in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 01-10-2011 1:24 PM by Beobuddy. 63 replies.
Page 2 of 3 (64 items) < Previous 1 2 3 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 12-13-2010 3:02 PM In reply to

• zoei
    • Not Ranked
    • Joined on 02-16-2010
    • Posts 17
    • Bronze Member

Re: mediaspelers

tjemig wat een info, al met al weet ik nog steeds niet wat verstandig is te kiezen.

Mijn situatie is dat ik mijn UPC kastje in de bijkeuken heb staan en die is met een kabel van ca 12 + ir verlenger doorgelust naar de Avant. (en gelinked naar boven)

ik heb nog werkelijk geen idee wat voor mijn situatie verstandig is.

maar kom langzaam verder, pfff

• 12-13-2010 3:04 PM In reply to

Beobuddy:

Hij wordt ws wel ondersteunt door de PUC, maar niet volgens de STB-C lijst voor de Avant, BV3 en BV5.

Precies! Deze tv's zijn niet te flashen met de STB's die jij in die lijst wil hebben.

• 12-13-2010 4:54 PM In reply to

Jouw situatie heeft voor- en nadelen.

Je zal geen HD (ready ed) beeld over hdmi/dvi hebben, maar wel via composiet (gele stekkertje of RGB).

Met dat laatste betekent dat je in ieder geval het beeld zowel op je avant zal hebben als in de linkkamers.

HD films ed zullen worden gedownscaled naar 576i en dat signaal gaat ook over de coax naar de linkkamer(s).

De bediening is net als bij de UPC kastje ook mogelijk in de linkkamer. Je moet alleen wel de instructies noteren of uit het hoofd leren.

Familielid heeft de 6600 en is daar zeer content mee in combinatie met zijn Avant RF. De menu s zien er ook erg gelikt uit na de laatste update. Daar kunnen heel wat mediaspelers nog een voorbeeld aan nemen. Verder zijn zowel bij de 6500 als de 6600 d efilms zichtbaar als DVD cover. Maar dat kunnen er meerdere (de betere/duurdere)

• 12-13-2010 5:04 PM In reply to

• zoei
    • Not Ranked
    • Joined on 02-16-2010
    • Posts 17
    • Bronze Member

dat is me wel veel waard ik ben zo blij met de beo4 bediening als ook in de linkkamers om daarmee ook de upc decoder te kunnen bedienen. Dat ik dat ook wel graag met mijn mediaplayer kunnen doen, is even onthouden. 

Ik ga me t weekend even in de 6500 en 6600 verdiepen heb ze beiden in de lijst zien staan meen ik van de avant.

(ps popcorn heeft ook de dvd covers = ziet er mooi uit met die covers zo he?)

• 12-14-2010 10:14 AM In reply to

Je moet maar even kijken.

De afstandsbediening van de 6600 is gelijk, of lijkt gelijk aan de 6500.

Je kan met de 6500 instelling de 6600 bedienen. Maar het loopt ietwat anders bij het gebruik van de gekleurde toetsen.

Kennelijk zit daar een iets andere code achter.

Als ik groen kies bij de 6500, krijg ik de keuze van ondertiteling, rood het audiospoor. Bij de 6600 springt de TVIX dan ineens naar het hoofdmenu. Keus genoeg op mp v.w.b. de 6500. Let wel dat er van de 6500 2 versies zijn. De eerste is minder stabiel en loopt vaker vast.

De tweede versie (6500A) loopt als een trein.

• 12-15-2010 9:15 AM In reply to

• zoei
    • Not Ranked
    • Joined on 02-16-2010
    • Posts 17
    • Bronze Member

beobuddy & DoubleU,

jullie weten zoveel, kunnen julie me ook zeggen hoe het werkt met die IR verlenger?

kan ik degene van de UPC verlengen of gebruiken of kan en hoe moet dit dan het IR of kan dit via coax alleen?

• 12-15-2010 2:00 PM In reply to

Als de media speler in diezelfde kast als de UPC box moet komen, zou ik de IR-draad in de kast splitten. Via de coax gaat niet lukken.

• 12-15-2010 4:25 PM In reply to

Gezien het feit dat je een avant DVD hebt, dan heb je een 84xx versie denk ik.

Daar kun je 2 ir-draadjes op aansluiten middels een splitter achter op de Avant.

De ene wordt dan STB-DTV (of STB-Sat) en de andere STB-VAux.

