in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 08-08-2010 5:47 AM by ridmaur. 13 replies.
Page 1 of 1 (14 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 06-04-2010 2:31 PM

    Beovision 7-32 zonder Beolab

    Is dat mogelijk: aanschaf van een Beovision 7-32 zonder Beolab 7-1 of Beolab 7-4? Ik snap dat ik dan geen 'front-speaker' heb maar ik kan wel mijn Beolab 4000 aansluiten?

    Probleem wat ik heb is dat ik een nis heb waar de Beovision 7-32 precies in past; maar niet de Beolab 7-1. Minimale afmeting is 100 cm en mijn nis is 90 cm breed. Kan ik de Beolab ook op een grotere afstand van de Beovision 7-32 plaatsen (dus niet direct eronder)?

    Veel vragen; ik hoop op antwoorden.

    groet

    Rob

  • 06-05-2010 1:36 AM In reply to

    Re: Beovision 7-32 zonder Beolab

    Het kan allemaal. Zelf heb ik tijdelijk een paar 4000s als center gehad. IK was niet tevreden, maar dat kan persoonlijk zijn. Dus eerst even testen bij de dealer

  • 06-05-2010 4:26 AM In reply to

    Re: Beovision 7-32 zonder Beolab

    De 4000s zijn natuurlijk niet ontworpen als centerluidspreker.

    Het is jammer dat B&O geen kleiner vermogen centerspeakers heeft,want niet iedereen heeft de juiste ruimte voor deze speaker.

    Als je bijv. 4x 6000 hebt is zo'n 7.1 speaker overkill.

    Nu hebben ze wel (eindelijk) een kleinere sub op de markt gebracht,laat ze dat dan met de centerspeakers ook doen.

    B&W heeft voor elke serie ook de juiste center en subs.

  • 06-05-2010 2:19 PM In reply to

    • 8000
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 02-27-2010
    • Posts 50
    • Bronze Member

    Re: Beovision 7-32 zonder Beolab

    Ik heb gehoord , dat als je een BeoVision 7 zonder een centerspeaker hebt je geen gebruik meer kan maken van de surround instelling. Het is geen probleem als je alleen frontspeakers hebt. Dan maak je ook geen gebruik van de surround instelling. Het is inderdaad jammer dat ze geen kleinere centerspeaker hebben.

  • 06-08-2010 2:25 AM In reply to

    Re: Beovision 7-32 zonder Beolab

    ridmaur:

    Probleem wat ik heb is dat ik een nis heb waar de Beovision 7-32 precies in past; maar niet de Beolab 7-1. Minimale afmeting is 100 cm en mijn nis is 90 cm breed. Kan ik de Beolab ook op een grotere afstand van de Beovision 7-32 plaatsen (dus niet direct eronder)?

     

    Hallo Rob,

    Kun je een foto erbij plaatsen van die nis? Ik denk dat de centerspeaker ook op bijvoorbeeld de muur eronder geplaatst kan worden. De bedoeling van de center speaker is stemgeluid in relatie tot het scherm (stemgeluid in relatie tot gezicht/lippen).

    Kijk voor een centerspeaker van een ander merk met B&O aansluiting (powerlink) ook even op deze site:

    http://www.detoma.com/index_e.htm


    De center speaker C550 active is een oplossing voor je. 70cm breed, 12,5 hoog en 12 diep.

    Groet, Robert

     

  • 06-08-2010 8:19 AM In reply to

    Re: Beovision 7-32 zonder Beolab

    DE DeTomea speaker is technisch inderdaad mogelijk, ik heb daar ook aan gedacht omdat ik de BL 7.1 wel erg duur vond. Totdat je die DeToma gehoord hebt! wat een teleurstelling, dus snel weer ingepakt en retour! Voordat je hieraan beging, eerst luisteren of het je bevalt.

  • 06-08-2010 8:44 AM In reply to

    Re: Beovision 7-32 zonder Beolab

    Dit zou inderdaad een optie kunnen zijn; de nis loopt door tot op de grond, dus aan de muur is geen optie anders dan boven de tv, en dat vind ik niet mooi.

    Ik heb wel een frontspeaker nodig omdat mijn Beolab 4000s van achter komen. Ik ben niet zo'n geluidsadept, dus wellicht dat deze speaker voldoet. Vraag blijft, moet ik de speaker direct onder de tv plaatsen of kan deze ook wat lager (nis is verdeeld middels planken die moeilijk te verwijderen zijn; bovenste gedeelte nis past tv precies in, middelste smalle nis zou de speaker dan in kunnen passen).

