in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-06-2012 12:42 PM by Zwaan. 118 replies.
Page 2 of 5 (119 items) < Previous 1 2 3 4 5 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 09-20-2011 4:27 AM In reply to

    • Leko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-01-2010
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Beste ulfiyya:

     

    Google is your friend.

     

    De uitleg van het programma EAC is te vinden op internet. Heel duidelijk.

    Als je dat eens gaat bekijken kom je een heel eind verder.

     

    Veel succes. (Het is gewoon leuk om te doen)

  • 09-24-2011 3:49 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Ik heb EAC zeer veel gebruikt. Het koste bij mij veel tijd om WMA lossless erin te krijgen middels de plugin (wma encoder) van windows.

    Maar inmiddels werk ik meer met easy CD-DA extractor, dat gaat net zo goed en sneller.

    Deze heeft direct de mogelijkheid om de hoesjes via amazon.com/.co.uk/.de enzovoorts op te zoeken en erbij te plaatsen.

    Zie hier: http://www.poikosoft.com/

    Gewoon installeren en omzetten maar.

  • 09-25-2011 5:14 AM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Van amazon.com heb je hoesjes van 300x300.

    De kwaliteit (vind ik) niet goed genoeg.

    Ik haal mijn hoesjes op bij de site Seekacover.com,daar kun je ze vinden van 500x500.

    Trouwens bij EAC is het ook mogelijk om de hoesjes er meteen bij te plaatsen.

    Met WMA lossless kun je zeker geen info zelf toevoegen? Waarom rip je niet alles in Flac?

    Zelfde kwaliteit maar minder schijfruimte.

    Op FTDworld kun je zoveel albums in flac bestanden downloaden.

  • 09-25-2011 7:04 AM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Ik heb even een screenshot gemaakt.

     

    Bij CD-DA kun je ook meerdere resoluties kiezen en kiezen uit verschillende hoesjes voor hetzelfde album.

     

     


  • 09-25-2011 7:11 AM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Zelf ben ik gestopt omdat EAC er veel langer over deed en ik geen verschil kon merken tussen de programma's/uiteindelijke audiobestanden. Dus even een paar cd's omzetten doe je bij EAC minder snel.

    EAC pretendeert dat het meerdere keren de cd-tracks leest om (lees)fouten te voorkomen, maar mijn cd's zijn onbeschadigd en is de kans op leesfouten kleiner. Dus ik merk geen verschil bij het beluisteren van de omgezette cd's.

    Bij wma lossless heb je standaard de id-tag die wordt gebruikt. Bij flac heb heb je dat niet. En het verschil van grootte tussen flac en wma lossless is minimaal. Het zijn beide a.h.w. kopieen van de cd. 

  • 09-25-2011 7:48 AM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    koning:
    Met WMA lossless kun je zeker geen info zelf toevoegen?

    dit is ZEKER onjuist.

     

    Zowel bij WMA lossless als wel FLAC zijn alle tag info's naar behoefte te wijzigen.

    Ik gebruik reeds jaren het programma van Poikosoft. Het is eenvoudig en geeft uitstekende rip resultaten in vele formaten. Alle metadata is voor het rippen al in te stellen. 

    Je kunt ook uitsluitend de metadata in Easy CD DA extractor wijzigen. Echter dan gebruik ik toch meestal MP3tag (www.mp3tag.de).

    Voor de hoezen gebruik ik meestal de hoezen van Amazon. Soms zijn ze beperkt tot een resolutie van 300*300 maar in de meeste gevallen zijn er ook hoezen met een resolutie van 500*500 te vinden.

     

    De compressie verhouding van FLAC en WMA Lossless zijn nagenoeg gelijk. Mijn ervaring is eerder dat FLAC iets meer ruimte vraagt. Echter de verschillen zijn niet noemenswaardig. Opnieuw rippen met een nieuw gekozen hoes in een andere resolutie geeft al een andere bestandsformaat. Verder is de grote bij FLAC afhankelijk van de instelling.

     

     

     


  • 09-25-2011 8:58 AM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Mijn ervaring met de vele gedownloade flac's is dat de id-tag vaak niet compleet of zelfs niet eens is gebruikt is. Dus dan moet je sowieso met mp3tag de boel nalopen of corrigeren.

     

    Met de "load" knop (boven de downloadknop) kun je gelijk een eventueel zelf gescande of via google verkregen jpeg toevoegen aan de tracks. En de resolutie daarvan is niet beperkt tot 500x500. Ik gebruik meestal de hoogst mogelijke.

    Als ik dan de BM5 start, dan heb je in ieder geval de best mogelijke hoes op het scherm van de tv.

  • 09-25-2011 10:13 AM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Carolpa:

    koning:
    Met WMA lossless kun je zeker geen info zelf toevoegen?

    dit is ZEKER onjuist.

