in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 09-16-2010 2:05 PM by Blackrix. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 09-08-2010 5:52 PM

    • weber
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 09-08-2010
    • netherlands
    • Posts 4
    • Bronze Member

    beocenter 9000 tuner werkt niet

    Ik heb de antennekabel aangesloten  (staat signaal op, heeft goede plug etc)

    maar doet het niet

    iemand idee wat er mis kan zijn.

    Ben een hobbiest maar kan geen service manual oid vinden

  • 09-09-2010 5:07 PM In reply to

    Re: beocenter 9000 tuner werkt niet

    wat doet ie wel...ruist ie of hoor je niks, werken cass en cd wel, wat doet de display, kun je afstemmen, werkt alleen fm niet of ook mg.....een goede probleem-analyse helpt hopelijk (wat meer dan 'doet het niet') :).

  • 09-12-2010 3:34 PM In reply to

    • weber
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 09-08-2010
    • netherlands
    • Posts 4
    • Bronze Member

    Re: beocenter 9000 tuner werkt niet

    Ik heb het apparaat nu opengemaakt. Bij testen werkt alles cd speler, cassette ed.

    De tuner geeft echter geen geluid, noch op am noch op fm.  op auto kun je met search gewoon up en down zoeken maar er wordt nergens gelockt. met manual frequentie van een bekende sterke zender vastleggen lukt maar wederom geen geluid.

    Er staat spanning op de tunerprint, bij het am gedeelte ontstaat iets warmte in L13, C92 en de LA1245 echter niet zo dat je je er aan kunt branden of dat er kleurverschil op de print onstaat. De rest van de print blijft koel.

    Wat zal ik eens vervangen of testen. Er staan welliswaar testpunten op de print maar wat moet ik daar meten met multimeter of scoop.

    Een servicemanual zou handig zijn.

     

  • 09-16-2010 2:05 PM In reply to

    Re: beocenter 9000 tuner werkt niet

    Meet eens op pin 8 van het tunerblik. Dit is je Tuning voltage. Hier moet een spanning staan tussen de 3 en 22 volt. Met search zou deze spanning omhoog of omlaag moeten gaan. Regelt deze spanning wel of blijft deze staan?

Page 1 of 1 (4 items)