in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 06-12-2010 10:13 AM by mormel. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 06-09-2010 8:30 AM

    MMC 1 t/m 5 vraag.

    Ik kom er niet helemaal aan uit:

    Ik weet dat de B&O elementen allemaal MI (Moving Iron) zijn en ik begrijp dat principe. Ik weet dat de naald zelf andere (complexere) vormen kan hebben.

    Wat ik niet duidelijk ergens uit op kan maken is of het binnenwerk van bijvoorbeeld een MMC 1 beter is dan een MMC 5. Kortom, maakt het verschil of ik een MMC 1 of 5 door bijvoorbeeld door v/d Hul laat retippen?

    Heeft iemand hier meer informatie over of kan mij er wat meer duidelijkheid in verschaffen.

    Mijn 2de vraag is of het ooit iemand gelukt is een andere arm/headshell op een Beogram te monteren?

     

    groetjes,

    Bart

     

    Beogram 4000, 4002, 8000, 8002. Sorry, got rid of all the rest.

  • 06-09-2010 2:37 PM In reply to

    Re: MMC 1 t/m 5 vraag.

    Voor zover ik mij kan herinneren , was het zo dat een MMC 1 beter was dan een MMC2, en die weer beter was dan een MMC3 enzovoorts.

    Ik heb zelf laatst een MMC4 besteld bij Sounds Heavenly. Dat scheelde in ieder geval een hoop geld in vergelijking met een originele.

    Verder weet ik dat het materiaal van de punt van een naald verschilt, van diamand met/zonder saffier.

    Zie hier: http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=731    

  • 06-09-2010 3:21 PM In reply to

    Re: MMC 1 t/m 5 vraag.

    Het materiaal van de cantilever verschilt volgens mij ook. verder zit het grootste verschil in de naald.

  • 06-12-2010 4:39 AM In reply to

    Re: MMC 1 t/m 5 vraag.

    Je kunt bij schalplattennadeln.de defecte MMC naalden laten repareren, en upgraden, door een duurdere naald en cantilever er op te laten zetten. Zo kun je van een MMC5 een MMC2 laten maken. De ophanging schijnt volgens die site er geen verschil in te maken dus ik denk dat inderdaad het verschil hem zit in cantilever en naaldje!

    Laughing

  • 06-12-2010 10:13 AM In reply to

    Re: MMC 1 t/m 5 vraag.

    Kijk eens aan, dan worden mijn vermoedens inderdaad bevestigd. @ Premiumverum, bedankt voor dat adresje. Ik zal eens contact met ze opnemen wat ze kunnen en tegen welke prijs. Klinkt in ieder geval goed.

    Ik had ook al gekeken bij Soundsmith, maar dan zijn de kosten niet meer in de hand te houden en het is een beetje onzinnig als je gewoon goede elementen hebt liggen die in principe hetzelfde zijn.

    Toch blijft het een nadeel dat B&O ook in deze niet samen gaan met andere systemen en iedere komt de overweging terug om over te stappen op een ander merk waar je zelf de boel samen kan stellen naar je eigen wensen...

    Tot zover bedankt! :D

    Beogram 4000, 4002, 8000, 8002. Sorry, got rid of all the rest.

Page 1 of 1 (5 items)