in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 11-12-2011 4:52 PM by MacHammerFan. 27 replies.
Page 1 of 2 (28 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 06-02-2010 5:15 AM

    Zaterdag komt de Beovision 8-40

    Na lang wikken en wegen heb ik afgelopen week de Beovision 8-40 gekocht.

    Zaterdag wordt die gebracht en geïnstalleerd. Ik ben benieuwd hoe die gaat bevallen. In mijn huidige setup heb ik 2 Penta's direct op de stereo aangesloten. Nu worden de aansluitingen (2 Penta's en 2 Beolabs 4) aan de televisie bevestigd.

    Bij de MX en Avant hoorde je dan geluidsverlies. De Beovision 8-40 klonk in de zaak goed, maar afwachten wat het thuis wordt. Altijd spannend afwachten....

    Iemand hier ervaringen met de speakers direct aangesloten op de Beovision 8-40 of 10-40?

  • 06-02-2010 5:51 AM In reply to

    Re: Zaterdag komt de Beovision 8-40

    Je hebt goed gewikt en gewogen. Ikzelf heb 'm nu jaar in huis. Hierbij 4x 6000 aangesloten. Geluid is zeer goed. Dit ga ik tijdens of na de zomer uitbreiden met de nwe subwoofer. Hierdoor, volgens de bezitters, wordt het geluid van de 6000 rustiger en voller.

    Als ik bv journaal kijk op tv dan schakel ik wel vaak over naar 1 speaker (speaker van bv 8). Geluid vind ik dan wat helderder overkomen.

    Geluid van bv8 is overigens beter, althans vind ik, dan de bv10.

    Kan ook te maken hebben met mijn instelling dat ik speaker 1 voor spraak iets harder heb staan dan de 6000.

    Voor de rest: binnen de grenzen van LCD; top.

    gr. Zwaan

     

    Veel plezier ermee. Ben wel benieuwd welke sofware je krijgt.

     

  • 06-04-2010 10:00 AM In reply to

    Re: Zaterdag komt de Beovision 8-40

    Nog 1 nachtje slapen Pentalex....Smile

     

  • 06-04-2010 12:43 PM In reply to

    • Louis
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 07-26-2009
    • Posts 42
    • Gold Member

    Re: Zaterdag komt de Beovision 8-40

    Nou, veel plezier alvast gewenst. Dat gaat vast en zeker lukken.

     

    Louis

  • 06-05-2010 1:49 PM In reply to

    Re: Zaterdag komt de Beovision 8-40

    En........tevredenSmile

  • 06-07-2010 4:36 AM In reply to

    Re: Zaterdag komt de Beovision 8-40

    Dit gaat weliswaar niet over mij. Maar wil toch noch even iets toevoegen wat ik eerder, en dat ging over geluid, had vermeld.

    Het WK staat voor de deur. Wat mij steeds meer opvalt bij bv8-40 is dat het chassis o.i.d. niet de snelheid van de bal kan bijhouden.

    Met als gevolg dat je een soort van "sinaasappeleffect" krijgt. De bal is dan niet meer scherp. De spelers blijven wel scherp, ongeacht de looprichting. Heeft B&O gekozen voor een bepaalde instelling dat je die "ruis" alleen bij de bal ziet, of....is dit een LCD probleem.

    Het heeft niets met 100hz te maken want mijn schoonvader heeft de bv10-40. Zelfde probleem, maar dan met 200hz.

    gr. zwaan

  • 06-07-2010 9:58 AM In reply to

    Re: Zaterdag komt de Beovision 8-40

    En als je hem op film stand zet,heb je dat al eens geprobeerd.

  • 06-14-2010 1:17 PM In reply to

    Re: Zaterdag komt de Beovision 8-40

    leef je nog Zwaan?

    en...ben je er nog verder mee gekomen.

  • 06-15-2010 5:28 AM In reply to

    Re: Zaterdag komt de Beovision 8-40

    Ja, ik leef nog hoor.

    Op filmmodus zetten was geen goed plan. Ik vind dan juist met uitzenden van films, series e.d. dat het beeld juist minder vloeiend loopt.

    Ook in combinatie met blueray. Daarom had ik 'm bewust op "uit" gezet. Maar,......tot mijn verbazing heb ik gisteren alle drie de wedstrijden bekeken en de "ballijn" was nu wel scherp (heel vaag zag ik nog een beetje het sinaasappeleffect). Hoe kan dit nu??? Het blijkt dus dat de bv8-40 met HD-uitzending het rekenkundig wel kan bijhouden. Wat dan de reden is dat de bal  toch heel vaak minder scherp is, ik weet het niet.

    doorgifte van de decoder??? UPC???

