in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 11-02-2010 1:20 PM by Blackrix. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-01-2010 1:24 PM

    Beolink 7000

    Ik heb een Beolink 7000 bemachtigd. Ik verwachtte helemaal geen funktie en hoopte geluk te hebben, dat die alleen een accu probleem heeft. Hij funktioneert echter wel als die op de lader wordt gelegd! Smile Hij schakelt echter wel weer standbye als die even niet gebruikt is en wordt dan niet meer "wakker". Pas als die een tijdje van de lader af is gaat die weer aan op de lader. Dus in ieder geval zijn de accu's op, en dat mag ook wel, beetje wit poeder... en datum 1989 Whistle

    Ik heb nog iets gelezen over een aparte interne accu, hopelijk is die nog in orde...

    Ik heb al begrepen dat ik een 5 blok NiCd batterijen moet kopen en die aan de draadjes solderen. Dus maar eens kijken op internet.

    Bij een vriend kon die de MX7000 inschakelen, volume en kanalen switchen, maar pakte niet de nummers van kanalen? De Beocenter 9000 reageerde niet.

    Nu test ik hem op de Beocenter 9500 en werkt, alleen (nog) geen 2 weg. Maar dat moet ik misschien omstellen op het Beocenter. De Ouverture reageert helemaal niet. En de Avant ook niet. Zijn er kenners die weten hoe en waarom die het ene wel doet en het andere niet? Confused

     

    Filed under:
  • 11-01-2010 4:33 PM In reply to

    Re: Beolink 7000

    Hoi Rem,

    Werkt de tweeweg communicatie nog wel, anders geeft ie "no contact" melding bij gebruik met een bv. BC4500 (v.a. s/w2.1) BC9500 of Beomaster 6500/7000.

    Hoogstwaarschijnlijk de SMD elco's onder het blikje vooraan bij de IR Leds die niet meer de juiste capaciteit hebben. Vorige week nog een gerepareerd met hetzelfde euvel. Voor wat betreft de accupack, tsja misschien zelf een fabriceren van 5 st. NICAD 1,2V maar dat is een gedoe met solderen, of anders op Ebay Duitsland. Daar worden ze verkocht voor 25 euro waarbij je alleen nog maar de draadjes (let op polariteit) eraan hoeft te solderen. Het is mij al een keer overkomen dat ik ze verkeerd om had aangesloten, gelukkig achteraf zonder gevolgen. Misschien dat anderen nog tips voor je hebben. Blackrix weet veelSmile

    Leslie

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 11-01-2010 5:47 PM In reply to

    Re: Beolink 7000

    Die aanbieding op Ebay is echter:

    NiMH 6V 600mAh

    En ik heb gelezen dat NiMH niet geschikt is door de manier waarop die steeds opgeladen wordt bij de Beolink 7000. Dat die geen lang leven zullen hebben. Ze worden hier toch verkocht als speciaal voor de Beolink 7000...

    Dan moet ik misschien toch zelf NiCd batterijen aan elkaar verbinden... of dat simpel gesoldeert kan worden met verbindingsdraadjes?

    Ik zal nog eens verder zoeken.

  • 11-01-2010 5:51 PM In reply to

    Re: Beolink 7000

    De accupacks bestel ik altijd bij Conrad ( www.conrad.nl ), bestelnummer 255670. Kost €17,99 + verzendkosten. Is overigens een NiMH accu, gaat veel langer mee met een lading dan een Nikkel Cadmium accu zoals het origineel (lagere zelfontlading). 

    Ik vervang zelf altijd alle elco's in de BeoLink 7000, ook de elco op de microprocessorprint. Daar zit ook de Back-Up cel (3V). Ook die even meten. In de meeste gevallen werkt hij na een poosje sleutelen weer!

    Succes.

  • 11-01-2010 6:08 PM In reply to

    Re: Beolink 7000

    Dus zijn de NiMH accu's wel geschikt? In een ander Forum bericht las ik dat die snel de geest zullen geven door de manier waarop ze geladen worden bij de Beolink 7000. Dat zou een kwestie van weken tot maanden zijn... Hebben jullie al langere ervaring met NiMH accu's?

    Ik ga hem eerst zo eens testen en dan afwachten hoe het met de rest van de funkties is.

    Moet ik voor twee weg communicatie nog een bepaalde instelling veranderen bij de Beocenter 9500 ?

    De Beolink geeft nu "no contact" aan of iets dergelijks.

     

  • 11-02-2010 11:54 AM In reply to

    Re: Beolink 7000

    musicsound:

    Bij een vriend kon die de MX7000 inschakelen, volume en kanalen switchen, maar pakte niet de nummers van kanalen? De Beocenter 9000 reageerde niet.

    Nu test ik hem op de Beocenter 9500 en werkt, alleen (nog) geen 2 weg. Maar dat moet ik misschien omstellen op het Beocenter. De Ouverture reageert helemaal niet. En de Avant ook niet. Zijn er kenners die weten hoe en waarom die het ene wel doet en het andere niet? Confused

     

     

    Door in de setup van de BL7000 de audio en videocomponenten weg te halen en weer toe te voegen, zal de BL7000 zelf 1 of 2-weg configuratie toepassen.

    9500, mx is 2-weg, avant is 1-weg etc..

    Met ingestelde 2-weg voor video zal een avant niet reageren.

  • 11-02-2010 1:20 PM In reply to

    Re: Beolink 7000

    Ik heb al een tijdje in verschillende BeoLinks 7000 het NiMH accupack van Conrad gebruikt, ze doen het nog steeds. Maar ik moet ook toegeven dat ik de BeoLink 7000 bijna niet gebruik, maar ze zitten er ook al weer een aantal jaren in. De accu's bij Conrad hebben overigens ongeveer de zelfde capaciteit als de originele accu's (700mAh). 

Page 1 of 1 (7 items)