in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 06-22-2011 4:16 AM by Leko. 178 replies.
Page 4 of 8 (179 items) « First ... < Previous 2 3 4 5 6 Next > ... Last »
Sort Posts: Previous Next
  • 01-22-2011 5:14 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    beoeric:

    @Koning hierbij de beloofde link

    http://www.mother-of-tone.com/attraction.htm

    De rest van de site is ook best intressant suc6

     

    Updaye voor alle andere

    24/96 klinkt erg goed op de BL5. Er zit veel meer dynamiek in het geluid. Om er veel voor te inversteren...... denk het niet. De normale WAV FLAC's klinken ook al bijzonder goed. Denk dat de BL5 er echt het beste van probeert te maken. Ga verder met testen en mocht iemand specifieke vragen hebben, en pm is zo geschreven.

     

     

    Heb je de beolab 5 digitaal aangesloten?

  • 01-22-2011 5:47 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Nee nog niet
  • 01-22-2011 5:52 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Dus gewoon analoog op de beocenter 2

  • 01-22-2011 6:03 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Nee de bc2 gaat via ml naar mijn bv7-55 vandaar via pl naar de 4 boxen.
  • 01-23-2011 5:23 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Iemand al nagedacht hoe de non B&O apparatuur met een beo4 te bedienen met bv:

    http://lintronic.dk

    http://www.irtrans.com/en/index.php

    De voor en nadelen zijn welkom, ik kom er niet echt uit.

    ik heb zelf een BM7000 met een squeezebox duet en een DS211 NAS. En de Metrum Quad dac in bestelling staan.

  • 01-23-2011 6:32 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Metrum Quad dac......8 tot 10 weken wacht tijd zeker.

    Ben wel nieuwsgierig hoe hij klinkt,laat het ff weten.

    Kreeg een heel goede recensie van rene van es (hifi.nl)

  • 01-26-2011 5:59 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    @koning, mis ik een update mbt. de Squeezebox :-)

    Hoe is het je maandag vergaan. Is het gelukt en ben je een tevreden gebruiker ????????
  • 01-27-2011 1:20 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Nee Eric nog niet besteld ik zit nog te dubben wat ik precies wilHmm

  • 01-27-2011 2:21 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    @koning geniet ervan ook dit is leuk :-) niet weten waar je je geld aan uit wil geven :-)

    Als ik je ergens bij kan helpen hoor ik het graag. Hier in huis staan 4 squeezeboxen en 2 maal 5 TB raid6 NASsen, die elkaars back-up zijn.

  • 01-27-2011 2:36 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    gebruik jij voor navigeren ipod touch?

  • 01-27-2011 2:39 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    iPhone en iPad in combinatie met ipeng.
  • 01-27-2011 2:47 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    kan je trouwens verschillende playlisten maken en opslaan.

  • 01-27-2011 3:01 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Ik gebruik de playlist functie niet. Selecteer een cd en press play.
  • 01-27-2011 3:57 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    koning:

    kan je trouwens verschillende playlisten maken en opslaan.

    Zoveel als je wilt.

  • 01-29-2011 7:34 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Hij is besteld!

    Het is de Squeezebox touch geworden.

    Ik ga hem zonder externe Dac proberen, en dan later wil ik de metrum Quad DAC erbij kopen.

    Gaat dat I-peng ook werken zonder nas?

  • 01-29-2011 8:21 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Heel verstandig eerst zonder DAC. Voordeel is dat je twee keer plezier hebt. Heb op de slaapkamer (zie topic flash...) mijn Squeezebox digitaal aangesloten op mijn BS3. Klinkt als een klok.

    Wat iPeng doet is, contact zoeken met de Squeezebox server. Neem aan dat je de server op een pc of een mac gaat draaien, nu je geen nas koopt (of lees ik niet goed:-). Zodra gevonden gaat het volgens mij gewoon werken. De Squeezebox server weet de duet en alle andere Squeezeboxen te vinden. Je kan ook direct vanaf de server de Squeezebox bedienen.
  • 01-29-2011 8:28 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Las inderdaad niet goed, er komt geen nas.........

    Bedenk me nu dat iPeng niet anders werkt dan de standaard Logitech controller. Dus JA het gaat gewoon werken
  • 01-29-2011 10:18 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    i-peng is dat een freeware software programma.

  • 01-29-2011 10:54 AM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Nee is een app in de iTunes store een euro of 8 geloof ik.
  • 02-02-2011 4:06 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    De squeezebox touch doet hetSmile

    Hoe krijg ik nou die hoesjes te zien

  • 02-02-2011 4:42 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    @koning, in de directory waar de muziek staat het plaatje als "cover.jpg" plaatsen. Bij mp3 zet ik de plaatjes gewoon in de mp3. Voor Windows kan je hiervoor "mp3tag" gebruiken. Voor Mac OSX werkt "tagger" heel goed.
  • 02-02-2011 4:46 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Hoesjes zoeken gaat het beste via Google --> pictures daar de titel van het album opgeven. Kijk of je plaatjes (jpg) kan vinden van 300x300. Andere werken ook maar bij mij komen deze het beste uit.
  • 02-02-2011 5:06 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Zoekt de squeezbox dan niet zelf de hoesjes er bij?

  • 02-02-2011 5:13 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Bij mij niet :-)
  • 02-02-2011 5:35 PM In reply to

    Re: Krijg ik een (nog) betere geluidsweergave als ik opwaardeer naar een BM5/BS5 systeem?

    Ik heb een externe schijf er op aangesloten,klopt het dat hij dan vrij traag is.

    Volume houd hij die bij elke audio track op het zelfde niveau of moet je dat aanvinken in het menu.

Page 4 of 8 (179 items) « First ... < Previous 2 3 4 5 6 Next > ... Last »