in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 07-13-2010 4:26 PM by Blackrix. 17 replies.
Page 1 of 1 (18 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 07-02-2010 10:53 AM

    • Ploeg
    • Not Ranked
    • Joined on 05-18-2007
    • Posts 32
    • Silver Member

    video beelden naar de link kamer

    Hello,

    Op de AV 1 ingang van mijn MX7000 heb ik de HDR1 aangesloten, met op de AUX ingang de V8000.

    De AV2 ingang is bestemt voor de DVD.

    VTAPE groen knop, HDR1 werkt

    VTAPE oranje knop, V8000 werkt

    DVD knop, DVD1 werkt

    Helemaal prima, maar nu, van uit de link kamer (Slaapkamer) wil ik de HDR1, V8000 en de DVD1 gebruiken.

    Met de knop VTAPE groen knop, kan ik de HDR1 activeren, maar geen beeeld en geluid

    Met de knop VTAPE oranje knop, kan ik de V8000 activeren, maar geen beeld en geluid

    Met de knop DVD, kan ik de DVD1 activeren, geen beeld en geluid.

    Wie weet raad voor dit probleem, de tv op de slaapkamer is een MX4002

    Janwillem

    Filed under:
  • 07-02-2010 4:53 PM In reply to

    Re: video beelden naar de link kamer

    Probeer eens de V8000 rechtstreeks op de MX7000 aan te sluiten (VTAPE1) en de DVD1 op de AUX ingang van de HDR1 en probeer het dan nog eens. Het beeld wordt namelijk gedistribueerd door de V8000, en ik denk niet dat de HDR1 de signalen doorgeeft via de AUX. 

  • 07-04-2010 2:59 AM In reply to

    • Ploeg
    • Not Ranked
    • Joined on 05-18-2007
    • Posts 32
    • Silver Member

    Re: video beelden naar de link kamer

    Ik heb de aansluiting gemaakt zo als jij voorgesteld heb. ik kan de V8000 probleemloos ontvangen op de linkkamer.

    De hdr wordt dmv van VTAPE2 wel geactiveerd, maar ik ontvang geen beeld.

    Bij de DVD is dat het zelfde.

  • 07-04-2010 5:57 AM In reply to

    Re: video beelden naar de link kamer

    Bedoel je met geen beeld dat de link tv het zelfde beeld blijft geven of dat hij op zwart gaat?

    Je zou anders als het beeld op zwart gaat, de link los kunnen halen (na het kiezen van de bron wel te verstaan) en handmatig gaan zoeken of het doorgestuurde beeld op een andere linkfrequentie wordt gestuurd.

    Over het algemeen heeft de MX meerdere voorkeuzekanalen voor elke link bron, DVD, VTAPE, SAT etc.

    Een eventueel gevonden linkfrequentie ken je zelf handmatig opslaan op een aantal kanalen boven de standaard beschikbare.

    Bij de nieuwere tv's wordt de frequentie via de link doorgegeven, maar bij de MX was dat nog niet het geval.

  • 07-04-2010 12:39 PM In reply to

    Re: video beelden naar de link kamer

    Verdikkeme, niet aan gedacht! Bij de MX7000 wordt het beeldsignaal van VTAPE 2 niet doorgegeven door VTAPE 1 (in dit geval je V8000) maar door de eigen modulator in de tweede videorecorder. Maar omdat je tweede videorecorder de HDR1 is zonder ingebouwde modulator krijg je dit beeld niet in de linkkamer. Hij is fijn.......[:'(]

    Het klinkt misschien gek, maar probeer eens om de aansluiting waar de HDR1 op is aangesloten DVD te noemen in de MX7000. De datacodes voor het bedienen van B&O videorecorders en DVD-spelers is gelijk, maar omdat een DVD-speler nooit een ingebouwde modulator heeft gaat het beeldsignaal dan altijd via VTAPE 1. Het lijkt me het proberen waard. Je moet dan natuurlijk de HDR1 in de linkkamer oproepen via de functie DVD. Theoretisch zou de bediening dan moeten werken, maar in de praktijk? Laat maar eens weten, ik ben nu wel erg benieuwd. 

