Ja, maar we hadden het volgens mij ook over het rippen van je eigen collectie op DVD.
Ik heb DVD's die ik niet op usenet tegenkom. Als je denkt om die DVD's alsnog handmatig te gaan zoeken op usenet, vindt je die niet omdat ze vaak met een niet herkenbare naam worden geplaatst.
Dus ben je al gauw aangewezen op FTD of sites zoals FTN2Day. En daar staat niet altijd alles tussen.
Verder ben ik met je eens om van een film altijd de betere te downloaden, maar ja, een rip in de vorm van 4,7 GB of soms zelfs van bijna 40GB, dat verschil zie je niet terug op een SD tv.
En als je alle films op Blu-Ray formaat wil hebben, dan moet je wel een erg grote NAS gaan bouwen.
Waar mijn 6500 soms wel problemen mee heeft is met het streamen van iso's van 8-9GB en groter. De chipset kan die kennelijk toch niet aan. Het streamen in combinatie met het uitpakken/uitlezen van de iso vergt kennelijk teveel processor kracht. Andere mkv's en dergelijke gaan wel goed.
Mijn netwerk is inmiddels op gigabit niveau, maar dat mocht niet baten. De 6600 en de nieuwere Dune met de nieuwere sigma chips zullen dit wel beter kunnen.