    Heb jij het niet geconstateerd tijdens studio sport met uitzendingen tijdens de competitie??

    gr. Zwaan

  • 06-15-2010 8:45 AM In reply to

    Re: Zaterdag komt de Beovision 8-40

    De Beovision is binnen en aangesloten. Kostte enige moeite de system 3500 aan de Beovision gekoppeld te krijgen, maar is uiteindelijk wel gelukt.

    Kost nogal wat moeite de juiste instelling voor het geluid te vinden. Wanneer ik de set afstel op de stereo, dan klinkt de tv-uitzending erg blikkerig.

    Ik heb voor Penta's en achte Beolab 4, maar bij de menu-instelling klinken ze beter wanneer ik beide speakers op Beolab 8000 zet.

    Nog eventjes stoeien ermee.

    Het beeld is prachtig. Zeer tevreden.Smile

  • 06-15-2010 1:35 PM In reply to

    Re: Zaterdag komt de Beovision 8-40

    Hoe zet je de Beovision op filmmodus?

    Ik zie dat mijn tv in het menu staat op gamemodus, maar ik kan dit niet veranderen of uitzetten. Het beeld is overigens wel zeer goed in deze modus.

  • 06-16-2010 4:02 AM In reply to

    Re: Zaterdag komt de Beovision 8-40

    2x menu. Dan naar aansluitingen. RED en GO. onderste optie veranderen naar ja.

  • 09-12-2010 5:44 AM In reply to

    Re: Zaterdag komt de Beovision 8-40

    Inmiddels gewend aan het mooie beeld van de Beovision, maar het geluid van mijn Beosystem 3500 bleef teleurstellen.

    Opvallend was dat het geluid via andere bronnen wel goed was. Dus begon ik de ml/mcl converter te verdenken.

    Bij de dealer een nieuwe Beosound 4 gevraagd om uit te proberen en het geluid was perfect. Meteen een deal gesloten en nu dus een Beosound 4 aan de muur. Kabels wegwerken en een schilderijtje aan de muur waar de Beosysteem 3500 heeft gehangen.

    De Beosystem hangt nu in de slaapkamer met een set Beolab 3000.Wink

    Als achterspeakers heb ik een setje Beolab 4 opgehangen en die doen het als achterluidsprekers verassend goed. Ik heb wel in het setup-menu van de TV Beolab 8000 geselecteerd, anders gaat die alle bas van de Beolab 4 over de penta's gooien en krijg je een soort van subwoofer principe.

    Klinkt nu erg mooi en ik ben er erg blij mee. Mijn vriendin trouwens ook (ik ben een geluksvogel, hihihihi)

     

     

  • 09-12-2010 5:56 AM In reply to

    Re: Zaterdag komt de Beovision 8-40

    Mooie LCDWink

  • 10-31-2010 1:47 PM In reply to

    Re: Zaterdag komt de Beovision 8-40

    Zwaan:

    Ja, ik leef nog hoor.

    Op filmmodus zetten was geen goed plan. Ik vind dan juist met uitzenden van films, series e.d. dat het beeld juist minder vloeiend loopt.

    Ook in combinatie met blueray. Daarom had ik 'm bewust op "uit" gezet. Maar,......tot mijn verbazing heb ik gisteren alle drie de wedstrijden bekeken en de "ballijn" was nu wel scherp (heel vaag zag ik nog een beetje het sinaasappeleffect). Hoe kan dit nu??? Het blijkt dus dat de bv8-40 met HD-uitzending het rekenkundig wel kan bijhouden. Wat dan de reden is dat de bal  toch heel vaak minder scherp is, ik weet het niet.

    doorgifte van de decoder??? UPC???

    Heb jij het niet geconstateerd tijdens studio sport met uitzendingen tijdens de competitie??

    gr. Zwaan

     

    Heb je er een oplossing voor kunnen vinden Zwaan of is dit een typisch een lcd kwaal.

  • 11-01-2010 9:43 AM In reply to

    Re: Zaterdag komt de Beovision 8-40

    Is een LCD kwaal. Maar, bij sportuitzendingen van TV noordholland doet het probleem zich niet voor.

