misschien een idee de sb via een digitale aansluiting te verbinden met je systeem. Direct op de bs3, of direct op de bl5 (meen me te herinneren dat je die hebt) de DAC in de sb is voor dat geld natuurlijk niet de beste. Zodra je de verbinding digitaal maakt, schakel je feitelijk de sb DAC uit.

     

    Ik heb geen bs3 eric.

    Ik wil de beolab 5 ook niet digitaal aansluiten want dan kan ik het laag niet meer corrigeren.

    Externe dac is misschien wat milder in het hoog.

    Of..........weer vloerbedekking neer leggenSmile

  • 02-12-2011 11:24 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Helder ik dacht ook alleen maar aan een tijdelijke test opstelling.

    Ach mooi tapijt is ook niet verkeerd. Vaak is budget voor huisinrichting makkelijker te krijgen dan voor maar wat muziek :-) :-) :-)
  • 02-12-2011 12:01 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    koning:

    Ik wil de beolab 5 ook niet digitaal aansluiten want dan kan ik het laag niet meer corrigeren.

    Externe dac is misschien wat milder in het hoog.

    Of..........weer vloerbedekking neer leggenSmile

    Is het calibreren van je BL5's dan niet effectief genoeg? Het is toch zonde om de superieure DAC in je speaker niet te gebruiken. Eerlijker geluid als dit gaat het niet meer worden, toch? Volume regel je dan via powerlink van je wisselaar, en vooral, geen gedoe met een externe DAC. Ik zou het wel weten, maar misschien zie ik iets over het hoofd in je setup.. Smile

  • 02-12-2011 12:18 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    dat callibreren gaat tot zover hoor.

    Ken jij de uitdrukking...bespaar me de verkoop praatjesWink.

     

  • 03-27-2011 3:57 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    koning:

    Metrum Quad dac......8 tot 10 weken wacht tijd zeker.

    Ben wel nieuwsgierig hoe hij klinkt,laat het ff weten.

    Kreeg een heel goede recensie van rene van es (hifi.nl)

    Ik ben heel tevreden met mijn Metrum dac. Meer details dan de standard Squeezebox receiver. Vooral in het hoog en laag. Ik luister er inmiddels al een paar weken naar. Hij was toch eerder geleverd dan oorspronkelijk gemeld.

  • 03-28-2011 10:35 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Das leuk om te horen.

    Heb je de metrum dac gewoon via tulp naar din op je beosound aangesloten?

  • 03-28-2011 11:33 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Inderdaad met een kabeltje van Steve (Sounds heavenly) van tulp naar de din van mijn BM7000

  • 03-30-2011 8:57 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    En waarom een kabeltje van Steve? Was dat hier niet te krijgen, of om een andere bijzondere reden?

  • 03-30-2011 9:15 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Ik kon dat kabeltje hier niet in die kwaliteit krijgen. Het kabeltje van Steve heeft o.a. vergulde contact punten. En de recenties hier van zijn kabels waren goed.

  • 05-20-2011 11:26 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Kogel is door de kerk.

    Ik verkoop mijn beosound 9000 MK3 en squeezebox touch.

    Ik ga voor een beosound 5.

    Iemand interesse...

     

  • 05-23-2011 10:10 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Nou, gefeliciteerd alvast!

     

    Maar wat is nu de motivatie om toch voor een Beosound/Beomaster5 te kiezen? Heeft het systeem toch zoveel indruk gemaakt, dat je de icon als de BS9000 verkoopt.

    Misschien kun je de squeezebox nog gebruiken in een andere ruimte waar geen link aanwezig is, maar wel een netwerkaansluiting? Misschien is het dan nog mogelijk om de BM5 als een soort server te gebruiken voor de Sqeezebox?

  • 05-23-2011 12:46 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Bedieningsgemak.

    Bijv.   Ik was bezig met het maken van een playlist,ik drukte een keer teveel,en je raad het al playlist weg.

    Toen was ik ongeveer al 2 uur bezig.kon ik dus weer over nieuw beginnen.Misschien had ik hem tussen tijds moeten opslaan denk ik.

    Mijn Dealer fred baak geeft  mensen die hun Bs9000 inruilen een heel goede prijs,dan is het gewoon aantrekkelijk om te doen.

    Cd is toch al op sterven na dood.

    Weet jij hoe mooi,schuin aan de muur,alle draadjes weg....Yes!

     

     

     

     

     

     

     

     

  • 05-23-2011 2:16 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    @Koning, gefeliciteerd met je laatste aanschaf Smile

    Ben wel benieuwd hoe jij het verlaten van de BS9000 gaat ervaren. Wat ik zelf merk met de BS5/BM5 is het gemis van een cd-speler. Ik heb toch regelmatig een cd in mijn hand die ik even wil horen en dan eerst moet rippen, hoesje er bij zoeken, uploaden naar de BM5 en dan pas spelen.

    Daarnaast blijf ik klassieke muziek op de BS5 regelmatig een bezoeking vinden doordat niet alle meta data getoond wordt en ik regelmatig een kleine pauze heb (niet gapless) of omdat ik de cd bij een bepaalde track laat beginnen, via MOTS, totaal andere muziek te horen krijg (MOTS uitzetten op tientallen cd's is ook nog een aardig werkje).

  • 05-23-2011 2:40 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Je hebt er toch geen spijt van Harry?????

    Ik heb nog niet betaald zie je,ik kan nog terug............geintje fredBig Smile

  • 05-23-2011 4:10 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    @Harry2008

    Waarom rip je je cd's dan niet als 1 flac-bestand. Dat is altijd gapless. Of geeft dat dan weer andere beperkingen icm BS5/BM5?

  • 05-30-2011 3:04 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    2000 nummers geript met hoezen....phfffff wat een werk.

  • 05-31-2011 2:47 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Het vergt best wel veel aandacht als je het goed wilt doen. Dus de juiste informatie en een mooie high res cover erbij.

    Naar welk formaat rip je nu naar met welk programma?

    De laatste 100 cd's heb ik overgezet naar (nog steeds) wma lossless en met Easy CD-DA extractor. Die laatste gaat  ook goed met het zoeken naar hoezen voor de CD.  

  • 05-31-2011 11:14 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Ik rip het naar het formaat Flac met het programma EAC.

     

     

  • 05-31-2011 1:26 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Stuur mij maar een file of meer toe, dan zal ik eerst kijken of de BM5 er wel wat mee doet.

    Dat ie ze ziet en afspeelt is zeker, maar waarschijnlijk net als bij mij geen info of afbeelding.

    Ik zou toch eens dat proggie van Harry2008 eens proberen, die doet het aanzienlijk sneller met een hoes erbij.

  • 05-31-2011 2:24 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Stuur mij even je email adres...na mijn computer crash ben ik alles kwijt.

    Na dat ik een cd heb geript (EAC) gebruik ik het programma mp3tag,daarmee plak ik het plaatje erin en voeg ik gegevens toe.

    squeezebox deed het op deze manier perfect.

Page 6 of 8 (179 items) « First ... < Previous 4 5 6 7 8 Next >