in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 09-15-2010 7:50 AM by HarleyD. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-02-2010 5:04 AM

    BV8-40 en nieuwe software

    Heren,

    BV8-40 heb ik nu een jaar in huis. Is het zinvol om via dealer nieuwe software te laten installeren?? Is dit gratis?? of gaat het weer euro's kosten.

    In beginsel heb ik last gehad van een rumoerige fan. Dit is verholpen maar ben bang dat met nwe software de klacht misschien weer terugkomt.

    Dealer zegt heel makkelijk dat als je tevreden bent nwe software niet nodig is. Op engelstalige site lees ik echter dat de kleurnuanches mooier zijn. Waarschijnlijk zal ook de functionaliteit verbeterd zijn.

    gr. Zwaan

     

  • 08-02-2010 7:52 AM In reply to

    Re: BV8-40 en nieuwe software

    Of het gratis is, hangt af van je dealer. Het kost de dealer in ieder geval tijd en dus geld, die ze niet kunnen claimen. Dat van die kleuren nuances heb ik ook gelezen, maar geloof er niets van. Ik geloof eerder dat die personen meer last hebben van het placebo effect. Iets waar die audiofielen ook last van hebben. Een vergulde connector gebruiken of te veel geld uitgeven aan een te dure kabel en zeggen dat ze een verbetering horen.

    Een rumoerige fan oplossen of introduceren met een sw update klinkt trouwens ook niet erg overtuigend.

  • 08-02-2010 4:11 PM In reply to

    Re: BV8-40 en nieuwe software

    Ik denk dat je dealer een punt heeft. Waarom zou je de software veranderen als je tevreden bent....

    Ik ben nu 1,5 maaand in het bezit van een Beovision 8-40 en het klopt dat d.m.v. software het beeld veranderd is. In de nieuwe TV's zit nu ook een gamemodus in het menu.

    Of het een verbetering is durf ik niet te zeggen. Ik heb de nieuwe en oude uitvoering niet naast elkaar gezien. In de winkel stond de oude, maar ik kan niet zeggen dat die slechter beeld had.

    Nogmaals; Als je tevreden bent, niets veranderen....

  • 09-15-2010 4:49 AM In reply to

    Re: BV8-40 en nieuwe software

    UPC kondigde vandaag ook de introductie van de Digitale TV module (CI+) aan. Dit is een insteekkaart voor de TV, gebaseerd op het CI+ protocol (Common Interface Plus). Hiermee kunnen klanten genieten van de voordelen van digitale televisie zonder extra apparatuur, afstandsbedieningen of kabels. Deze module biedt ook uitkomst voor digitaal TV kijken via een tweede TV toestel in huis. De CI+ module wordt nog dit jaar op de markt gebracht. Dan wordt ook meer bekend over de prijsstelling, het zenderpakket en de distributie. De CI+ module zal, net als de huidige Mediaboxen bij UPC, in een huurmodel worden aangeboden.

    Zit deze standaard in de BV8-40????

     

    In de huidige omschrijving van de BV-40 staat picture in picture. Ik heb dit volgens mij niet. Is dit alleen mogelijk met update??

    Gisteren nwe decoder (cisco) ontvangen van UPC. Tijdens plaatsen gaf monteur aan dat decoder fout was aangesloten. Nl. met HDMI en scart. De scart heb ik nodig om teletekst te ontvangen. Wie krijgt wel teletekst maar gebruikt geen scart?? Ga je dan naar teletekst via menu en dan vervolgens optie 6 (teletekst) of via knop text op beo4

  • 09-15-2010 6:50 AM In reply to

    Re: BV8-40 en nieuwe software

    Volgens mij heb je voor teletxt altijd een scart aansl. nodig. 

  • 09-15-2010 7:50 AM In reply to

    Re: BV8-40 en nieuwe software

    Zwaan:

     

    Gisteren nwe decoder (cisco) ontvangen van UPC. Tijdens plaatsen gaf monteur aan dat decoder fout was aangesloten. Nl. met HDMI en scart. De scart heb ik nodig om teletekst te ontvangen. Wie krijgt wel teletekst maar gebruikt geen scart?? Ga je dan naar teletekst via menu en dan vervolgens optie 6 (teletekst) of via knop text op beo4

     

     

    Op zich maakt de aansluiting van scart en HDMI tegelijk niets uit ....deze decoder schakelt nl automatisch de scart uit wanneer de HDMI wordt aangesloten !

    Ik weet niet of je de upc-decoder  ook in de link ruimtes bekijkt , maar ook dan is de scartkabel nodig , via HDMI is dit niet mogelijk !

    Er is een converter te koop die wel beide aansluitingen tegelijk aan kan ( staat hier ergens op het forum vermeld bij het upc verhaal) .

     

Page 1 of 1 (6 items)