in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-28-2012 8:34 AM by Leko. 23 replies.
Page 1 of 1 (24 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-30-2010 5:30 AM

    • Leko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-01-2010
    • Posts 45
    • Bronze Member

    ervaringen BS5

    Na een driekwart jaartje in het bezit te zijn van een BM5 met BS5, daarbij een BL9, even mijn ervaring.

    Mijn zoon spreekt gekscherent over een dure MP3 speler, maar ik ben er buitengewoon te spreken over. Een prachtig geluid, zuivere hoge tonen, diepe mooie bas, direkte weergave, waarbij opvalt dat beperkingen in opname in de jaren zestig duidelijk naar boven komen.

    Het overzetten naar de BS5 gaat simpel. Wegens plaatsing in mijn kamer, kan ik alleen de BM5 aansluiten op mijn router. Op zich is dat geen probleem, gebruik mijn eigen programma's, werkt perfect.

    Ik gebruik uitsluitend WMA ( je moet wel converteren met 24 bit, 88khz. Het verschil met 48 khz. is te groot) Persoonlijk zou ik Flac beter vinden, B & O is daarmee bezig, dus we wachten rustig af.

     

    Ook het radio gedeelte werkt prima. Zoveel zenders, niet normaal meer.

    Aangezien ik nog een  BV3 heb, staat de BS5 niet aangesloten op mijn BV3. Kosten om dat mogelijk te maken zijn plusminus 600 euro, volgens mijn dealer.Vind ik toch wel een beetje teveel van het goede.

    Wat ik in de loop der tijd wel ben gaan missen is een zgn. Random functie. En dan bedoel ik niet de Mots, maar een mogelijkheid om in een album te kunnen randommen. Een beetje cd speler heeft die functie wel.

    Voor de rest: Prima investering, klaar voor de toekomst.

     

  • 08-30-2010 3:35 PM In reply to

    Re: ervaringen BS5

    Ik vind het product nog niet af , het meer een media player moeten zijn.

    Dus ook geschikt om films mee af te spelen.

    Zou toch eenvoudig te doen moeten zijn. De bediening en de looks van de bs5 vind ik wel super.

  • 08-30-2010 4:05 PM In reply to

    Re: ervaringen BS5

    een mediaplayer is na een jaar alweer verouderd.

    Beomedia was bij het uitkomen al verouderd dus ik denk niet dat ze daar hun vingers weer aan gaan branden.

    Een losse non B&O mediaplayer daar is toch ook niks mis mee.

  • 08-31-2010 7:13 PM In reply to

    Re: ervaringen BS5

    Ik heb de BM5/BS5 nu inmiddels ook een driekwart jaar. Inmiddels staan er iets van 400 albums op. Met name de BS5 bevalt goed. Qua interface nog wel wat wensen (m.n. meer gebruik maken van de meta data en aanpassingen voor klassieke muziek) maar verder tevreden. Uitbreidingen zijn wel welkom, b.v. meerdere BS5 aansluiten, een BS5 met CD/DVD/Blu-Ray speler geintegreerd , maar goed, dat komt misschien nog.

    De BM5 is mijn inziens wat achterblijvend als je naar de ontwikkelingen kijkt. Apparaat is eigenlijk te langzaam voor video, design (of beter welk design), gebaseerd op Windows Media Player waardoor allerlei beperkingen, omslachtig om audio er op te plaatsen (voor een paar euro heb je al een CD speler geintegreerd), alle connectiviteit met kabels (WiFi was een alternatief geweest), beperkte schijfcapaciteit, ondersteuning van meerdere codexen, ...

    Eigenlijk zie je aan de technische uitwerking dat B&O lang over het apparaat heeft gedaan om te ontwikkelen. Technisch zou je mijn inziens de laatste 2 a 3 jaar andere keuzes gemaakt kunnen hebben. Daarnaast is mijn mening dat de software ontwikkeling achterblijft. Een keuze voor een B&O specifieke PLEX implementatie had b.v. een wereld van verschil kunnen uitmaken. 

     

  • 09-02-2010 3:27 PM In reply to

    • Louis
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 07-26-2009
    • Posts 42
    • Gold Member

    Re: ervaringen BS5

    Ik kan mij helemaal vinden in het verhaal van Leko. 

