in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 06-21-2010 4:22 PM by Blackrix. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 06-19-2010 5:35 PM

• Erik1
    • Not Ranked
    • Joined on 06-19-2010
    • Posts 3
    • Bronze Member

AV9000 deurtjes lopen vast

Goedenavond, 

Ik heb nog niet zo lang geleden een B&o AV9000 set gekocht op marktplaats.
    Werkt helemaal geweldig alleen sinds vanavond krijgt de masterpanel z'n deurtjes niet meer goed dicht en open.
    In het midden gaat het te zwaar of zo iets. Als ik de deurtjes een beetje help werkt hij wel prima.
    Hebben jullie tips of een oplossing om dit probleem op te lossen?  
    Alvast bedankt!

Groet Erik  

• 06-20-2010 6:46 AM In reply to

Re: AV9000 deurtjes lopen vast

Hallo Erik,

Pas geleden heb ik de Ouverture van mijn buurman ook laten repareren met hetzelfde probleem bij mijn B&O techneut. Was minder dan anderhalf uur werk. De deurtjes zitten aan een snaar/kabel, daaraan was een bevestiging afgebroken. De techneut kijkt dan gelijk alles goed na zoals snaar en cd loopwerk schoonmaken.

Het is verstandig een electronisch apparaat dat al meerdere jaren oud is goed na te laten kijken.

Groet, Robert

• 06-20-2010 5:55 PM In reply to

• Erik1
    • Not Ranked
    • Joined on 06-19-2010
    • Posts 3
    • Bronze Member

Bedankt voor uw reactie. 
    Ik denk dat ik deze week dan maar een afspraak maak met een monteur. 
    Is natuurlijk zonde om hem met een defect te gebruiken.

Groet, Erik  

• 06-20-2010 6:11 PM In reply to

Hou er wel rekening mee dat er dealers zijn die je een poot uit kunnen trekken.

Ik ben zelf in het bezit van een aantal Masterpanels AV9000 en met de allereerste werkte de cassette er niet van. Naar de dealer gebracht en een rekening gekregen van 140 euro.  Volgens de rekening hebben ze de snaar vervangen, cassette loopwerk vervangen, koppen en drukrol gereinigd en reparatiekosten inclusief materialen. Daarna met twee ander Masterpanels het zelfde probleem (cassette) maar dit keer gebracht bij een hobby reparatuur (met verstand van zaken) die alleen maar een snaartje heeft moeten vervangen met en kostprijs van een paar euro's!

ra, ra?

B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

Beovirus? What's that?

• 06-21-2010 7:56 AM In reply to

• Erik1
    • Not Ranked
    • Joined on 06-19-2010
    • Posts 3
    • Bronze Member

Oké, Ik ga deze week dan maar even goed zoeken naar een goed bedrijf/persoon. 
    Zijn er nog aanbevelingen in en om Flevoland?

Groet, Erik  

• 06-21-2010 4:22 PM In reply to

In Naarden zit volgens mij wel wat op industrieterrein Gooimeer......Wink. De loopwerkjes van deze apparaten zijn wel berucht. Het kan zijn dat het met een andere snaar opgelost is, het kan ook zijn dat het complete loopwerk vervangen moet worden. Er zit namelijk een kunststof deeltje in het chassis van het loopwerk dat nog wel eens af wil breken, waardoor hij niet goed meer wil lopen en dan is de enige oplossing het vervangen van het loopwerk.....Sad

Page 1 of 1 (6 items)