in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 06-22-2011 4:16 AM by Leko. 178 replies.
Page 5 of 8 (179 items) « First ... < Previous 3 4 5 6 7 Next > ... Last »
Sort Posts: Previous Next
  • 02-03-2011 11:53 AM In reply to

    • Teletom
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-09-2007
    • the Netherlands
    • Posts 111
    • Gold Member

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    beoeric:
    Hoesjes zoeken gaat het beste via Google --> pictures daar de titel van het album opgeven. Kijk of je plaatjes (jpg) kan vinden van 300x300. Andere werken ook maar bij mij komen deze het beste uit.

     

    Handige tip!! Ik had namelijk nog een aantal 'lege covers'. Zo het zich laat aanzien zijn deze nu snel gevuld.

     

  • 02-03-2011 3:11 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    ik heb mp3tag v2.48 gedownload.

    ik heb een flac bestand van de 3JS (hoe kan het ook andersSmile)

    Plaatje heb ik gedownload,maar hoe moet ik nu verder handelen.

    begin is er..

  • 02-03-2011 3:53 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Zie mp3tag.de

    Een uitstekend propramma om tag's te wijzigen


  • 02-04-2011 10:29 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    @eric   Hoe krijg ik dat plaatje er nou in?

  • 02-04-2011 2:50 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    @koning

    stuur me even een berichtje, zal ik je mijn telefoonnummer geven. Denk dat het veel sneller werkt als ik je er even doorheen praat. Dit leuke speeltje moet natuurlijk zo snel mogelijk goed gaan werken :-)
  • 02-04-2011 2:57 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Ik heb je een PM gestuurd.

    Kan ook via mijn hotmail     michel18@live.nl

  • 02-04-2011 6:42 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Yes

    Top!

    Alleen in de nieuwste sw zit een bug,die laat het hoesje niet meer zien.

    Sw weer gedowngrade....PerfectSmile

    Eric bedankt!   Nu nog even 900 covers erin zettenWink

  • 02-05-2011 2:26 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Blij dat ik je heb kunnen helpen. Dank voor het melden van deze bug.

    Forum mocht iemand weten hoe dit te automatiseren, pas vertellen over 900 hoesjes. @koning is nu lekker bezig en van de straat af :-):-):-):-):-):-)
  • 02-05-2011 2:51 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    @koning, sorry schiet me nu pas binnen. Voordat je, je TAG saved kijk ook even of artiest en genre goed staan. Gaat nu bijna in een moeite mee. Heeft als voordeel dat je vanuit de Squeezebox ook hierop kan zoeken.

    Dus

    Plaatje toevoegen > controle artiest > controle genre > save TAG

  • 02-05-2011 5:14 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    beoeric:
    @koning, sorry schiet me nu pas binnen. Voordat je, je TAG saved kijk ook even of artiest en genre goed staan. Gaat nu bijna in een moeite mee. Heeft als voordeel dat je vanuit de Squeezebox ook hierop kan zoeken.

     

     

    Dus

     

     

    Plaatje toevoegen > controle artiest > controle genre > save TAG

     

     

    Met dat programma wat jij zei is dat heel goed te doen.Smile

     

    Hier de link van een forum daar hebben ze het over een bug in de laatste versie                                   http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=77652&page=3

  • 02-05-2011 8:37 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    FF snel, weinig tijd.

     

    http://www.blisshq.com/

     

    Scant online jouw collectie en voorziet de albums van hoesjes. Tot 1000 stuks gratis.

  • 02-05-2011 5:08 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Briljante site is dat! :-)

    Koning, 900 albums. Dat lijkt me ook de reden waarom het zo traag werkt via de usb. Wordt toch eens tijd dan voor een snelle NAS met een dedicated SBServer. Die Qnap 219P+ die je eerder op de korrel had, gaat dat wel trekken, inclusief je HD-filmpjes. Genoeg snelheid, genoeg RAM.

  • 02-05-2011 5:14 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    BeoBuddy thanks :-) heb vorige winter dagen covers gezocht :-) perfecte site alleen lees ik dat 1000 scans £10 kosten en dus niet gratis. Maakt niet uit als het werkt is zelf £30 geen geld.
  • 02-05-2011 7:34 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    DoubleU:

    Briljante site is dat! :-)

    Koning, 900 albums. Dat lijkt me ook de reden waarom het zo traag werkt via de usb. Wordt toch eens tijd dan voor een snelle NAS met een dedicated SBServer. Die Qnap 219P+ die je eerder op de korrel had, gaat dat wel trekken, inclusief je HD-filmpjes. Genoeg snelheid, genoeg RAM.

     

    Je hebt gelijk hoor.Op deze manier werkt het niet helemaal lekker.

