in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 08-21-2010 1:33 PM by Blackrix. 18 replies.
Page 1 of 1 (19 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-15-2010 6:13 AM

    Beovision Avant, piepend geluid

    Hallo,

     

    Enige tijd na het inschakelen van de Beovision ontstaat er een piep. Deze piep wordt regelmatig erger waarna hij weer verzwakt. Af en toe verdwijnt de piep tijdens het zappen voor korte of langere tijd. Tijdens het afspelen van een cd op de beosound die eveneens verbonden is met de beovision ontstaat er geen piep. Iemand enig idee waardoor dit probeem zich kan voordoen? Kan het met de multilink kabel te maken hebben? ML kabel loopt van beovision naar beosound en naar de beolink pc2.

     

    Alvast bedankt voor jullie reacties! 

    Filed under: ,
  • 08-16-2010 4:16 PM In reply to

    Re: Beovision Avant, piepend geluid

    Ik denk dat er ergens een spoel in de elektronica staat te piepen. Dat is een vrij scherpe hoge piep.

  • 08-16-2010 5:46 PM In reply to

    Re: Beovision Avant, piepend geluid

    Hallo,

     

    Bedankt voor de reactie. Het is inderdaad een scherpe hoge piep, niet continu maar uiteindelijk wel scherp en hoog. Is het mogelijk hier zelf iets aan te doen of moet ik hiermee naar de dealer?

  • 08-16-2010 5:51 PM In reply to

    Re: Beovision Avant, piepend geluid

    Ouder worden.

    Boven de 40 hoor je het niet meerLaughing

    (lol)

  • 08-17-2010 1:43 AM In reply to

    Re: Beovision Avant, piepend geluid

    Beopatje:

    Hallo,

     

    Bedankt voor de reactie. Het is inderdaad een scherpe hoge piep, niet continu maar uiteindelijk wel scherp en hoog. Is het mogelijk hier zelf iets aan te doen of moet ik hiermee naar de dealer?

     

    Dat ligt eraan hoe technisch je bent. Ik denk dat de dealer het chassis zal vervangen.

     

  • 08-17-2010 2:19 AM In reply to

    Re: Beovision Avant, piepend geluid

    Ligt er ook maar aan hoe oud de avant is. Is het nog wel de moeite.  

    Ik zou in ieder geval het beeld eens muten. (AV TV) Dan weet je of het in het hoogspanningsgedeelte zit. 

  • 08-17-2010 3:43 AM In reply to

    Re: Beovision Avant, piepend geluid

    Tv is van 12-2004, hoop er eigenlijk nog een tijdje plezier van te hebben. AV TV? Wat bedoel je met AV TV?

  • 08-17-2010 3:45 AM In reply to

    Re: Beovision Avant, piepend geluid

    Deze piep is voor 40+ ook hoorbaar!

  • 08-17-2010 4:32 AM In reply to

    Re: Beovision Avant, piepend geluid

    Blackrix:

    Beopatje:

    Hallo,

     

    Bedankt voor de reactie. Het is inderdaad een scherpe hoge piep, niet continu maar uiteindelijk wel scherp en hoog. Is het mogelijk hier zelf iets aan te doen of moet ik hiermee naar de dealer?

     

    Dat ligt eraan hoe technisch je bent. Ik denk dat de dealer het chassis zal vervangen.

     

     

    Blackrix is het vervangen van het chassis een kosbaar iets of valt dat wel mee?

  • 08-17-2010 12:02 PM In reply to

    Re: Beovision Avant, piepend geluid

    Loopt toch redelijk in de papieren. Er moet een vervangend chassis worden besteld, deze moet worden geplaatst, voorrijkosten etc., dan loopt het toch al gauw in een aantal honderden Euro's. 

  • 08-17-2010 1:08 PM In reply to

    Re: Beovision Avant, piepend geluid

    Beopatje:

    Tv is van 12-2004, hoop er eigenlijk nog een tijdje plezier van te hebben. AV TV? Wat bedoel je met AV TV?

    Lijkt me de laatste dan met DVD, dus zou hem altijd laten maken.

    Met het commando "AV TV" kun je het beeld uitzetten, geluid loopt dan gewoon door. Op je beo4 moet je dan wel de AV nog even toevoegen.

    St.bye en LIST tegelijk indrukken, er komt dan ADD in het display. GO indrukken, en met de pijltjes omhoog of omlaag de AV gaan zoeken. Daarna weer GO indrukken. De AV is nu toegevoegd in het lijstje onder LIST.

  • 08-18-2010 8:00 AM In reply to

    Re: Beovision Avant, piepend geluid

    Die spoel die eventueel defect is, zit die toevallig vast aan de beeldbuis? Ik heb namelijk nog een tweede beeldbuis voor dit toestel voorhanden.

  • 08-18-2010 1:46 PM In reply to

    Re: Beovision Avant, piepend geluid

    Er zitten meer spoelen in. Misschien is het de hoogspanningstrafo. Maar nogmaals met het AV commando kun je dat in ieder geval uitsluiten.

    Ik zou ipaul even een berichtje sturen en hem even op dit topic wijzen. Die heeft wel wat ervaring op componenten nivo.

  • 08-19-2010 3:23 AM In reply to

    Re: Beovision Avant, piepend geluid

    Hij piept gewoon door, ook na het commando AV sat in mijn geval. Bedankt voor de tip, ik zal ipaul een berichtje sturen.

  • 08-19-2010 4:57 PM In reply to

    Re: Beovision Avant, piepend geluid

    Heb je AV-SAT gekozen als de TV al aanstond of vanuit standby? Doe je dit commando namelijk als de TV al aanstaat, dan schakelt de beeldbuis en het hoogspanningsdeel niet direct uit. Probeer het anders eens vanuit Standby en kijk wat het resultaat is.

  • 08-20-2010 7:24 AM In reply to

    Re: Beovision Avant, piepend geluid

    Ik zal het vanavond nogmaals proberen vanuit standby stand. Bedankt voor de aanvulling!

  • 08-21-2010 5:05 AM In reply to

    Re: Beovision Avant, piepend geluid

    En?? Vertel, vertel!Big Smile

  • 08-21-2010 9:20 AM In reply to

    Re: Beovision Avant, piepend geluid

    Het toestel heeft ruim twee uur in de av sat stand (vanuit standby) gestaan zonder piep. Mooi geluid zonder piep en beeld.

  • 08-21-2010 1:33 PM In reply to

    Re: Beovision Avant, piepend geluid

    Ga er dan maar vanuit dat er ergens in de hoogspanning een spoel staat te piepen. Even contact opnemen met de dealer, lijkt me!

Page 1 of 1 (19 items)