    Wat ik erg jammer vind is dat er (nog) geen mogelijkheid is via een interfase op de afstandsbediening (of een afstandsbediening) de BS5 te bedienen. Daar zijn nu plenty voorbeelden van. Bijvoorbeeld met de TSU 9600 van Philips. Het zou mogelijk moeten zijn, maar dan moet de juiste programmeur nog even een app maken voor de TSU 9600.

    zie: http://www.youtube.com/watch?v=92BweaXnoFU

     

    Nu moet ik iedere keer naar mijn BS5 toe om een ander nummer op te zetten.

    Ja ik weet het, een beetje beweging kan geen kwaad maar . . . . .

     

    Louis

  • 09-07-2010 2:10 PM In reply to

    Re: ervaringen BS5

    Mooi om te lezen dat er ook leden zijn die goede ervaringen hebben en dat ook eens op het forum plaatsen Wink

    Maar dit moet je toch eens nader uitleggen, want ik snap niet de reden waarom je dit doet : 

    Leko:

    Ik gebruik uitsluitend WMA ( je moet wel converteren met 24 bit, 88khz. Het verschil met 48 khz. is te groot) Persoonlijk zou ik Flac beter vinden, B & O is daarmee bezig, dus we wachten rustig af.

    Ik snap wel dat 24 bit een hogere resolutie is en daarmee een betere definitie zou hebben, maar dan moet het origineel ook daar mee opgenomen zijn. Om van a.h.w. niets iets te maken ontgaat mij.

    Als je een cd ript naar wma lossless, dan heb je geen verlliezen en klinkt het als een originele cd.

  • 09-08-2010 11:19 AM In reply to

    Re: ervaringen BS5

    hallo , je kunt toch zeker met de afstandsbediening een ander nummer opzetten of niet soms ?

    Als dat echt niet kan dan hoef ik er al niet meer over na te denken 

    grt cvb

  • 09-08-2010 11:50 AM In reply to

    • Louis
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 07-26-2009
    • Posts 42
    • Gold Member

    Re: ervaringen BS5

    zeker kan je met de afstandsbediening een ander nummer opzetten, maar wel beperkt. Je kan alleen maar naar het volgende (of vorige) nummer gaan terwijl ik graag een keuze zou willen maken op de afstandbediening.

    Neemt niet weg dat ik het een prachtig product vind, van uitstekende kwaliteit waar ik met erg veel plezier naar luister. En het is een plezier om met de BS5 te werken. Het maakt nog (steeds) elke dag indruk op mij. 

  • 09-08-2010 4:47 PM In reply to

    • Leko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-01-2010
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Re: ervaringen BS5

    Beobuddy,

     

    Ik ga morgen even op zoek naar wat antwoorden betreffende WMA. Volgens mij is WMA "hetzelfde" als MP3, dus geccomprimeert.

     

    Als ik een cd overzet naar WMA, staat er bij de gegevens van DB poweramp "Compromise xx procent, terwijl bij bijvoorbeeld Wav staat 0 procent.

     

    Je kan natuurlijk zeggen je hoort het niet, maar dat vind ik te gemakkelijk. "Het gevoel" bij het luisteren naar bijv. wma, Mp3, of een cd is toch anders.

     

    Maar goed, correct me if i'm wrong.

     

    Ga even zoeken of ik hier wat antwoorden voor kan vinden.

     

    Het is inderdaad trouwens wel opvallend dat je maar weinig positiefs leest over B en O. Terwijl niet alleen B en O een prachtig product is, maar dat ook de dealers in Nederland, ondanks de beperkingen van de importeur, hun uiterste best doen voor hun klanten.

    En nee, ik werk niet bij een dealer.

     

  • 09-09-2010 2:45 AM In reply to

    Re: ervaringen BS5

    Wma en mp3 zijn inderdaad compressietechnieken om de grootte van de muziekbestanden drastisch terug te brengen waarbij het resultaat niet hetzelfde is als de originele wav/cd.

    Maar bij wma lossless wordt er niet a.h.w. gesneden, ofwel delen informatie weggelaten in de muziek. Zoals al eerder is aangegeven kun je wma lossless vergelijken met een zip/rar bestand. De originele bestanden worden dan alleen maar gecomprimeerd zonder verlies van het origineel.

    De wma lossless bestanden zijn dan ook aanzienlijk groter in formaat dan andere wma of mp3 bestanden. Een geripte cd zal dan nog steeds zo rond de 300MB uit komen.