  • 07-05-2010 4:24 PM In reply to

    • Ploeg
    • Not Ranked
    • Joined on 05-18-2007
    • Posts 32
    • Silver Member

    Re: video beelden naar de link kamer

     Je houdt de MX7000 niet voor de gek, hij blijft de HDR1 op AV2 zien als de VTAPE 2.

    Het is me inmiddels wel gelukt om het beeld in de link kamer te ontvangen.

    In de gebruiksaanwijzing van de MX4002 staat hoe je de frequentie van de VTAPE 1 en VTAPE2 moet opslaan.

    Ik heb nu boven beeld van de V8000, de HDR1 en de DVD1.

    Bij het hoofdsysteem doet zich het volgende probleem voor, VTAPE2 wordt niet meer herkend.

    Ik blijf het proberen.

  • 07-06-2010 5:16 PM In reply to

    Re: video beelden naar de link kamer

    Werkt VTAPE2 wel in de linkkamer en niet in de hoofdkamer?

  • 07-07-2010 5:02 PM In reply to

    • Ploeg
    • Not Ranked
    • Joined on 05-18-2007
    • Posts 32
    • Silver Member

    Re: video beelden naar de link kamer

    VTAPE2 werkt in beide kamers niet.

  • 07-08-2010 1:11 PM In reply to

    Re: video beelden naar de link kamer

    En als je de HDR1 en V8000 omwisselt op de MX7000 (dus HDR1 op AV1 en V8000 op AV2), werkt de HDR1 dan wel?

  • 07-09-2010 11:12 AM In reply to

    • Ploeg
    • Not Ranked
    • Joined on 05-18-2007
    • Posts 32
    • Silver Member

    Re: video beelden naar de link kamer

    Als ik de HDR1 aansluit op de AV1 werkt hij op het hoofdsysteem normaal.

  • 07-09-2010 4:52 PM In reply to

    Re: video beelden naar de link kamer

    Dan is je AV2 aansluiting defect. Het wil bij scart-connectoren die op een print zijn gemonteerd (zoals bij de MX7000) na verloop van tijd nog wel eens gebeuren dat de solderingen loslaten (zgn. losse soldering). Dit kon wel eens de oorzaak zijn. Dit is eenvoudig op te lossen met een soldeerbout en tin, maar je moet wel behoorlijk wat loshalen om bij de solderingen op de AV print te komen. Het is niet gegarandeerd de oorzaak, maar het lijkt er wel op.

  • 07-10-2010 3:39 AM In reply to

    • Ploeg
    • Not Ranked
    • Joined on 05-18-2007
    • Posts 32
    • Silver Member

    Re: video beelden naar de link kamer

    Dat zou ik me kunnen voor stellen als VTAP en DVD ook niet zouden werken via de AV2, maar die werken gewoon.

    Als ik de HDR1 op AV1 aansluit en de DVD1 op AV2 dan werkt het prima.

  • 07-10-2010 7:46 AM In reply to

    Re: video beelden naar de link kamer

    Hmm, daar wordt het niet eenvoudiger van. Hoe heb je de AV2 benoemd als je de DVD1 erop hebt aangesloten, DVD of VTAPE2?

  • 07-10-2010 11:36 AM In reply to

    Re: video beelden naar de link kamer

    Ik denk dat dit gewoon een wat ongelukkige samenloop van apparaten is.

    Beide machines, de V8000 en de HDR1 zijn eigenlijk a.h.w. dedicated VTAPE machines. Ze eisen a.h.w. beide de rol van VTAPE op.

    Beide machines willen tevens een tunerdump, en de van de MX7000 is niet bekend welk type het is, 1 van de 4 dus.

