in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-03-2011 8:02 AM by mfog. 8 replies.
Page 1 of 1 (9 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 07-07-2010 6:34 AM

    Kan digital modtager styres med Beo4?

    Jeg har et MX 7000 med tilhørende Beo4 fjernbetjening. Jeg har indtil for nylig boet i en boligforening med antenneanlæg, hvorfor det ikke har været et problem at se TV som før det digitale signal. Nu er jeg imidlertid flyttet til en ejendom med egen antenne, og jeg har derfor købt en standard digital modtager. Jeg har hørt at man meget simpelt kan bruge Beo4 fjernbetjeningen til at kontrollere ekstra produkter (den digitale modtager), også selvom det ikke er B&O. Er der nogen der ved noget om det?

    Hilsen, Morten

  • 07-07-2010 6:43 AM In reply to

    Re: Kan digital modtager styres med Beo4?

    Ork ja, sagtens.

    Løsning 1: Køb en modtager der er B&O-kompatibel, det er denne f.eks.: http://www.sandras.dk/item.php?id=553

    Jeg har selv dén model og det fungerer glimrende. Du kan endda gemme boksen af vejen, for når du peger med din Beo4 på selve TV'et (f.eks. trykker skift kanal) sender Beo4 signalet til TV'ets modtager som så via Scart-kabel sender videre til Triax-boksen. Hvis du køber den andet sted end ovenstående link, skal du være opmærksom på at der er 2 udgaver af Triax T-HD 405VA (én der ikke er B&O-kompatibel (er billigere) og én der ER B&O-kompatibel (er lidt dyrere) Husk at du kun skal gå efter sidstnævnte. (de er ens i udseendet)

    Løsning 2: Opgrader PUC-tabellen i selve fjernsynet, jeg tror bare ikke der findes opdateringer til et MX7000 mere.

     

    Løsning 1 er derfor sagen for dig.

  • 07-10-2010 5:54 PM In reply to

    • Vifa
    • Not Ranked
    • Joined on 05-24-2008
    • Posts 64
    • Bronze Member

    Re: Kan digital modtager styres med Beo4?

    Hej,

    Vi har egentlig samme problem. Vi har også et MX7000. Efter vi gik over til digital signal fik vi kabeltv fra TDC istedet. For at se TV nu skal man trykke V-tape og så kan man ikke bruge Beo4 til andet end at skrue op og ned for lyden med. For at betjene fjernsynet skal man bruge den dertilhørende fjernbetjening som fulgt med kabeltv-pakken. Er der nogle løsninger på dette ?

     

    Et andet spørgsmål: Er der nogle løsninger hvor man kan lagre alle tv-kanaler på samme måde som man kunne med det analoge signal på MX7000 ?

  • 07-11-2010 8:12 AM In reply to

    Re: Kan digital modtager styres med Beo4?

    Det at gå til digital signal, og kun kan se dette, hænger ikke sammen med at få TDC Kabel-TV (YouSee) eller Kabel-tv i det hele taget.

    TDC sender både analogt og digitalt signal, du vil i dette tilfælde snildt kunne bruge dit TVs analoge tuner til at lagre kanalerne i.

    Hvis du hellere vil se den digitale kvalitet skal du selvfølgelig over på AV-kanalen (VTAPE/VMEM) da fjernsynet så skal levere billedet fra boksen.

     

    Jeg tror nu nærmere at du har det der hedder TDC TV (dvs. TV over ADSL, TVoIP) - i dette tilfælde kan der IKKE leveres analogt signal, og det vil aldrig ske, så her har du aldrig mere brug for din analoge tuner. (fuldstændig det samme som os der får signal via luften (f.eks. Boxer)

    Hvis dit TV var nyere, f.eks. BeoVision 6/7 osv, vil du kunne få opdateret PUC-tabellen i TV'et, således du kan gøre mere end at skrue op og ned, men spørg lige en B&O-forhandler om det findes til MX7000.

    Du kan dog ikke drage nytte af Triax-boksen jeg har nævnt tidligere da du jo ikke har luftbåret TV.

     

  • 07-11-2010 10:27 AM In reply to

    • Vifa
    • Not Ranked
    • Joined on 05-24-2008
    • Posts 64
    • Bronze Member

    Re: Kan digital modtager styres med Beo4?

    Du har ret, det vi har er egentlig TDC TV. Smile

    Jeg var ikke klar over, at det analoge signal stadig var tilgængeligt. TDC sender altså stadig analogt signal ? Hvordan fungere det, hvis vi nu skulle have det istedet ?

  • 07-11-2010 2:25 PM In reply to

    Re: Kan digital modtager styres med Beo4?

    Næ, jeg skriver netop at det IKKE leveres på TDC TV.

    YouSee er TDC's kabel-tv. I modtager ikke kabel-tv, men TDC TV (dvs. TV over ADSL) - glem den analoge tuner, du må leve med den ekstra fjernbetjening, hvis ikke TV'et PUC-tabel kan opdateres.

    Med mindre I selvfølgelig har mulighed for at at modtage kabel-TV fra YouSee istedet. Se på deres hjemmeside om din adresse-indtastning fortæller om I kan få det.

  • 07-11-2010 2:33 PM In reply to

    • Vifa
    • Not Ranked
    • Joined on 05-24-2008
    • Posts 64
    • Bronze Member

    Re: Kan digital modtager styres med Beo4?

    Okay, tak.

  • 07-12-2010 12:41 PM In reply to

    • Kristian
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 03-14-2010
    • Danmark, Odense
    • Posts 10
    • Bronze Member

    Re: Kan digital modtager styres med Beo4?

    Hvis du vil have din Beo4 til at virke med din nye "TDC-Boks" kan du købe en Lintronic TT455-RT-238 boks, der kan omsætte signalet Beo4'eren sender, til et signal "TDC-Boksen" forstår. Den kan også bruges, hvis du vil fx. vil have en Sony Bluray/DVD afspiller ttil at virke med Beo4. Smile

  • 01-03-2011 8:02 AM In reply to

    • mfog
    • Not Ranked
    • Joined on 01-02-2011
    • Posts 4
    • Bronze Member

    Re: Kan digital modtager styres med Beo4?

    Jeg har et B&O MX8000 ... og læser her i forumet noget om STB-C (véd ikke om jeg gætter rigtigt, når jeg gætter på det står for Set-top box chip?). Er det det samme som PUC-tabellen? Kan det opgraderes/opdateres i en MX8000?

    Sagen er den at jeg burde kunne styre min Triax T-HD 405 VA digitalemodtager med min Beo4 fjernbetjening. Men jeg kan ikke få det til at virke ...! Se http://forum.beoworld.org/forums/p/28420/308078.aspx#308078

    Hvis der er en eller anden som kan hjælpe vil jeg være meget glad!

     

Page 1 of 1 (9 items)