     

  • 02-05-2011 7:34 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Deleted

     

  • 02-05-2011 7:37 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    beoeric:
    BeoBuddy thanks :-) heb vorige winter dagen covers gezocht :-) perfecte site alleen lees ik dat 1000 scans £10 kosten en dus niet gratis. Maakt niet uit als het werkt is zelf £30 geen geld.

     

    wat mij een beetje tegen houd is dat je een poort moet open zetten van je computer.

  • 02-06-2011 4:00 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Ach als je toch alle cd's nog moet omzetten gaat het denk ik net zo snel. Als ik zie hoe moeilijk het al is handmatig voor alle cd's de juiste hoesjes te vinden,.. vraag ik me af hoe slim zo'n progje is. Ben bang dat je het voordeel in tijd kwijt bent aan controles. Als gezegd ik ken het programma niet misschien is het wel heel slim.

    900 cd's lijkt heel veel, maar als je bezig bent, wordt het al snel productie.

    -- cd in lezen

    -- cover zoeken

    -- tag aanpassen

    -- cover toevoegen

    -- opslaan, klaar

    Hier was het eigenlijk best gezellig. Met een paar man (voordeel van een nas),kop koffie, lekkere muziek op de achtergrond, etc, etc....
  • 02-06-2011 4:54 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    advies voor het rippen van cd (en meer) en het vullen van tags en hoezen:

    Easy CD-DA Extractor 

    zie: www.poikosoft.com 

     

    ik heb sinds 10 jaar een licentie en ben nog steeds zeer tevreden over het programma. Tags worden automatisch gevuld (99,5%) hoezen worden via Amazon gezocht en gevonden


  • 02-06-2011 6:44 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    DoubleU:

    Briljante site is dat! :-)

    Ere wie ere toe komt Yes -  thumbs up

     Het werkt net als een online virusscanner die je pc online scant. Je hoeft er geen programma voor te installeren.

    Waar je wel voor moet zorgen is dat de naam van het album klopt. Dus geen zelf aangepaste naam waar bijvoorbeeld het jaartal of "live" of zo aan toegevoegd is.

    Verder kun je ook een minimum resolutie aangeven. Dat is in het geval van een BM5 bedienen op de tv wel nodig. Anders worden de kleine covers zo uitgerekt dat het er lelijk uitziet.

     

    @Carolpa.  Is het zo interessant dat het zo groot moet? Big Smile Big Smile

    Scant en voorziet dit programma ook hollandse cd's van juiste informatie (zoals van de Ende musicals op cd)?

  • 02-06-2011 6:59 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    @Beobuddy; grootse dingen moeten groots aangekondigd worden!Stick out tongue 

    als informatie over deze cd's  bij freedb en/of MusicBrainz bekend zijn, zal het programma het aanvullen. je kunt trouwens ook onbekende info van cd's toevoegen. ik heb geen ervaring met de door jou gemelde cd's. je kunt dit "testen: zie http://www.freedb.org/


  • 02-06-2011 8:14 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Moet zeggen dat iTunes ook een heel eind komt. Okay een draak van een programma, en beperkt in het aantal formaten. Helemaal gratis incl cover art. Wel lastig omdat bij mp3 de cover niet in de file wordt opgeslagen, maar in iTunes zelf. Oplossing is een soort plugin dit dat wel kan.

    Vraagje, ik heb begrepen dat flac beter zou zijn dan wav. Is dat zo? En zijn er Mac OSX programma,'s die dat een beetje netjes en makkelijk kunnen converteren. Volgens wat ik begrepen heb kunnen in een flac ook covers worden opgeslagen.

    Heb gelezen dat er een nieuwe bs5 aan te komen staat. Wat zijn de laatste geruchten? Wordt het een soort Squeezebox die muziek kan afspelen vanaf mijn nas? Kan de bs5 nu en mogelijk in de toekomst ook al overweg met hi-res audio?
  • 02-06-2011 4:53 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    @ Carolpa.

     

    Dit is inderdaad een handig programma. (Vond hem ook nog toevallig op FTD)

    Heb een doos met een kleine 300cd''s weer opnieuw van stal gehaald om ze na 6 jaar weer opnieuw te rippen.

    Nu maar naar het lossless formaat ipv de toen 192kbps maximum.

  • 02-11-2011 1:59 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Wat ik wel merk als ik luister via de squeezebox is dat de sssen in de muziek (te)hard over komen,harder dan de cd van de sound 9000

    De sb heeft toch geen eigen geluidinstellingen?

     

  • 02-11-2011 2:37 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    En maakt het dan niet uit welk formaat je afspeelt?

  • 02-11-2011 3:03 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    nee,

    alles is op flac.

     

Page 5 of 8 (179 items) « First ... < Previous 3 4 5 6 7 Next > ... Last »