in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 09-04-2010 1:55 AM by JesperG. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-08-2010 5:58 AM

    Rengørning Glaslåger på Beosound Ouverture

    Hej Beo folk,

    Jeg har i et stykket tid haft lidt problemer med mit Beosound Ouverture som ikke ville lukke glaslågerne efter jeg havde været ved anlægget. Da det sidst var problemet, for vel snart 5-6 år siden, afmonterede jeg glaslågerne og rengjorde derefter lågerne og de sorte paneler bag lågerne.  (Så der var lige et hint til andre, hvis I/du har problemer med at anlægget ikke vil lukke)

    Mit problem denne gang var desværre, at jeg havde lidt for travlt og havde glemt hvordan jeg afmonterede lågerne sidst, hvilket bevirkede at jeg fik taget lidt for hårdt fat i glasset og hev beslaget af den ene låge !! Super Angry flot!

    Hint: Afmontere IKKE lågerne ved, at hive i glasset! Tage en lille skruetrækker og stik den ind mellem anlægget og glasbeslaget og vip forsigtigt ud og vupti - lågen er afmonteret.

    Inden jeg besøger vores lokale Bang og Olufsen forhandler, ville jeg dog lige høre om der var nogen som havde én ide til hvilken lim jeg kunne forsøge mig med for at gen-montere glasbeslaget på lågen. Glas beslaget er med en helt blank metal overflade, så det skal helt sikret være en special lim som kan binde på en sådan overflade. Gode bud og eller erfaring modtages gerne... Smile

     

    Med Venlig Hilsen

    Stig 

     

    Filed under:
  • 08-08-2010 5:18 PM In reply to

    Re: Rengørning Glaslåger på Beosound Ouverture

    Da den ene låge løsnede sig fra beslaget på mit anlæg, brugte jeg "Araldit" 2-komponent lim. Det holder fint.

    Steffen

  • 08-09-2010 2:02 PM In reply to

    Re: Rengørning Glaslåger på Beosound Ouverture

    Tak Steffen,

    Jeg vil se om jeg kan finde noget sådan; Har fået et andet råd om at bruge Glas lim.

  • 09-04-2010 1:55 AM In reply to

    Re: Rengørning Glaslåger på Beosound Ouverture

    Hej

     Jeg brugte ganske almindelig kontaktlim, gjorde jeg selvfølgelig metabeslaget rent med rensebenzin - for derefter at påføre et tyndt lag lim - som fik lov at tørre 10-15 min før montering. Det holder fint nu, gennem flere måneders daglig brug.

    m.v.h.

     Jesper G

Page 1 of 1 (4 items)