in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 07-31-2010 11:14 AM by Beobuddy. 11 replies.
Page 1 of 1 (12 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 07-28-2010 11:20 AM

Aansluiten PS3 op Beosystem 2 mk3 / beovision4 D7

Beste Forumleden:

Ik heb al een jaar of 4 naar volle tevredenheid een Beosystem 2 mk3 in huis met verschillende link tv's en als hoofd tv een beovision 4 D7 plasmascherm van 42 inch. 

Nu doet zich het volgende "probleem" voor: Ik zou graag een playstation 3 aansluiten op het systeem. Er is echter geen hdmi ingang op de beosystem2, alleen een dvi ingang op t scherm. Dit scherm hangt vrij op de muur en ik zou in het geval van gebruik van de dvi ingang dus een kabel bij moeten trekken met als gevolg een heel hoop gedoe met een hoop schade aan plafond en muren. De audio in deze configuratie zou ik van spdif3 moeten halen, maar dat werkt niet omdat de ps3 een optische audio out heeft. Heb al een omzetter gekocht maar dat werkt niet omdat B&0 de audioformat van de ps3 niet ondersteunt.... Hiervoor zou evt een update (2.72) gedaan kunnen worden, maar of dat werkt is niet zeker volgens B&O.

Op het beosystem2 zit ook een VGA aansluiting maar daarop is de resolutie weer minder dan bij de dvi....

Mijn vraag is uiteindelijk, is het wellicht mogelijk om op de beosystem 2 een hdmi ingang te fabriceren? Als dat namelijk kan (hoorde ergens dat er nog een slot aanwezig is op de bs2) heb ik gelijk de audio werkend, en zou ik wellicht ook een hd tuner aan kunnen sluiten. Het scherm is nl HD ready, en dat wordt nu niet benut, is toch jammer.

Iemand een idee?

In ieder geval alvast heel hartelijk bedankt voor het meedenken,

Dennis

• 07-28-2010 1:29 PM In reply to

Re: Aansluiten PS3 op Beosystem 2 mk3 / beovision4 D7

ik denk dat het niet gaat lukken. ook al krijg je een hdmi ingang op de bs2 wat ik al betwijfel.

moet je ook een hdmi uit hebben naar je scherm.

dan moet je nog iets verzinnen voor het geluid.

volgens mij een missie dit niet gaat lukken.

misschein toch een bs 3 aanschaffen

• 07-28-2010 2:21 PM In reply to

Dank je wel voor je reactie! Ben er eerlijk gezegd ook bang voor, hoewel de hdmi uit volgens mij niet nodig is.... er gaat immers al een kabel van de beosystem naar de plasma. Hier kan minimaal vga kwaliteit doorheen, zit nl een vga aansluiting op de beosystem....

Hoe dan ook, hoop dat iemand nog een goed idee heeft want een beosystem 3 heeft volgens mij het nadeel dat ook dan alles weer open moet voor nieuwe bekabeling.... Dan kan ik dus net zo goed een hdmikabel door het plafond naar de plasma trekken en het geluid proberen te fixen dmv een update...

Zou overigens best een idee zijn, beosystem 3 maar dan heb je weer t probleem dat mijn plasma HD ready is en ik dus eigenlijk wel een full hd zou willen.... Geeked

• 07-28-2010 2:29 PM In reply to

die hebben ze ook vast wel

• 07-28-2010 4:10 PM In reply to

yep, heb alleen niet zoveel zin om weer 20000 eutjes neer te leggen.... Heb ondertussen begrepen dat er een dvi socket zou zijn die in de bs2 zelf past, heb ik alweer 1 probleem minder, nu het geluid nog ff via de spdif...

• 07-29-2010 9:53 AM In reply to

Wat je allemaal gehoord hebt weet ik niet, maar ik weet wel zeker dat je alleen je hdmi kan gebruiken van de ps3 middels een DVI-hdmi adapter naar inderdaad die vrije slot onder het scherm.

Je hebt namelijk ook nog te maken met hdcp en dat gaat alleen als de ps3 met het scherm rechtstreeks communiceert.

De vga van de bs 2 is alleen maar analoog en er vindt geen enkele vorm van (data) communicatie plaats met het scherm en dat kan resulteren in geen beeld voor hd-films etc.

