Beste Forumleden:
Ik heb al een jaar of 4 naar volle tevredenheid een Beosystem 2 mk3 in huis met verschillende link tv's en als hoofd tv een beovision 4 D7 plasmascherm van 42 inch.
Nu doet zich het volgende "probleem" voor: Ik zou graag een playstation 3 aansluiten op het systeem. Er is echter geen hdmi ingang op de beosystem2, alleen een dvi ingang op t scherm. Dit scherm hangt vrij op de muur en ik zou in het geval van gebruik van de dvi ingang dus een kabel bij moeten trekken met als gevolg een heel hoop gedoe met een hoop schade aan plafond en muren. De audio in deze configuratie zou ik van spdif3 moeten halen, maar dat werkt niet omdat de ps3 een optische audio out heeft. Heb al een omzetter gekocht maar dat werkt niet omdat B&0 de audioformat van de ps3 niet ondersteunt.... Hiervoor zou evt een update (2.72) gedaan kunnen worden, maar of dat werkt is niet zeker volgens B&O.
Op het beosystem2 zit ook een VGA aansluiting maar daarop is de resolutie weer minder dan bij de dvi....
Mijn vraag is uiteindelijk, is het wellicht mogelijk om op de beosystem 2 een hdmi ingang te fabriceren? Als dat namelijk kan (hoorde ergens dat er nog een slot aanwezig is op de bs2) heb ik gelijk de audio werkend, en zou ik wellicht ook een hd tuner aan kunnen sluiten. Het scherm is nl HD ready, en dat wordt nu niet benut, is toch jammer.
Iemand een idee?
In ieder geval alvast heel hartelijk bedankt voor het meedenken,
Dennis