    Wat is de prijs van deze speaker?

  • 06-20-2010 7:05 AM In reply to

    Re: Beovision 7-32 zonder Beolab

    ridmaur:

    Vraag blijft, moet ik de speaker direct onder de tv plaatsen of kan deze ook wat lager (nis is verdeeld middels planken die moeilijk te verwijderen zijn; bovenste gedeelte nis past tv precies in, middelste smalle nis zou de speaker dan in kunnen passen).

    Wat is de prijs van deze speaker?

     

    In de nis tussen de planken kan, maar dan ALTIJD de speaker net laten uitsteken en niet naar achteren tussen de planken plaatsen.

    Voor de prijs zie hier een linkje naar de website van avci dat is een leverancier die ik op een jubileum weekend bij mijn dealer tegenkwam.

    Zoals Ernie al schrijft hier wel eerst die DeToma C550 uittesten.

     

    http://avci.nl/catalogus-bestelling?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=22&category_id=9

     

     

    Groet, Robert

     

  • 07-08-2010 8:31 AM In reply to

    Re: Beovision 7-32 zonder Beolab

    En nog een optie die misschien valt te overwegen: één Beolab 4 als center frontspeaker en dan mijn Beolab 4000 als achterspeakers. Is dit uberhaupt mogelijk (afgezien dat ik het moet beluisteren).

     

    groet

    Rob

  • 07-09-2010 6:35 AM In reply to

    • 8000
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 02-27-2010
    • Posts 50
    • Bronze Member

    Re: Beovision 7-32 zonder Beolab

    Volgens mij is het wel mogelijk om een BL4 als centerspeaker op een BV7 aan te sluiten. Ik heb eens een foto gezien waarbij de BL4 als centerspeaker diende bij een BV7. Dan heb je geen last meer van een grote centerspeaker die niet in de nis past.

  • 07-09-2010 12:24 PM In reply to

    Re: Beovision 7-32 zonder Beolab

    ridmaur:

    En nog een optie die misschien valt te overwegen: één Beolab 4 als center frontspeaker en dan mijn Beolab 4000 als achterspeakers. Is dit uberhaupt mogelijk (afgezien dat ik het moet beluisteren).

     

    groet

    Rob

    Dat zal niet gaan. Surroundspeakers zullen grijs en dus niet te kiezen zijn in het menu, als er geen frontspeakers gekozen zijn. De BL4000 kun je dan alleen als frontspeakers kiezen, maar of dat nu wenselijk is als ze achter staan...

    Persoonlijk zou ik een BL4 niet als centerspeaker willen. Te iel geluid. 

  • 07-11-2010 5:01 AM In reply to

    Re: Beovision 7-32 zonder Beolab

    Snap je antwoord niet helemaal; is de BV7 zo 'geprogrammeerd' dat je alleen de Beolab 7-x modellen als centerspeaker kan kiezen en geen andere speaker als centerspeaker. 

    Ik hoef niet zozeer surround optie; ik vroeg me alleen af of je ook een andere type speaker (zoals de Beolab 4) als centerspeaker kan gebruiken. Of dat geluid te iel is of niet is iets wat ik natuurlijk moet beoordelen.

    groet

    Rob

  • 07-12-2010 3:03 AM In reply to

    Re: Beovision 7-32 zonder Beolab

    Ik bedoelde eigenlijk dat je dan de 4000's als front links en front rechts moet configureren in het menu. 

    Fysiek staan ze echter achter je. En dat lijkt me niet echt ideaal voor een natuurlijke weergave van je geluid bij beeld.

  • 08-08-2010 5:47 AM In reply to

    Re: Beovision 7-32 zonder Beolab

    Ik heb hem binnen en het is in een woord geweldig! De TV past echt precies binnen de nis en is met een mooie beugel bevestigd aan de achterwand zodat hij ook in een kijkhoek kan worden gezet en achter de TV de PS3 en Apple TV kunnen worden bereikt.

    De Beolab 4 zijn als centerspeakers geconfigureerd en staan onder de TV, mijn Beolab 4000 als front speakers, alhoewel ze zijdelings van me zijn gepositioneerd. Dat zou nog beter kunnen maar dat vereist extra speaker aanschaf en het budget is nu op.

    Nis met B&O opstelling

    Bedankt voor de adviezen en tips. Wat een TV!

    groet, Rob

Page 1 of 1 (14 items)