    Maar verder heb ik zelf de cds omgezet m.b.v. EAC naar het wma lossless formaat en hoor ik het verschil niet tussen deze en mp3 tracks met een 320kbps bitrate. Het is meer het idee dat een lossless bestand beter zou moeten klinken en dat je ook weer terug kan naar het originele cd formaat.

  • 09-09-2010 6:55 PM In reply to

    Re: ervaringen BS5

    Beobuddy:

    Maar verder heb ik zelf de cds omgezet m.b.v. EAC naar het wma lossless formaat en hoor ik het verschil niet tussen deze en mp3 tracks met een 320kbps bitrate. Het is meer het idee dat een lossless bestand beter zou moeten klinken en dat je ook weer terug kan naar het originele cd formaat.

     

    Heb inderdaad dezelfde ervaring. Heb alle cd's omgezet naar WAV en daarna geconverteerd naar 320 kbps MP3. Deze gebruik ik op mijn ipod en op de BM. Ik hoor geen verschil. De WAV bestanden staan netjes in een archief en als ik alsnog een cd-tje moet maken, kan dat met een druk op de knop.

  • 09-11-2010 6:37 AM In reply to

    • Leko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-01-2010
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Re: ervaringen BS5

    Beobuddy en Harry2008:

    Na uitgebreid een luistertest gehouden te hebben kom ik tot één conclusie: Jullie hebben hartstikke gelijk.

    Geluisterd hetzelfde nummer in Wav, WMA en Mp3 (320KB). Je moet er echt voor gaan zitten wil je verschil horen. Dat verschil is ook minimaal.

    Het rechtvaardigt totaal niet de veel grotere bestanden van WMA.

     

    Blijft wel jammer dat je bij Wav bestanden geen hoesje op je BM5 kan zetten. Dit ligt overigens niet aan B&O, maar aan de extentie.

  • 09-12-2010 4:23 AM In reply to

    Re: ervaringen BS5

    ik heb hem nu ook een half jaartje hangen en ben er nu wat meer mee aan de gang, door hulp van hier heb ik er een berg muziek op gekregen.Wat ik wel heel raar vind is dat er geen cd/dvd in kunnen. maar ja er komt ook nog wel een BM 6 in de toekomst.

    dan het www ik heb er een draadloos toetsenbord en muis bij maar ik kom echt niet op het www om wat op te zoeken of zo maar ff te surfen wat doe ik fout ?Sad

  • 09-19-2010 9:47 AM In reply to

    • Kai
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 05-30-2010
    • Posts 12
    • Bronze Member

    Re: ervaringen BS5

    zeer tevreden met het bm5 / bs5 systeem..

    heb er verder nog een DVico TViX HD M-6600N bij dus het media deel heb ik niet zo zeer nodig.

    het enige wat ik inderdaad wel mis is het logitech squeezebox idee dat je alles naar de afstandbediening kunt halen.. dat moet met een beo5 makelijk kunnen.

    verder had ik nog de vraag of het ding bijvoorbeeld een web interface heeft ofzo.. ik zou graag een overzicht hebben van de radiostreams zodat ik deze kan toestaan in mijn firewall op mijn router..

     

    iemand?


  • 09-25-2010 5:42 PM In reply to

    Re: ervaringen BS5

    Kai:

    verder had ik nog de vraag of het ding bijvoorbeeld een web interface heeft ofzo.. ik zou graag een overzicht hebben van de radiostreams zodat ik deze kan toestaan in mijn firewall op mijn router..

    Waarom moet je deze toestaan op je firewall? In principe werkt het op dezelfde manier als je browser, je vraagt (in dit geval) een audio stream op die op basis standaard protocollen naar je toegestuurd wordt. Daar hoef je een firewall niet op te configureren.

    Maar goed, het apparaat heeft geen web-interface. Je kan er eventueel een monitor en toetsenbord/muis aanhangen, dan heb je namelijk een standaard XP (embedded) systeem. Ik meen dat B&O gebruik maakt van www.wifiradio-frontier.com/ (of minimaal een relatie heeft met Frontier Silicon), wat voor zover ik er van weet een soort verwijssysteem is naar allerlei internetradio stations.

