in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-08-2010 7:00 PM by DoubleU. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-08-2010 12:13 AM

    BL2 aansluiten op Sonos systeem

    Hoi,

    probleem :

    heb een Sonos systeem met een Zoneplayer 9 ,  2 BL8000 en een BL2.

    BL8000 aansluiten op de cinch uitgangen van de Sonos naar de LINE in van de BL8000 is geen probleem, werkt vlekkeloos.

    Maar hoe zet ik de BL2 met powerlink ingang er tussen? Iemand een idee welke kabel ik moet gebruiken om de BL2 aan te sturen en als 2de vraag : kan ik dan de BL8000 verder op de OUT van de BL2 aansluiten (zoals het hoort) ????

    http://www.sonos.com/products/zoneplayers/zp90/default.aspx?rdr=true&LangType=1033 

    Alvast bedankt!

    Wim.

  • 12-08-2010 2:53 PM In reply to

    Re: BL2 aansluiten op Sonos systeem

    Het is te doen, maar wel met wat hindernissen. Wat mogelijkheden:

    De BL2 heeft zoals je weet geen line-in die inschakelt als er signaal gedetecteerd wordt. Deze schakelt alleen in als er van een Beosound (of active kit) een pinnetje in de powerlink een 5V DC spanning ingezet wordt. Om dat te omzeilen moet deze 5V dan van een externe voeding komen, maar meest ideaal is het als het uit de Sonos komt. (Sonos uit - BL2 rood, Sonos aan, BL2 groen) Deze 5 volt zul je dus op de een of andere manier naar buiten moeten brengen en in een gemodificeerde powerlink-kabel moeten brengen die naar de sub loopt. Links- en Rechts-Out worden dan ook op deze PL-kabel aangesloten.

    Je kunt ook proberen een BeoSound op de kop tikken en je Sonos op de AUX aansluiten.

    Andere mogelijkheid is om de PC-ingang te gebruiken van een Active Kit. Ook niet zo gek duur. B&O verkoopt adapters om een willekeurige mp3-speler (of Sonos) aan te sluiten op de PC-ingang van de Active Kit.

    In alle gevallen worden dan de 8000's aangesloten op de BL2. De 1ste situatie is het meest ideaal. Zeker als de Sonos je enigste bron is. Alleen in het 2de en 3de geval heb je het nadeel dat je zowel de B&O als de Sonos moet inschakelen.

    Hoop dat je er iets aan hebt. Smile

  • 12-08-2010 5:46 PM In reply to

    Re: BL2 aansluiten op Sonos systeem

    Kom ik al een eind verder mee.

    Had ondertussen ook al een oplossing gevonden.

    http://soundsheavenly.co.uk/bando-ipodlab2.htm

  • 12-08-2010 7:00 PM In reply to

    Re: BL2 aansluiten op Sonos systeem

    Mooi, ziet er goed uit. Alleen de mini-jack moeten 2 tulpplugen worden dus. Enigste obstakel blijft die voedingsadapter die niet automatisch mee schakelt met de Sonos,  maar daar valt mee te leven. Tenzij je nog een 5V vind in de Sonos...

    Succes man! 

Page 1 of 1 (4 items)