Ieder apparaat krijgt dan een eigen ir-oogje. 

Verder gaat de bediening dan zoals je gewend bent middels de tv in de linkkamer en de ML kabel van die tv naar de avant.

• 12-15-2010 11:55 PM In reply to

Kan een mediaspeler gevoed worden vanuit een Mac ?

En kan je bestaande DVD's op die mediaspeler zetten ? Moeten die dan onder een speciale vorm of code omgezet worden ?

Wij zouden graag van al die doosjes af zijn die wat plaats innemen.

• 12-16-2010 1:36 PM In reply to

Lijkt me geen probleem. Zowel de mac als de mediaspeler zijn aangesloten op je netwerk.

Je moet alleen al je dvd's rippen. Is wel wat werk maar daar is voldoende software voor.

• 12-16-2010 1:41 PM In reply to

Waarom zou je het zelf gaan rippen.....Dat is al voor je gedaan...alles is te downloaden op het usenet.

• 12-16-2010 2:40 PM In reply to

Ja oke, klopt wel. Maar zo gemakkelijk is het nu ook weer niet als je een leek bent met usenet.

• 12-16-2010 2:53 PM In reply to

Das waar.

Het vergt namelijk wel een paar handelingen,gaat namelijk niet vanzelf.

Welke mediaplayer gebruik jij doubleU?

• 12-16-2010 4:33 PM In reply to

Ik heb een Mac Mini ingericht als mediaplayer. Plex (gratis software) voor al mijn films en series, en het mooie interface. Zie plaatje.

Voor muziek vind ik een mediaspeler waarbij een tv nodig is niet handig, dus de Mac die toch altijd aanstaat draai ik met een SqueezeBox. iPhone is mijn remote. Werkt super!

Popcorn heb ik ook gehad, maar is inmiddels stuk. Het tweaken om een mooi grafisch interface te krijgen is me toen wel gelukt, maar daar gaat wel wat tijd in zitten. Plex daarentegen was zo gemakkelijk. 

• 12-17-2010 3:30 PM In reply to

Waarom gaat itunes niet net zo handig om met DVD dan CD's ???

Het zou toch allemaal veel makkelijker gaan.

Voor het ogenblik probeer ik wat dvd-concerten op een ipad te zetten. Een eerste stap om wat handiger te worden in dat wereldje.

Wat is Usenet ?

Aan doubleU, wat je deed met jouw mac mini is schitterend.

• 12-17-2010 4:07 PM In reply to

Zo'n Moviewall kan met meerdere spelers hoor.

Dune heb je zappiti en dune explore

Met Tvix heb je Tvixie

Je hebt yadis.

Dit zijn een van de programma'tjes die je kunt installeren om een moviewall te maken.

Het zit er niet 'standaard' op.Je moet het zelf installeren.

ik vind het wel wat extra's geven zo'n moviewallSmile

• 12-17-2010 7:21 PM In reply to

Spencer:

Waarom gaat itunes niet net zo handig om met DVD dan CD's ???

Het zou toch allemaal veel makkelijker gaan.

Voor het ogenblik probeer ik wat dvd-concerten op een ipad te zetten. Een eerste stap om wat handiger te worden in dat wereldje.

Wat is Usenet ?

Aan doubleU, wat je deed met jouw mac mini is schitterend.

Dank je. :)

iTunes zou ik niet gebruiken. Handbrake zou ik gebruiken om dvd's te converteren naar iPad, als ik er 1 had. Maar met een Plex app op je iPad, kosten €3,99 kun je rechtstreeks je dvd's vanaf je mac streamen naar je iPad, ook als je niet thuis bent, mits Plex is geinstalleerd op je Mac. Ik heb de app voor de iPhone, maar dat is toch net te klein om een film te bekijken...

Plex werkt fantastisch. Het enigste wat je eigenlijk hoeft te doen is de map waar je films staan de juiste naam te geven met het jaar wanneer de film gemaakt is. Bijvoorbeeld "The Dark Night (2008)". Plex zoekt dan voor je de juiste film in IMDB.com en haalt daar het plot, posters etc vandaan.

Usenet staat voor nieuwsgroepen. Lastig om in een paar zinnen even uit te leggen. Google is your friend. Genoeg info over te vinden.

• 12-17-2010 10:50 PM In reply to

Dank je eveneens voor de inlichtingen.