  • 02-23-2012 10:43 AM In reply to

    • Leko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-01-2010
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Re: ervaringen BS5

    We zijn weer een paar maanden verder en er zijn toch een paar dingetjes die mij opvallen c.q. irriteren:

    Zoals eerder gemeld: een random functie in het album zelf.

    Het is niet mogelijk om nummers apart in een album te voorzien van een cover art. Bijv: The Beatles, het rode album. Zijn allemaal hits. Het zou geweldig zijn als ik die nummers apart van een coverart zou kunnen voorzien. Kan je bij elk nummer de mooie albumhoesjes van toen zien. Maar helaas, dat gaat dus niet.

    De Bm 5 pakt gewoon een enkel hoesje en laat dat het hele album zien.

    Het lijkt erop dat B en O bij de laatste update de kwaliteit van het geluid weer heeft verhoogt. Op de een of andere manier lijkt het wel of er een dekentje van de boxen vandaan is gehaald. Weet iemand toevallig waar ik op internet kan vinden wat alle updates doen? Bij voorbaat hartelijk dank.

    Ook de functie loudness is verdwenen. Op zich helemaal niet erg, want alles klinkt echt geweldig.

     

  • 02-23-2012 11:14 AM In reply to

    Re: ervaringen BS5

    Ik heb hier een map op de BM5 staan die heet Top 40, week 4 2012.

    De albumnaam voor al die nummers is dan ook hetzelfde.

    Maar de covers zijn per nummer anders. Elke nummer uit de top 40 heeft zijn bijbehorende cover.

    Met mp3tag kun je dat doen. Maar je moet ook even nakijken of er niet in de map van het album een folder.jpg of iets dergelijks staat.

    Want dan pakt hij die folder.jpg ipv de cover die in het nummer is verwerkt.

  • 02-23-2012 11:29 AM In reply to

    Random? Zie optie 3.

    Ik heb dan weer geen MOTS...

     


  • 02-23-2012 1:08 PM In reply to

    • Leko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-01-2010
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Re: ervaringen BS5

    Beste Beobuddy,

    De door jou getoonde foto is mij totaal onbekend. Al die functies heb ik helemaal niet.

    Is de foto genomen van een BS5? Heel bijzonder.

    Ik heb alles netjes getagt, maar hij liet alleen maar 1 cover zien. Ik vind het allemaal heel vreemd.

  • 02-23-2012 1:54 PM In reply to

    Re: ervaringen BS5

    de foto is van de BM5 direct op een BV (zonder BS5)

    Als je elk muziek bestand een eigen hoes mee geeft, zal de BS5 bij elk nummer de eigen in het bestand opgeslagen hoes weergeven.

     

    Gebruik bijvoorbeeld het progje van www.mp3tag.de om de hoezen per nummer op te slaan. Opgelet: de hoezen moeten als " embedded" in de tag opgeslagen te worden. 


  • 02-23-2012 2:20 PM In reply to

    Re: ervaringen BS5

    Ook de functie loudness is verdwenen.

    Je hebt nu de functie geluidsterkte,volgens mij is dat ook een soort loudness.

  • 02-23-2012 5:08 PM In reply to

    Re: ervaringen BS5

    Je kunt toch altijd je tv erbĂ­j aanschakelen om een album of een nummer te selecteren of niet?

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 02-23-2012 5:21 PM In reply to

    • Leko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-01-2010
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Re: ervaringen BS5

    Ik heb mijn tv niet aangesloten op de BM5, omdat ik nog een geweldige beeldbuis b&O heb.

    Carolpa: Wat houdt "embedded in de tag" in?

    Ik heb via mp3 tag de album voorzien van de coverarts. Op mijn BS5 komt alleen maar 1 cover tevoorschijn. Lijkt willekeurig gekozen te zijn.

     

    Bij ieder nummer dezelfde cover art.

  • 02-28-2012 8:34 AM In reply to

    • Leko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-01-2010
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Re: ervaringen BS5

    Ik moet er nog wel even bij zeggen dat ik uitsluitend flac bestanden gebruik.

    Als ik de nummers los aanklik met de computer, dan zie ik de verschillende hoesjes. Alleen BS5 toont gedurende de hele cd alleen maar hetzelfde hoesje. Ik heb verschillende tag programma's gebruikt, db poweramp, mediamonkey, mp3 tag, stamp tag.

     

     

Page 1 of 1 (24 items)