     

    Dus ik denk dat het een ongelukkge samenloop van machines in combinatie met de software van de MX is.

    Bedenk dat de HDR ook pas is uitgekomen nadat de MX al van het toneel was verdwenen.

    Dus door de ongelukkige combinatie (voor de MX dus) en het feit dat de V8000 voor de distributie van het videosignaal moet zorgen en dat de HDR1 zich niet zomaar uit het veld laat slaan en prominent als VTAPE (1!) gezien wil worden, denk ik dat dit een onmogelijke situatie is.

     

    Als je een avant zou nemen, dan zou ook merken dat zowel de HDR1 als de V8000 de rol willen opeisen en in het (connection) menu zich niet laten veranderen.

    Bij de avant zou je de HDR1 nog als eerste kunnen aansluiten en de V8000 pas daarna en als VTAPE2 instellen. De modulator in de avant zou dan zelf voor de distributie zorgdragen.  

    Dus voor in de woonkamer is er dus een situatie te creeren die werkt, maar helaas te kort schiet naar de linkkamers.

  • 07-10-2010 2:28 PM In reply to

    Re: video beelden naar de link kamer

    Er kunnen twee recorders op de MX7000 worden aangesloten, ze krijgen dan beide Tunerdunp. Een HDR is overigens niet te combineren met een Avant VCR, omdat de Vtape aansluiting wordt gebruikt door de interne video en de AV-aansluiting geen tunerdump heeft. 

    Normaal gesproken wordt bij het aansluiten van 2 videorecorders op de MX7000 in een Linksituatie door elke videorecorder zijn eigen modulator gebruikt voor de distributie van de linksignalen. Dus als in de linkkamer VTAPE wordt gekozen werkt de modulator in de video die VTAPE1 is genoemd en als VTAPE2 wordt gekozen in de linkkamer werkt de modulator in de video die VTAPE2 is genoemd op de MX7000. Vandaar ook een andere linkfrequentie voor VTAPE2. En mijn eerdere tip om de HDR DVD te noemen in het menu van de MX7000 zal waarschijnlijk niet werken omdat de HDR bij aansluiten automatisch door de MX7000 wordt gezien als videorecorder.

    Mijn uiteindelijke conclusie: Deze opstelling zal niet gaan werken. Wil je wel een soortgelijke opstelling, dan denk ik dat je op zoek zal moeten naar een MX8000, Avant DVD, BeoVision 3 of een andere BeoVision met ingebouwde modulator (of mogelijkheid daartoe).

  • 07-10-2010 3:16 PM In reply to

    Re: video beelden naar de link kamer

    Avant DVD of de latere 83xx versies waarbij de vcr is los te halen en de datalink via de scart loopt ipv interne bedrading zoals

     bij de eerste types.

  • 07-13-2010 2:01 PM In reply to

    • Ploeg
    • Not Ranked
    • Joined on 05-18-2007
    • Posts 32
    • Silver Member

    Re: video beelden naar de link kamer

    De wonderen zijn de wereld nog niet, maar ik heb sinds zondag beeld en geluid op de link kamer.

    MX7000, met op AV1 een V8000 en op AV2 een HDR1

    Wonder boven wonder kon ik zondag de HDR1 activeren op de linkkamer (VTAPE2 + GROENE KNOP), ook de op de HDR1 aangesloten DVD1 is oproepbaar (VTAPE2 + ORANJE KNOP).

    Vraag me niet hoe het kan, dagen lang reageerde de HDR1 niet op het commando VTAPE2 + GROENE KNOP, maar het werkt op dit moment.

    Mag ik jullie allemaal danken voor het meedenken.

     

  • 07-13-2010 4:26 PM In reply to

    Re: video beelden naar de link kamer

    Ik had het niet meer verwacht, maar gelukkig heb je het voor elkaar gekregen. Dan kan ik nog maar 1 ding zeggen: Veel kijkplezier!!

Page 1 of 1 (18 items)