     

    Zowel bij WMA lossless als wel FLAC zijn alle tag info's naar behoefte te wijzigen.

    Ik gebruik reeds jaren het programma van Poikosoft. Het is eenvoudig en geeft uitstekende rip resultaten in vele formaten. Alle metadata is voor het rippen al in te stellen. 

    Je kunt ook uitsluitend de metadata in Easy CD DA extractor wijzigen. Echter dan gebruik ik toch meestal MP3tag (www.mp3tag.de).

    Voor de hoezen gebruik ik meestal de hoezen van Amazon. Soms zijn ze beperkt tot een resolutie van 300*300 maar in de meeste gevallen zijn er ook hoezen met een resolutie van 500*500 te vinden.

     

    De compressie verhouding van FLAC en WMA Lossless zijn nagenoeg gelijk. Mijn ervaring is eerder dat FLAC iets meer ruimte vraagt. Echter de verschillen zijn niet noemenswaardig. Opnieuw rippen met een nieuw gekozen hoes in een andere resolutie geeft al een andere bestandsformaat. Verder is de grote bij FLAC afhankelijk van de instelling.

     Je hebt gelijk,ik ben in de war met wav.

    Ik had een paar jaar geleden beoport en kon wav niet tagen.

    mp3tag gebruik ik ook,super programma.

    Rip mijn cd's met een EAC,daarna met mp3tag plak ik er een hoes in.

    seekacover.com haal ik de hoesjes.

    Maar goed ieder heeft zijn eigen manier,het voornaamste is dat het werkt.

    Ik vind wel zelf rippen,hoesjes erbij zoeken heel veel werk.

    Mischien is de ripbutler een optieSmile

     

     

  • 09-25-2011 10:34 AM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Mede daarom gebruik ik nu dat CD-DA proggie. 1 programma i.p.v. 2, scheelt tijd.

    Gewoon cd-tje erin, de info komt er vanzelf bij, daarna de downloadknop naast het (lege)plaatje indrukken, juiste regel/hoesje aanklikken en rippen maar.

    Binnen een paar tellen loopt het proces. Met de meerdere format keuzes van opslaan, hoef je erna niets meer mee te doen.

     

    Mp3tag  is een erg handig programma om al je tag's te controleren. Wat ik een groot voordeel vind, is dat je een hele map/partitie met meerdere mappen/albums daarin, in 1 keer kunt scannen.

    Het voordeel is dat je dan type fouten in titels of artiesten, die met dezelfde naam meerdere keren voorkomen, in 1 keer kunt hernoemen.

    Als voorbeeld. Het gebeurt hier wel eens dat als je de top 40 download en je hebt van een artiest ook het hele album, dan gebeurt het wel eens dat er verschil van artiestennaam is. Je kan dat eenvoudig herstellen. En dat terwijl de album/nummers in verschillende mappen kunnen staan.

  • 09-25-2011 10:40 AM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Feit is wel dat het allemaal erg bewerkelijk is.

    Eigenlijk moet je voor jezelf vooraf een paar regels opstellen om later onduidelijkheid (lees onoverzichtelijkheid) te voorkomen.

    Voorbeeld: Artiest heet "The Cats" of "Cats, The". Dat geeft namelijk meer zoekwerk als je album wilt vinden onder de artiestennaam.

    En hoe groter de verzameling, hoe meer werk om het bij te houden.

    Ik heb laatst de top2000 opnieuw met mp3tag gecontrolleerd. Daar ben je echt een paar avonden mee bezig.

    Zeker als je je bedenkt dat de artiestnamen dan moeten aansluiten bij de rest van je eigen collectie.

  • 09-25-2011 11:18 AM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Klopt.

    Maar als het er eenmaal gecontrolleerd en wel op staat heb toch wel weer eer van je werk.

  • 09-25-2011 11:39 AM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Beobuddy:

    Mede daarom gebruik ik nu dat CD-DA proggie. 1 programma i.p.v. 2, scheelt tijd.

    Gewoon cd-tje erin, de info komt er vanzelf bij, daarna de downloadknop naast het (lege)plaatje indrukken, juiste regel/hoesje aanklikken en rippen maar.

    Binnen een paar tellen loopt het proces. Met de meerdere format keuzes van opslaan, hoef je erna niets meer mee te doen.

     

    Precies! Meestal direct alle info's / hoezen voorhanden; snel en simpel en met prima kwaliteit. Wel moet je je zelf regels gesteld hebben. Deze regels dien je dan vervolgens consequent toepassen.  

    Juist het niet stellen van regels en het consequent toepassen hiervan, leidt tot vele discussie punten op dit forum. 

