in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 11-25-2010 10:13 AM by pentalex. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-23-2010 2:11 PM

    Penta's met een brom

    Hallo,

    Ik heb sinds een paar weken mijn Penta's op een standaard eindversterker staan. Het geheel is aangesloten via de speakerlink aansluiting. Als ik nu de versterker uit ze gaan de Penta's allebei brommen totdat de versterker in de Penta's uitgaan.

    Ondanks alle verschillende instellingen op de Penta's, het verleggen van de versterkerkabels weg van de 230V, het gebruiken van afgeschermde kabels, zelfs het aansluiten op een andere versterker,de Penta's blijven brommen tot de eindversterker in de penta's uitgaan. Ik ben inmiddels ook al eens bij mijn eigen dealer geweest maar ook hij kon de brom niet plaatsen.

    Zijn er mensen die dit probleem herkennen, en beter nog, hier een oplossing voor hebben?

    Alvast bedankt voor de moeite.

    Sander

  • 11-23-2010 3:24 PM In reply to

    Re: Penta's met een brom

    Ik had mijn Penta's eerder ook via speakerlink aangesloten. Ook ik had een brom in de versterker totdat die uit was. Blijkt dat wanneer op een andere versterker aangesloten de speakerkabels prima 'antennes' zijn voor de versterker. Wanneer de versterker geen signaal krijgt gaat die brommen.

    Ik heb toen een dubbelafgeschermde kabel gebruikt en in tegenstelling tot wat je zou verwachten is hoe dunner de kabel, hoe beter, want een dunne kabel is een slechtere antenne.

    Mijn dure dikke speakerkabels weggedaan en probleem opgelost.

    Succes!

  • 11-25-2010 6:18 AM In reply to

    Re: Penta's met een brom

    Bedankt,

    Ik ben er inmiddels uit! ik heb coaxkabel gebruikt na nog het e.e.a. uitgebrobeert te hebben.

    De brom is weg en ik ben een tevreden mens.

    groet.

    Sander

  • 11-25-2010 10:13 AM In reply to

    Re: Penta's met een brom

    Ja, dat is ook dubbelafgeschermd. Vreemd dat je dealer je dat niet meteen wist te vertellen. Mij vertelde die meteen dat ik met die dikke kabels een prachtige brom had gebouwd...

Page 1 of 1 (4 items)