in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 06-07-2010 9:13 AM by Beobuddy. 2 replies.
Page 1 of 1 (3 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 06-07-2010 5:43 AM

    • Leko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-01-2010
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Service required BM5

    Hoop dat er een techneut in dit forum zit. Krijg ineens de navolgende melding op mijn BS5:

    Service required. It is detected that the hard drive is not connected as expected to the motherboard.

    Please shutdown BM5 immediatly and move the sata connection from sata 2 to sata1.

    Not doing so will result in system failures.

    Is het nu de bedoeling om de BM5 open te schroeven? In het instructieboekje staat natuurlijk niets.

     

  • 06-07-2010 6:21 AM In reply to

    • Leko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-01-2010
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Re: Service required BM5

    Ik heb het probleem opgelost. Openschroeven en een kabeltje switchen. Stond idd op Sata 2. Raar dat het nu pas (na een jaar) gezien wordt. Dus heeft nooit goed gezeten. Maar goed, er heeft een update plaatsgevonden. MOTS is verandert, je kan nu album uitsluiten van MOTS en er is een nieuwe software toepassing, Beoconnect, waarmee je de digitale audio inhoud van je computer over kan zetten m.b.v. een mediaplayer (I Tunes of WMP).

  • 06-07-2010 9:13 AM In reply to

    Re: Service required BM5

    Het is op zich niet spannend in welke sata poort de schijf is aangesloten.

    Het werkt als bij de oudere ide (PATA) schijven. Als je deze wisselt, wordt dat vanzelf onder windows aangepast.

    Ik denk dat het kabeltje ietwat scheef heeft gezeten of iets dergelijks.

     

    De update is overigens niet alleen de systeemsoftware die van versie 5.02 naar 6.01 is gegaan.

    Ook de BIOS van het moederbordje is aangepast naar 1.09 en de software van de ML print is van 2.25 naar 2.28 aangepast.

     

    Dus het lijkt alsof B&O alleen de (windows) software heeft aangepast, maar het gaat dus veel verder dan alleen dat.

     

    Beoconnect werkte al voor de MAC, maar nieuw is dat deze software er nu ook is voor de windows pc. Het is software denk ik voor degene die geen beoplayer kunnen of willen gebruiken. 

    Als je alleen een BM5 hebt, dan merk je (althans ik niet) eigenlijk geen verschil.

    Het scheelt wat aanpassingen waar je anders wellicht een muis of toetsenbord nodig voor zou hebben, zoals de flashplayer 10 versie.

    En die heb je nodig als je uitzendinggemist.nl wil kijken via de BM5.

Page 1 of 1 (3 items)