Er is overigens al wel enige tijd een update voor de ps3 waarbij je gelijktijdig analoog als digitaal geluid uit de ps3 krijgt.

Dit is van belang omdat de bs2 alleen op DD/DTS signaal op de spdif-ingang reageert. Dus voor standaard (digitaal) PCM geluid moet alsnog gebruik gemaakt worden van de analoge kabeltjes van de ps3. Voorheen moest je iedere keer het geluid aanpassen in het menu van de ps3 en dat hoeft niet meer.

Dus het meest bruikbare is het toedelen van de DVI module in het scherm aan de Camcorderingang, zodat je het beeld digitaal aansluit op de DVI module en het geluid zowel analoog als digitaal op de camera-ingang. Heeft jouw bs2 eigenlijk een extra spdif ingang (nr3) bij de camcorderaansluitingen? Anders is deze er zo bij te plaatsen. Met het gebruiken van de camcorder ingang hou je scart aansluitingen vrij voor andere (RGB) bronnen en de daarbij behorende spdif ingangen.

• 07-29-2010 7:52 PM In reply to

Helemaal opgelost Beobuddy! Heel hartelijk dank voor het meedenken!

Heb uiteindelijk de camera ingang voor de analoge audio gebruikt, en de spdif 3 voor de digitale, via een optisch/coaxiaal omvormertje. werkten eerst niet omdat de coaxkabel te lang was, maar na advies van beobuddy een kortere gebruikt en probleemloos geluid, dolby en analoog!

verder heb ik de dvi ingang op t scherm gebruikt via een hdmi/dvi kabel. Even de camera functie in het systeem menu hernoemen als pc/dvi en heb perfect 1080i beeld!

Iedereen nogmaals dank voor t meedenken!

• 07-30-2010 1:31 PM In reply to

Helemaal top!

Veel succes met de ps3 en de Blu-Ray's Yes -  thumbs up

Verder zou je nog eventueel de ingang kunnen instellen als: STB (DTV)-DVI of als STB (VAUX)-DVI.

In dat geval kun je gebruik maken van je STB-C controller in de BS2. Alleen moet je eventueel wel je software van je STB-C controller (laten)aanpassen, als de ps3 niet in de STB-C lijst voorkomt.

Je maakt dan gebruik van een Nyko dongle waarbij je ir-oogje op de dongle plakt zodat je vervolgens de ps3 kan bedienen met de Beo4.

Alleen het aanzetten moet dan nog wel gebeuren middels de ps-toets op je controller van je ps3.

Er is nog een 2e oplossing voor het bedienen middels een andere dongle, maar daar kom ik even niet op. Die zou namelijk wel de mogelijkheid hebben om de ps3 aan te zetten. Deze dongle heeft een aparte vermelding in de STB-C lijst.

• 07-30-2010 3:43 PM In reply to

ik heb nog een dongle van nyko te koop, als het ik wel heb zijn ze schaars momenteel.

ben wel benieuwd welke dongel ook de ps3 kan aanzetten, want er staat nl geen spanning op de usb poort.

laat het even weten als het je binnen schiet beobuddy.

• 07-30-2010 4:09 PM In reply to

• 07-31-2010 2:52 AM In reply to

die zal wel wat kosten idd geval meer dan de nyko, en weer een stroom punt nodig.

Zie nu al door al die snoeren het bos niet meer.

Ik gebruik de ps3 nauwelijks meer, als ik hem nodig heb sta ik wel even op.

maar handig is het wel.

weet iemand wat het setje kost

• 07-31-2010 11:14 AM In reply to

DoubleU:

Inderdaad, deze zou het moeten zijn.

Via TWG deze link opgezocht: http://www.re-bl.com/

Deze dongle hoeft dus niet persé in de ps3 zelf, omdat hij gebruik maakt van bluetooth techniek om de ps3 te besturen. Hetzelfde dus als bij de originele remote van de ps3.

Alleen de site van DoubleU suggereert dat er geen speciale software nodig zou, behalve het gebruik van een Beo4. Maar ik weet wel dat deze dongle in de PUC/STB-C lijst voorkomt. En dat rijmt niet, lijkt mij.

Is er dan dan toch een verschil met deze dongles onderling?

Page 1 of 1 (12 items)