in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 07-09-2010 1:21 PM by bergmans. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 07-08-2010 7:25 AM

    Wie weet een oplossing?

    Beste Forumleden.

     Wat heb ik?

    TV: B&O LCD 10-40".

    Decoder: Humax 5050, verbonden met zowel HDMI als Scart.

    Computer: Apple mac mini verbonden met TV middels HDMI.

    Router: Fritzbox 7170, netwerk bedraad.

    Telefoons: Siemens gigaset verbonden met router; bellen via internet.

    Beocenter 2, speakers rechtstreeks verbonden aan TV.

    Alle bedrading zit in aluminium kabelgoot.

     Wat is het probleem?

    Bij NED 2 HD kanaal nr. 2 krijg ik horizontale strepen te zien. Dit gebeurt op onregelmatige tijden gedurende 3 á 5 sec. Op het SD kanaal nr. 902 komt dit niet voor (zie foto).

     Wat hebben we al gedaan om er achter te komen waar dit vandaan komt?

    1. Coax kabels, Hirschmann, met metalen stekers, 3 en 7 m., nagelopen. Dit is goed (is ook nagemeten).

    2. Kabeldoos vervangen: zat niet volgens de norm.

    3. Sterkte nagekeken (is relatief) 50% op kanaal 2 ber 100%.

    4. Versterker en splitter van Axing ertussen. Sterkte 56%. Klacht bleef.

    5. Storingsfilter tussen centraaldoos geplaatst. Dit hielp ook niet.

    6. Decoder vervangen. Strepen bleven. Decoder staat verticaal in een zeer goed geventileerd rekje. Een horizontale plaatsing gaf hetzelfde resultaat.

    7. Router (zender bleek aan te staan), mac mini, basisstation telefoon uren uitgeschakeld, 1.50 m. verplaatst en weer aangesloten. Helaas geen effect.

    8. HDMI, merk Clicktronic, elk van 7.50 m. (kan niet korter), verwisseld. Ook dit hielp niet.

     Aan deze TV kan het niet liggen. Want op de harde schijf van de Humax staat een concert dat opgenomen is op 25 december 2009, die aangesloten was op een dikbuik TV 3-32. En ook die opname vertoont deze strepen.

    Mijn leverancier en ik denken nog aan één mogelijkheid: ZIGGO laten komen.

    Of heeft een van jullie nog een andere, adequate oplossing?

    Met vriendelijke groet en bedankt,

    Geert

    ps. gebied midden Brabant (Tilburg e.o. Deze storing moeten meer mensen zien die een 5050 hebben. Welke tv doet er niet toe.

    Mijn dealer heeft de zelfde programma's opgenomen dan ik, ook daar komen de strepen voor. 

     

  • 07-08-2010 4:08 PM In reply to

    Re: Wie weet een oplossing?

    Jammer dat je er al (vergeefs) zoveel energie in gestoken hebt om de fout te traceren, maar als je je verhaal afsluit met: 

    bergmans:

    Mijn dealer heeft de zelfde programma's opgenomen dan ik, ook daar komen de strepen voor. 

    Dan kun je toch in ieder geval de conclusie trekken dat er al iets mis gaat bij je provider. 

    Of er is een slechte batch 5050's uitgeleverd.

     

  • 07-08-2010 4:34 PM In reply to

    Re: Wie weet een oplossing?

    Misschien een dom antwoord van mij maar humax heeft een update voor de 5050c.

    Zou het daar niet aan kunnen liggen?

    Ze hebben een paar Bugs eruit gehaald

    Software update HUMAX iHDR-5050c

    De software update voor de HUMAX iHDR-5050c is nu beschikbaar.
    Onderstaand de belangrijkste punten die zijn aangepast:

    1. Miniatuurafbeeldingen voor opnames aangepast
    2. EPG informatie nu volledig weergegeven bij uitgebreide beschrijving
    3. De zendernaam wordt voortaan op de juiste wijze aangepast bij wijzigingen op het aangesloten netwerk
    4. HDMI opstart bijverschijnselen (groene beeldflikkering, groen beeld bij opstarten IHDR-5050c) gecorrigeerd
    5. Reserveren van opnames
    6. Verkeerde aanpassing van HD zenders bij netwerk aanpassingen gecorrigeerd
    7. Ondertiteling/teletekstwerking verbeterd
    8. Verbetering wis functie
    9. Uitbreiding van timeshift functie: Het is nu mogelijk om de timeshift buffer te gebruiken voor opname

  • 07-09-2010 11:54 AM In reply to

    Re: Wie weet een oplossing?

    Als mocht blijken dat deze bug veroorzaakt wordt door Ziggo 'in dit netwerk' of door de Humax decoder dan begrijp ik niet waarom dit niet al een half jaar geleden door niemand is opgemerkt. (Of kijkt men nauwelijks naar NED2 HD??)

    Koning.  Alle 5050 zijn al enige tijd voorzien van de nieuwe update.

    In dit kader is ook het vermelden waard dat bij de update van de 5050 de eerst volgende zap zender veel tijd nodig heeft (10 á 15 sec). Er kwam een B&O update. En inderdaad die reageerde snel op het zappen. Maar wat kreeg ik er extra bij? Harde tikken van het zappen in mijn lab 9. Later bleek dat dit kwam door de nieuwe, inmiddels uitgebrachte beo4 ab. (Die ik niet heb). Nu maar weer wachten op de volgende update.

    Ja het is wat met software (her)schrijven.

    Geert

  • 07-09-2010 12:37 PM In reply to

    Re: Wie weet een oplossing?

    Long shot maar wellicht het proberen waard. Een kennis van me heeft ook een BV10 met UPC-decoder, en die had ook zap-problemen, en ook soms na zappen geen geluid en wel beeld. Probleem is inmiddels opgelost, door de decoder op een vaste resolutie te zetten. In de beeld-instellingen van de decoder zat een optie: auto, 720p, 1080i. In "auto" deden deze problemen zich voor. In 1080i was het opgelost. 

  • 07-09-2010 1:21 PM In reply to

    Re: Wie weet een oplossing?

    DoubleU:

    In 1080i was het opgelost 

    1080i staat vast ingesteld.

    Het harde tikken komt alleen bij het opstarten van decoder en 2 á 3 maal zappen voor.

    Ook bij verandering van bronnen komt het voor.

     

Page 1 of 1 (6 items)