in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 08-29-2010 1:49 PM by HenkK. 7 replies.
Page 1 of 1 (8 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-26-2010 4:24 PM

    • HenkK
    • Not Ranked
    • Joined on 08-25-2010
    • Posts 6
    • Bronze Member

    Beocentre 1 versus humax iCord HD

    Ik ben in het bezit van een beocentre 1 8520 versie 2.4 en wil graag een Humax iCord HD met PVR via de beo 4 bedienen. Ik heb via de dealer een nieuwe EEprom gekregen (West Europa versie 4.25).

    Ik heb deze geplaats op plaats 3 in het metalen bakje rechts onderin (waar ook de EEproms gemerkt 1 en 2 zitten), maar dan werkt de beo 4 niet meer

    Heeft iemand een idee hoe dit mogelijk is en of dit hoe dan ook gaat werken ( Het exacte type nummer van de Humax staat ook niet in de lijst van de versie 4.25)

    Filed under:
  • 08-27-2010 8:51 AM In reply to

    Re: Beocentre 1 versus humax iCord HD

    Goed op begeleidende montagehandleiding kijken en vooral letten op goed rechtstandig indrukken van het ic. (Waarom werk je met een HD receiver op een CRT? ) Als hij niet in de lijst staat zal hij ook niet werken, niet vreemd aangezien HD receivers niet bedoeld zijn om met CRT te werken....

  • 08-27-2010 1:55 PM In reply to

    • HenkK
    • Not Ranked
    • Joined on 08-25-2010
    • Posts 6
    • Bronze Member

    Re: Beocentre 1 versus humax iCord HD

    Er zat geen handleiding bij, heb het nog een keer geprobeerd maar de afstandbediening werkt na het inzetten van het IC niet meer

    Wat betreft de HD receiver op een CRT heb je wel gelijk maar de vorige receiver is kapot gegaan en deze was beschikbaar

    Is het niet zo dat IR kodes gewoon overgestuurd worden via de ir uitgang van de beo 1 en dat de codering per merk gaat ( het zou dan misschien kunnen dat bv een paar speciale commando's niet via de beo4 uitgevoerd kunnen worden)

    Filed under:
  • 08-28-2010 5:38 PM In reply to

    Re: Beocentre 1 versus humax iCord HD

    Ik krijg de indruk dat je de chip op een verkeerde plek aan het plaatsen bent.

    Zoals ik het nu zie, ben je de chip op micro processorbord aan het plaatsen.

    Het STB printje heef een nummer 61 erop en is ongeveer een 4 x 8 cm groot.

    Het beste kun je het kabeltje vanaf de 3,5mm jack vanaf de achterzijde (waar de ir-oog op aangesloten wordt) volgen tot je de STB print aan treft.

    En dat moet een los printje zijn.

    Ik hoop nog wel dat het ic-tje juist werkt en dat je met het plaatsen niet de boel beschadigd hebt.

  • 08-28-2010 6:20 PM In reply to

    Re: Beocentre 1 versus humax iCord HD

    Als je het ic in een lege socket geplaatst hebt, ben ik bang dat beobuddy gelijk heeft. Er zit er namelijk al 1 in...Wink

    Flashen (met hulp van de dealer) was ook een mogelijkheid bij deze tv. 

  • 08-29-2010 8:06 AM In reply to

    • HenkK
    • Not Ranked
    • Joined on 08-25-2010
    • Posts 6
    • Bronze Member

    Re: Beocentre 1 versus humax iCord HD

    Weet je zeker dat flashen mogelijk is bij dit model beocenter 1 (8520 versie 2.4)

    Ik heb nog een keer gekeken waar het kabeltje van de ir poort naar toe loopt dit gaat naar een grote print rechts onder. Vanuit die print gaan twee bandkabels naar een metalen bakje waar 3 ic's inzitten 2 gemerkt met 1 en 2 en derde. Deze derde heb ik vervangen door de nieuwe west europa chip versie 4.25

  • 08-29-2010 1:38 PM In reply to

    Re: Beocentre 1 versus humax iCord HD

    Ik heb het even nagekeken.

     

    De 8520 is een nieuwere versie van de BC1. Kennelijk heeft deze geen STB-C printje die in de vorige versies wel aanwezig is.

    De manual zegt hierover:

    The Set-top-Box Controller is software (STB-C software and STB-C table) - which

    has to be flash-programmed into a processor - the M2 processor.

    The application software for the M2 processor can be fl ash-programmed.

    For this purpose Bang & Olufsen has developed a “Flash Tool” which is a PC/

    LapTop application for installation/updating the STB-C software and the M2

    application software.

     

    M.a.w. zelf een ander ic-tje plaatsen gaat bij deze helaas niet en moet er een dealer aan te pas komen om hem te progammeren.

  • 08-29-2010 1:49 PM In reply to

    • HenkK
    • Not Ranked
    • Joined on 08-25-2010
    • Posts 6
    • Bronze Member

    Re: Beocentre 1 versus humax iCord HD

    Hartelijk bedankt voor dit nuttige advies ik ga morgen de dealer bellen voor een afspraak.

    Ik heb al gezien dat de humax iCord HD wel in de PUC lijst staat

    Beobuddy nogmaals bedankt

Page 1 of 1 (8 items)