in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-07-2011 10:51 AM by mhw. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-28-2010 4:24 AM

    Subwoofer til BeoSound 4

    Jeg har på et tidspunkt ladet mig fortælle, at man kan tilkoble en "ikke-B&O" subwoofer til min BeoSound 4. Er der nogen der har erfaring med det? Mener der var tale om en Yamaha eller Pioneer sub, men findes der evt. andre mærker der måske også kan tilsluttes - JBL, BOSE, JAMO, osv..?

    Hvis der er nogen der har erfaring på området, så hører jeg meget gerne fra jer Smile

    De venligste hilsner

    Michael

  • 12-30-2010 5:07 AM In reply to

    • mhw
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 06-29-2007
    • Norway
    • Posts 207
    • Gold Member

    Re: Subwoofer til BeoSound 4

    Hei!

     

    Jadda - det skal være mulig Smile  Det er samme hvilket merke subben er, så lenge den er aktiv (det betyr at den har innebygd forsterker, evt. så kan du bruke en passiv sub og en egen forsterker). Den må kobles til Powerlink utgangen på Beosund 4, og da trenger du en spesiell kabel, f.eks DENNE, men hvis du er god med loddebolten går det også ann å mekke en selv!

     

    Håper det var til hjelp, bare spør hvis du  lurer på mer!

     

  • 01-07-2011 8:35 AM In reply to

    Re: Subwoofer til BeoSound 4

    Hej mhw,

    1000 tak for dit svar, det var til stor hjælp Smile

    Er det ligegyldigt, om jeg kobler sub´en direkte i radioens ene powerlink eller om jeg bruger begge powerlinks til højtalerne, og først splitter signalet nede ved den ene højtaler? Mine højtalere er Beolab 8000..

    Jeg er lidt skeptisk på, om der er noget som brænder af/bliver overbelastet. Har du nogen erfaring med det?Hmm

     

  • 01-07-2011 10:51 AM In reply to

    • mhw
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 06-29-2007
    • Norway
    • Posts 207
    • Gold Member

    Re: Subwoofer til BeoSound 4

    Hei,

     

    Det var kjekt å høre Smile

     

    Har ingen aktuell erfaring, men er helt sikker på at det er likegyldig - husk at dette er linjesignal, så det er ingen forsterker som kan bli overbelastet. Så lenge du husker å sette Høyre/Venstre bryteren på høyttalerne rett, så kan du koble de akkurat som du vil!

     

    Magnus

Page 1 of 1 (4 items)