• 12-18-2010 10:44 AM In reply to

• zoei
    • Not Ranked
    • Joined on 02-16-2010
    • Posts 17
    • Bronze Member

@ DoubleU,

ik heb in mijn lijst de tvix 6500 staan (ofwel heb ik een oudere lijst) is net een dealer geweest die tevens mijn stb controler heeft ingebouwd voor de UPC box (waar kan ik de versie 4.28 vinden?)

@ Beobuddy

begrijp ik je goed dat ik met de 6500 in de lijst ook een 6600 kan aansluiten en dan alleen een aantal gekleurde functies niet heb ? de 6600 spreekt me zeker wel aan, ziet er geweldig uit.

• 12-18-2010 12:23 PM In reply to

Versie 4.28 is alleen de naam van het IC'tje wat in de stb-controller zit. De bijbehorende apparaten die je ermee kunt bedienen staat dan vast. Valt ook niets meer aan te veranderen. Als zowel de UPC box en de TVIX in die lijst staan, ben je klaar. Het is nu nog een kwestie van alles aansluiten en in het menu alles toewijzen.

• 12-19-2010 9:12 AM In reply to

• paulh
    • Not Ranked
    • Joined on 12-19-2010
    • Posts 6
    • Bronze Member

Ik heb een Popcourn hour C-200 in combinatie met een Avant. Om een en ander via de BEO4 aan te sturen heb ik onlangs een Lintronic converter gekocht. Deze vertaalt de BEO4 signalen naar elk soort code die je wilt. Nu kan ik zonder problemen mijn digitale tuner en mediabox via de BEO4 aansturen. Ik hoef me ook niet meer druk te maken of ik de juiste EPROM in mijn stb-controller heb.

Gr. Paul

• 12-19-2010 10:43 AM In reply to

koning:

Waarom zou je het zelf gaan rippen.....Dat is al voor je gedaan...alles is te downloaden op het usenet.

Omdat die rips vaak zijn teruggebracht naar het formaat wat op een enkellaags DVD (4,7 GB) past. En dan wordt er hier en daar toch aardig wat compressie toegepast. En da zie je terug in het beeld op je tv en al helemaal als je beamert.

• 12-19-2010 10:45 AM In reply to

@ Paulh.

Wat ben je nu kwijt aan kosten om dat werkende te krijgen? Dus 1 converter en 2 oogjes? Of komt er nog meer bij?

Ik schat zo'n 200 euro?

• 12-19-2010 12:02 PM In reply to

Beobuddy:

koning:

Omdat die rips vaak zijn teruggebracht naar het formaat wat op een enkellaags DVD (4,7 GB) past. En dan wordt er hier en daar toch aardig wat compressie toegepast. En da zie je terug in het beeld op je tv en al helemaal als je beamert.

je gaat met een mediaspeler toch geen rips op dvd downloaden.

iedereen heeft tegenwoordig wel een snelle internet verbinding.

Gewoon blue-ray remuxed!!

Alles wat je maar kan bedenken is op blue-ray.Smile

• 12-19-2010 12:54 PM In reply to

Ja, maar we hadden het volgens mij ook over het rippen van je eigen collectie op DVD.

Ik heb DVD's die ik niet op usenet tegenkom. Als je denkt om die DVD's alsnog handmatig te gaan zoeken op usenet, vindt je die niet omdat ze vaak met een niet herkenbare naam worden geplaatst.

Dus ben je al gauw aangewezen op FTD of sites zoals FTN2Day. En daar staat niet altijd alles tussen.

Verder ben ik met je eens om van een film altijd de betere te downloaden, maar ja, een rip in de vorm van 4,7 GB of soms zelfs van bijna 40GB, dat verschil zie je niet terug op een SD tv.

En als je alle films op Blu-Ray formaat wil hebben, dan moet je wel een erg grote NAS gaan bouwen.

Waar mijn 6500 soms wel problemen mee heeft is met het streamen van  iso's van 8-9GB en groter. De chipset kan die kennelijk toch niet aan. Het streamen in combinatie met het uitpakken/uitlezen van de iso vergt kennelijk teveel processor kracht. Andere mkv's en dergelijke gaan wel goed.

Mijn netwerk is inmiddels op gigabit niveau, maar dat mocht niet baten.  De 6600 en de nieuwere Dune met de nieuwere sigma chips zullen dit wel beter kunnen.

Page 2 of 3 (64 items) < Previous 1 2 3 Next >