in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 09-18-2010 6:38 PM by amvanelten. 11 replies.
Page 1 of 1 (12 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-21-2010 7:39 AM

    beo-5

    Wat zijn jullie ervaringen met een beo-5

    is het handig/praktisch.

    Kun je vlekkeloos dreambox etc mee bedienen??

  • 08-21-2010 7:52 AM In reply to

    Re: beo-5

    Zeer zeker handig , overzichtelijke menu´s en prettig in gebruik! mits de Beo5 goed is geprogrammeerd natuurlijk

  • 08-21-2010 7:58 AM In reply to

    Re: beo-5

    Is het programmeren zelf ook goed te doen,of moet je dan echt naar de dealer.

  • 08-21-2010 8:25 AM In reply to

    Re: beo-5

    Ik heb geen ervaring met dreambox maar ik neem aan van wel de Beo5 maakt via de 4000 codes die in je B&O tv staan contact en geeft op die manier de signalen door. Als de codes van de dreambox niet in de TV staan kunt u die er bij een dealer in laten zetten.

    Voor de rest vind ik de Beo5 perfect werken, werk er nou zon 8 maanden mee!

     edit: voor het programmeren zult u ook bij de dealer moeten zijn.

  • 08-21-2010 8:38 AM In reply to

    Re: beo-5

    Dus het werkt via de codes van de tv.

    Aha...nu snap ik het.

    ze hebben hier op de forum ook een aparte Topic van de beo-5 zag ik.

    Ga ff verder lezen,

    Bedankt voor je reactie Sean192

  • 08-21-2010 8:53 AM In reply to

    Re: beo-5

    Geen probleem, blij dat ik kan helpen prettig weekend

  • 08-21-2010 2:24 PM In reply to

    Re: beo-5

    koning:

    Dus het werkt via de codes van de tv.

     

    De beo5 maakt bij mijn weten in het beginsel gewoon gebruik van de aanwezige PUC of STB-C tabel die in je tv zit.

    De beo5 maakt gebruik van diverse zones en mede daardoor is het de dealer die de Beo5 voor je programmeert.

     

    Nu is het zo dat ondermeer een aantal enthousiastelingen hebben uitgevogeld dat de beo5 ook in staat is om buiten de tv om zelf de ir-codes te sturen naar een vreemd merk apparaat. En die vindt je terug in het Beo5 forum, w.o. Keith Yes -  thumbs up

    M.b.v. zelf geschreven XML files en het uitlezen van de ir-codes van de "vreemde" ab, kunnen ze dus zelf de XML files aanmaken en via het beo5 configuratie programmaatje erin schuiven. Alleen dat configuratietooltje krijg je er niet bij......

    Met dat tooltje kun je de beo5 ook aardig verzieken en dat is dus een van de redenen dat de klanten de beo5 niet zelf kunnen configureren.

    Wat dat betreft zouden ze daar nog wat van kunnen leren van Logitec. Via internet en een kabeltje kies je welke apparaten je hebt en programmeer je logitec-je m.b.v. het (USB) kabeltje. Zelfs macro funkties kun je op die manier programmeren.

     

  • 08-21-2010 3:08 PM In reply to

    • Daan
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 01-03-2008
    • Posts 92
    • Bronze Member

    Re: beo-5

    Ik zit er zelf ook aan te denken de beo5 aan te schaffen. Ook voor mijn zonnewering en airco.

    Ik heb de 'Beo5 configuratioin tool' gedownload om zo spelenderwijs een klein beetje te leren hoe dit apparaat werkt en wat het kan.

    Ik denk dat ik nu ongeveer 1% snap van dit apparaat. Dus het zal wel de dealer worden.

    Ik hoop wel dat hij goed overweg kan met het configureren van 3rd party producten.

    Daan

  • 08-22-2010 7:17 AM In reply to

    Re: beo-5

    wens je succes!

     

    volgens mij is er oemand op dit forum die er erg handig mee is, vraagt er wel geld voor.

    Maar goed dat doet de dealer ook.

  • 08-27-2010 6:16 PM In reply to

    Re: beo-5

    ligth011:

    wens je succes!

     

    volgens mij is er oemand op dit forum die er erg handig mee is, vraagt er wel geld voor.

    Maar goed dat doet de dealer ook.

    Naar ik aanneem vraagt de dealer alleen geld als hij activiteiten moet ontplooien die buiten de normale service vallen. Als ik een niet B&O apparaat bij hem koop, verwacht ik dat de dealer ook regelt dat ik deze kan bedienen met de Beo5. 

    (Over mijn dealer heb ik in ieder geval geen klagen op dat vlak, alle apparaten zijn netjes geprogrammeerd ook al waren er een drietal niet bij hem gekocht)

    De persoon die de programmering doet heet Keith Saunders, zie ook het specifieke forum (http://forum.beoworld.org/forums/48.aspx) en meestal een advertentie onder aan de pagina Wink

  • 08-27-2010 6:26 PM In reply to

    Re: beo-5

    Zelf zou ik het gewoon bij de dealer laten doen , als er iets fout gaat of de zenders worden omgegooid dan kun je altijd terug gaan en maken ze het gelijk in orde!

  • 09-18-2010 6:38 PM In reply to

    Re: beo-5

    Ik heb sinds een paar maanden een dm  500 HD en bedien hem met een beo 5. Alle functies die je nodg hebt doen het goed k gebruik de AB van de dream helemaal niet.

Page 1 of 1 (12 items)