in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-09-2011 12:45 PM by Laursen. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-03-2011 4:35 PM

    Erfaringer med Beomedia 1??

    Heisann folkens!

    Noen der ute som har bruker Beomedia 1 med Beovision 3-32? Eller tilsvarende fjernsyn...

    Jeg vurderer å kjøpe en brukt en, men er usikker på hvor godt det fungerer med tanke på kvalitet på en crt tv. Jeg har selv en Beovision 3-32 med oppdatert software inkl PC-kommando.

    Ser fram til å høre fra noen som har prøvd ut denne kombinasjonen eller som vet hvordan det vil fungere...

    Llloydern 

    Anything but Beo isn't an option...3-32, Overture, DVD1, Beomedia, V8000, lab 4000, 2 x lab 2000, 2 x lab 6000 & lab 11.

  • 01-05-2011 4:00 AM In reply to

    • Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

    Re: Erfaringer med Beomedia 1??

    Hei Llloydern,

    Joda, har prøvd BeoMedia 1 med flere typer fjernsyn - og du vil erfare at 3-32 er en god match. Det er selvsagt PHOTO og WEB funksjonene som lider av oppløsningen til en crt-skjerm, men dette er kanskje ikke et problem i praksis? Siden du har PC-kommandoen slipper du et eksternt IR-øye, som også forenkler link-bruken da alt går via ML.

    Jeg har brukt BeoLink Media (den første to-boksutgaven før BM1), BeoMedia 1 og nå BeoMaster 5. Og forskjellene mellom BM1 og BM5 forsvarer ikke prisforskjellen på brukt vs nytt, så jeg ville helt klart valgt en BM1 til din 3-32.

    Kanskje det viktigste punktet er å velge en stabil wifi-løsning om du ikke kan bruke kabel for nettilgang. Etter flere år med wifi-krøll for disse boksene har jeg endt opp med å bruke ledningsnettet i huset og disse rett-i-stikkontakten-pluggene.

    Eneste virkelig svake punktet ved BM1 har vært den eksterne strømforsyningen som har sviktet for flere - det gjorde den aldri for meg, og disse er relativt enkle å fremskaffe fra annet hold enn B&O. Og du kan lett utvide harddisken eller rett og slett koble til en ekstern drive via USB om du trenger mer lagringsplass.

    Lykke til med BM1,

    Roger

  • 01-05-2011 5:44 AM In reply to

    Re: Erfaringer med Beomedia 1??

    Hei Roger og takk på ny for gode og utfyllende svar fra deg!

    Har eit par oppfølgingsspørsmål som du kanskje kan svare på også :-):

    1. Jeg må bruke scartstikk nr 3 (Decoder) som tilkoblingspunkt på min Beovision 3. Og den støtter jo bare overføring av kompositt, og ikke S-Video/-y/c. Vil bildekvaliteten lide veldig på grunn av dette?

    2. Har jeg skjønt det riktig at det også går an å spille av videofiler med PHOTO-funksjonen?

    3. Har muligens en brukt en på hånd nå, hva synes du er fornuftig pris?

    4. Har idag PC med Windows XP. Vet du om det er noe problem å få Beomedia 1 til å fungere også greit mot en eventuell ny pc med Windows 7?

    Ellers har jeg ikke trådløst nettverk og planlegger å bruke ledning så da burde det gå bra.

    På forhånd takk for hjelpa. Og som du ser av signaturen min er nå anlegget mitt komplettert med lab 11 som jeg er meget fornøyd med!!!!

    Lloydern

    Anything but Beo isn't an option...3-32, Overture, DVD1, Beomedia, V8000, lab 4000, 2 x lab 2000, 2 x lab 6000 & lab 11.

  • 01-05-2011 5:12 PM In reply to

    • Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

    Re: Erfaringer med Beomedia 1??

    Hei igjen,

    1) Tja, jeg synes du får noe "smearing" - men bortsett fra dette er bildekvaliteten fullt ut akseptabel såfremt du beholder vanlig avstand til fjernsynet.

    2) Ja, du kan spille av videofiler - men husk at det største drawback med BM1 er muligheten til å håndtere video/grafikk kjapt (to viktige forskjeller jfr BM5 er at denne har innebygget strømforsyning og separat videokort). Så det går, men om dette er viktig ville jeg vurdert andre løsninger.

    3) Jeg synes BM1 er sterkt undervurdert på bruktmarkedet, som reflekteres i prisnivået. Bruksverdien tilsier en pris på 7.500 NOK, men du kan nok få dem ned mot 2.000 - 3.000 NOK. Jeg synes en fornuftig pris er ca 4.000 kr.

    4) Har ikke prøvd Win7, men vet at Vista har sine utfordringer. Sorry.

    Kablet nettverk er det beste. Spesielt utfordrende med wifi er drop-outs når man bruker N.Radio, en funksjon som alene forsvarer innkjøpet :-)

    Grattis med BL11!

    Roger

  • 01-06-2011 12:16 PM In reply to

    Re: Erfaringer med Beomedia 1??

    Den er god Roger!

    Da får jeg se om jeg får den til "rett" pris...jeg vurderer dette sterkt og tror det blir et fint tilleggsprodukt. Men så var det å overtale kona da...ho er jo ikke akkurat lysten på noe nytt Beo i hus rett etter bassen er krangla inn.....hahaha!

    Anything but Beo isn't an option...3-32, Overture, DVD1, Beomedia, V8000, lab 4000, 2 x lab 2000, 2 x lab 6000 & lab 11.

  • 01-07-2011 3:25 AM In reply to

    • Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

    Re: Erfaringer med Beomedia 1??

    BM1 kan jo gjemmes så godt at hun ikke aner at det er kommet en ny B&O-dings i huset Big Smile

    Roger

  • 01-09-2011 12:45 PM In reply to

    • Laursen
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 12-30-2010
    • Aarhus, Denmark
    • Posts 17
    • Bronze Member

    Re: Erfaringer med Beomedia 1??

    Hej,

    Jeg købte en BM1 hos LifeStyle i England sidste år, og afhentede den da jeg alligevel var i London, det var en meget fin pris, og den skulle bare have slettet data fra den forrige bruger.

    Min Opsætning er med BV10-40 i stuen og jeg har en kabelkanal i væggen som går ned i kælderen, her står BM1 sammen med min HDR, så det eneste der er at se i stuen er en BV10-40 og som min Ouverture på en anden væg. Der er således INGEN synlige kabler, og dette bør være den rigtige B&O setup for hvorfor se på mange kabler til de flotte B&O produkter. Jeg har faktisk 13 kabler til mit BV10-40 så det vil ikke være noget kønt syn hvis de alle var synlige. Ja gem endelig din BM1 men husk der skal ca. 5 kabler fra BM1 til dit TV. God fornøjelse med BM1 i din opstillingYes -  thumbs up

    Niels

    Beovision 10-40 DVB-T/C/S2, MX5500, BeoSat, MX4000, BeoMedia 1, BeoCord VX7000, BeoSound Ouveture, BeoGram 3500, BeoLab 11, BeoLab 8000, BeoLab 3500, BeoVox CX30, BeoLink 1000, Beo4, Beo5, BeoSound 2, BeoCom 6000, BeoCom 1401, BeoTalk 1100, Beolit 606

Page 1 of 1 (7 items)