     

    MP3tag is ook ideaal als bijvoorbeeld een DVD/DVDAudio/Bluray geript hebt. Je begint dan met "niets". Snel en eenvoudig kun je dan toch via bijvoorbeeld Amazon allerhand taginfo's krijgen

     


  • 09-26-2011 3:55 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Bij EAC zit een knop freedb,als je daar op drukt dan haalt hij ook de hoesjes binnen plus de tekst van alle nummers vult hij in.

    Heel makkelijk.

    Denk dat het principe allemaal wel hetzelfde is.

  • 09-27-2011 9:10 AM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Ok.

    Ieder heeft zijn eigen werkwijze en voorkeur waar hij/zij zich prettig bij voelt.

    Maar jij begon erover dat je 2 programma's gebruikt om cd's om te zetten, vandaar de tip naar CD-DA programma die je mogelijkheid geeft te kunnen kiezen uit meerdere hoesjes, binnen hetzelfde programma.

  • 10-07-2011 5:04 AM In reply to

    • Leko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-01-2010
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Zo nu en dan bekruipt mij het gevoel van ongelooflijke rijkdom. Zoals deze dag. loop naar m'n beosound 5, doe het apparaat aan, scroll even door de hoesjes, klik er één aan, gelijk de muziek die ik wil hebben en dat binnen een paar seconden, met een geweldige kwaliteit.

    Ik herinner me mijn jeugd met cassettebandjes, opnemen van de radio (en maar hopen dat de dj zijn mond hield tijdens dat nummer) een lp waar altijd op de verkeerde momenten een kras zat.

    Ondanks alle dingen die fout gaan, zomaar ineens wat positiefs. Dank B & O.

  • 11-07-2011 12:30 AM In reply to

    • Philip
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 10-02-2011
    • Oostende, Belgium
    • Posts 11
    • Bronze Member

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    hello, graag zou ik willen weten Of BM 5 Flac & AAC lossless betsanden ondersteund?

    Hoe groot is de inwendige DISK opslag? Is het uitbreidbaar wanneer die vol is?

      .:: MuscArto ::.

    B&O System 7000 Black, BeoLab 8000 & BoeLab Penta
    iMac 24 Inch OSx Leopard, Mac mini OSx Lion, Hp Windows7

    (still looking 4)  BeoGram 7000 Record Deck Tangential and the BeoLink 7000

  • 11-07-2011 1:59 AM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Leko:

    Ik herinner me mijn jeugd met cassettebandjes, opnemen van de radio (en maar hopen dat de dj zijn mond hield tijdens dat nummer) een lp waar altijd op de verkeerde momenten een kras zat.

    Big Smile Ja Ja, 50 plusser of net daaronder? Ik nam mijn cassette recorder altijd mee naar concerten, helaas de bandjes nooit bewaard.

    How time flies.... Oh ja, wat dacht je van computerprogramma's opnemen via de radio (hobbyscoop?).

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 11-07-2011 2:56 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Philip:

    hello, graag zou ik willen weten Of BM 5 Flac & AAC lossless betsanden ondersteund?

    Hoe groot is de inwendige DISK opslag? Is het uitbreidbaar wanneer die vol is?

     

    Flac bestanden en zelfs sacd flac bestanden speelt hij vlekkeloos af.

    1 Terrabyte schijf zit er tegenwoordig in,en je kunt hem uitbreiden.

  • 11-07-2011 3:02 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Als alles mee zit ga ik 'm volgende week bestellen.Big Smile

  • 11-07-2011 3:05 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Doe jij goed....ben zelf ook overstag gegaanWink

  • 11-13-2011 6:26 PM In reply to

    • Philip
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 10-02-2011
    • Oostende, Belgium
    • Posts 11
    • Bronze Member

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    @ Kining,   Dank voor de info   Cool

      .:: MuscArto ::.

    B&O System 7000 Black, BeoLab 8000 & BoeLab Penta
    iMac 24 Inch OSx Leopard, Mac mini OSx Lion, Hp Windows7

    (still looking 4)  BeoGram 7000 Record Deck Tangential and the BeoLink 7000

  • 11-14-2011 12:29 AM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    @koning

    Wat is sacd flac?


  • 11-14-2011 10:11 AM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Super audio cd geript naar flac bestand.

     

  • 11-14-2011 11:45 AM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    Hoi,

    Bedoel je de op een ps3 geripte SACD laag? Of de cd laag van een hybrid sacd?

    In het laatste geval zijn de flacs identiek aan die van een standaard cd!

    Groeten


  • 11-14-2011 12:54 PM In reply to

    Re: Beomaster 5 en Beosound 5

    hybrid sacd zal het wel niet wezen want een liedje pakt bijna 80mb!

Page 2 of 5 (119 items) < Previous 1 2 3 4 5 Next >