in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 08-12-2010 4:21 PM by Beoik. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 07-18-2010 1:30 PM

    Beocom 6000 / Beoline nummerweergave KPN

    Beste forumleden,

    wij hebben een bizar probleem met onze 4 beocoms 6000 mkIII en beoline. Wij hebben een gewone analoge telefoonlijn van KPN.

    Soms, dus niet altijd en zonder duidelijke regelmaat, wordt wanneer wij gebeld worden het laatste door ons zelf gedraaide nummer weergegeven !?!? Ook gebeurd het wel eens dat als wij zelf een nummer intoetsen en dan vervolgens de bel toets indrukken de naam van de laatst gebelde persoon in het schermpje verschijnt (terwijl we dus een totaal ander nummer kiezen!). Enorm lastig. Dus: basisstation en telefoons zijn door de dealer voorzien van de nieuwste software (tenminste, dat zeggen ze en ik heb geen reden om aan ze te twijfelen), telefoonboeken zijn gewist en er weer opgezet. Basisstation is al omgewisseld door een andere Beoline. Dealer heeft mijn complete set enkele weken zelf gebruikt zonder problemen, set is door de dealer opgestuurd naar B&O, alles schijnt naar behoren te werken.... Dus KPN gebeld, zij hebben onze lijn gechecked (?) en onze nummerweergave gereset (?), volgens KPN is alles goed. Echter dit alles zonder resultaat.

    Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Beoline 1 omwisselen voor de nieuwe 2? Aangezien we met KPN bellen kan m.i. DTMF niet het probleem zijn..zouden de niet goed herkende bellers via Ziggo oid bellen (is niet goed structureel te achterhalen). Ik heb de indruk dat het probleem ook vaak optreedt bij mensen die nummerherkenning hebben uitstaan. Of is het misschien toch iets in de bedrading van de (huis)installatie?

    Op de aansluiting van KPN die het huis in komt zit een kabeltje naar een telefoonstekkerdoos, daarop zit een stekker waarin je twee telefoonkabeltjes kunt steken, een daarvan is van de beoline, de andere gaat naar de telefoonaansluitingen in de rest van het huis, NB de beotalk 1200 zit daar op aangesloten en daarvan werkt de nummerweergave goed. 

    Iemand enig idee??????

     

     

     

     

     

     

     

  • 07-18-2010 3:28 PM In reply to

    Re: Beocom 6000 / Beoline nummerweergave KPN

    Ik denk dat alle denkbare dingen al zijn getest. Je zou met de dealer eens kunnen overleggen of je de BeoLine 2 kan testen, kijken of het dan ook gebeurd. 

  • 08-10-2010 5:53 PM In reply to

    Re: Beocom 6000 / Beoline nummerweergave KPN

    De Beoline 2 getest, ging meteen weer fout, de lijn naar de Beoline 2 zat nu ook rechtstreeks en zonder andere lijnen op de binnenkomende telefoonlijn van kpn. Beotalk 1200 werkt hier thuis feilloos. Help!!!!!!

  • 08-11-2010 11:40 AM In reply to

    Re: Beocom 6000 / Beoline nummerweergave KPN

    Ik weet niet of dit probleem er mee te maken heeft, maar is de telefoonaansluiting wel goed aangesloten? Zitten aansluiting A en B niet toevallig verkeerd om? Dat kan soms wel eens vreemde symptomen geven.......

  • 08-12-2010 4:21 PM In reply to

    Re: Beocom 6000 / Beoline nummerweergave KPN

    Zit het probleem niet in de beotalk 1200, deze kan ook nummers bellen.

    Misschien blijft er een toets hangen.

    Zou het eens zonder beotalk proberen.

Page 1 of 1 (5 items)