in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 09-17-2010 4:47 PM by Leslie. 11 replies.
Page 1 of 1 (12 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 09-14-2010 3:30 PM

Nep A8 oorsetje

Hallo,

Ik probeer mijn vraagstelling die ik eerder op dit engels forum heb gesteld nu in het Nederlands te stellen.

Blijkbaar wordt ik niet goed begrepen en zijn de reacties meestal gebaseerd op "voor die prijs kun je geen echte verwachten" tot
    "als je zeker wilt zijn dan koop het bij de dealer".

In dit geval hoop ik er een aan te schaffen via een particulier die zijn echte A8 hopelijk voor een lage prijs wilt verkopen (wie wil dat niet toch?

Maar dan wil ik wel weten of ik met een originele te maken heb.

Kan iemand mij vertellen op welke details ik moet of kan letten om erachter te komen of ik te maken heb met een echte of namaak B&O oortelefoon. Of zijn de neppers zo goed nagemaakt dat het verschil niet meer te zien of zelfs te horen is.

B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

Beovirus? What's that?

• 09-15-2010 3:32 AM In reply to

• Daan
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 01-03-2008
    • Posts 92
    • Bronze Member

Re: Nep A8 oorsetje

Kijk op YouTube Bang & Olufsen A8 headphones.

Daan

• 09-15-2010 3:15 PM In reply to

De neppers die ik heb gezien zien er niet uit, niet te vergelijken met de originele!

• 09-15-2010 6:20 PM In reply to

Mooi, nou alleen nog uitleggen waarom ze er niet uitzienUnsure

Welke details zijn er waar je op moet letten om erachter te komen geen nepper in handen te krijgen....

Beovirus? What's that?

• 09-16-2010 11:52 AM In reply to

Als je ze in handen hebt, snap je het. Het is allemaal een stuk gammeler, voelt niet zo degelijk aan als het origineel! Je kan het ook zien aan het tasje en de neppers hadden in het begin zilverkleurige dopjes op het einde van de beugels. Maar als je het filmpje op Youtube bekijkt en om goede foto's van de verkoper vraagt, moet het volgens mij wel lukken. Of je gaat naar de dealert........Stick out tongue

• 09-17-2010 6:47 AM In reply to

Ik heb eentje gezien die er heel goed uitzag. Alleen het draaipunt van de oorbevestiging was anders en de verpakking die er eigenlijk nog beter uitzag dan het saaie originele B&O bruine kartonnen doosje!

• 09-17-2010 12:53 PM In reply to

Nu heb ik absoluut niets tegen tweedehands ....... maar iets wat 150 euri's nieuw kost van B&O , waarom zou je daarmee het risico nemen om een nepper te kopen voor iets minder  .....

Heb laatst ook twee setjes gekocht ..... tis best een comfortabel oortelefoontje !

• 09-17-2010 2:53 PM In reply to

Leslie:

Kan iemand mij vertellen op welke details ik moet of kan letten om erachter te komen of ik te maken heb met een echte of namaak B&O oortelefoon. Of zijn de neppers zo goed nagemaakt dat het verschil niet meer te zien of zelfs te horen is.

Kijk eens naar dit filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=sZMKFHYAY7U

Groet, Robert

• 09-17-2010 3:10 PM In reply to

Robert,

Filmpje reeds bekeken! Let op de Y-splitsing van de snoeren waarbij diegene in je filmpje aantoont dat de A8 met de Y-splitsing nep is.

In dit filmpje wordt een review gegeven over de A8 en een ander merk oorsetje.

Hierbij kun je zien (1min/15sec) dat de "echte" juist een Y-splitsing heeft!

Zeg het maar....

Beovirus? What's that?

• 09-17-2010 4:16 PM In reply to

De echte had in het begin het "blokje" en later is de Y-splitsing geïntroduceerd. Dus da's geen referentie!

• 09-17-2010 4:32 PM In reply to

Leslie,

Alleen op de filmpjes afgaand heeft juist de origine ook een Y-splitsing. Echter de ene is slanker dan de andere. Zie ook het verschil in de aansluitingen van de kabel op de earphone. (Vroegere neppers waren herkenbaar aan andere kleuren van de bang & olufsen opdruk op het aluminium.)

Is het geluid ZO ZO of krijg je kippenvel.............

Groet, Robert

• 09-17-2010 4:47 PM In reply to

Hoi Robert, heb jij dat "comparison" filmpje soms gemaaktSmile

Links origineel met het "blokje" en rechts nep (Y-splitsing).

Lekker verwarrend allemaal, maar laat ik er nu toch achter komen dat ik tussen al mijn andere B&O spullen ergens nog een Beosound 6 heb liggen (nooit gebruikt) waar een A8 in zou moeten zitten. Kan ik mooi vergelijken met eentje die ik laatst op Ebay heb gekocht.

Dank voor jullie reacties!

Leslie 

Beovirus? What's that?

Page 1 of 1 (12 items)