     

    gr. Zwaan

    PS: Begreep dat je nog niet een BV8 of BV10 hebt. Maar, het is wel degelijk de moeite waar

  • 09-27-2011 8:58 AM In reply to

    Re: Zaterdag komt de Beovision 8-40

    Pentalex (en andere beovision 8 bezitters(

    Even een vraag. Hoor jij een geluid uit de bv 8-40 komen als je met je hoofd achter de tv gaat?? als je wat hoort dan lijkt het een mechanisch geluid (ventilator). Ik vraag dit omdat mijn tv is gemaakt omdat er een hard geluid uit mijn tv komt.

    Na vervanging van een board en ventilatoren is het oorspronkelijke vreemde geluid weg maar ik hoor nog steeds iets wat lijkt op de ventilatoren. Zelfs op 4 mtr. afstand

  • 09-28-2011 1:28 PM In reply to

    Re: Zaterdag komt de Beovision 8-40

    Ook bij mijn Beovision is achter het toestel de ventilator te horen. Je moet dan wel het geluid uitzetten om het te kunnen horen. Ik heb dit eens aan mijn dealer gevraagd en hij zij dat de meeste klachten worden veroorzaakt door de opstelling van de televisie. Omdat mijn televisie niet tegen een muur is geplaatst is het geluid nauwelijks waarneembaar, maar als de televisie tegen een muur hangt of in een kast is geplaatst, dan werkt dit als een klankbord en is het geluid veel duidelijker waarneembaar.

    Wanneer het geluid duidelijk waarneembaar is op 4 meter afstand, dan zou ik nog eens de dealer raadplegen en bij geen bevredigend antwoord een andere dealer raadplegen. Ik heb goede ervaringen met Ruud Doggen in Maastricht.

  • 09-28-2011 4:17 PM In reply to

    Re: Zaterdag komt de Beovision 8-40

    Zwaan:

    Pentalex (en andere beovision 8 bezitters(

    Even een vraag. Hoor jij een geluid uit de bv 8-40 komen als je met je hoofd achter de tv gaat?? als je wat hoort dan lijkt het een mechanisch geluid (ventilator). Ik vraag dit omdat mijn tv is gemaakt omdat er een hard geluid uit mijn tv komt.

    Na vervanging van een board en ventilatoren is het oorspronkelijke vreemde geluid weg maar ik hoor nog steeds iets wat lijkt op de ventilatoren. Zelfs op 4 mtr. afstand

    Weet je wel zeker of de ventilatoren het geluid veroorzaken? De spoeltjes in de inverter kunnen ook een vervelende zoem genereren. Om het zeker te weten kun je het scherm even uitzetten. (P.MUTE of een AV+bron) Misschien vergezocht, maar toch.

  • 11-07-2011 2:12 PM In reply to

    Re: Zaterdag komt de Beovision 8-40

    Zwaan:

    Ja, ik leef nog hoor.

    Op filmmodus zetten was geen goed plan. Ik vind dan juist met uitzenden van films, series e.d. dat het beeld juist minder vloeiend loopt.

    Ook in combinatie met blueray. Daarom had ik 'm bewust op "uit" gezet. Maar,......tot mijn verbazing heb ik gisteren alle drie de wedstrijden bekeken en de "ballijn" was nu wel scherp (heel vaag zag ik nog een beetje het sinaasappeleffect). Hoe kan dit nu??? Het blijkt dus dat de bv8-40 met HD-uitzending het rekenkundig wel kan bijhouden. Wat dan de reden is dat de bal  toch heel vaak minder scherp is, ik weet het niet.

    doorgifte van de decoder??? UPC???

    Heb jij het niet geconstateerd tijdens studio sport met uitzendingen tijdens de competitie??

    gr. Zwaan

     

    Heb je de tv nu in game mode staan,of kun je filmmodus en game modus alle 2 uitzetten?

  • 11-07-2011 2:40 PM In reply to

    Re: Zaterdag komt de Beovision 8-40

    ik heb ze allebei uit. Gamemode vind ik zelf veel te fel en hard van kleur. 

  • 11-07-2011 2:43 PM In reply to

    Re: Zaterdag komt de Beovision 8-40

    Waar kan ik in het service menu dit uitzetten Zwaan.

    Waar moet ik naar toe.

     

  • 11-07-2011 2:53 PM In reply to

    Re: Zaterdag komt de Beovision 8-40

    effe terug gelezen.....Gevonden!

  • 11-07-2011 3:03 PM In reply to

    Re: Zaterdag komt de Beovision 8-40

    ok. was 2x menu, beeldinstelling en voila gamemodus.

     

  • 11-07-2011 3:04 PM In reply to

    Re: Zaterdag komt de Beovision 8-40

    voor servicemenu, 2x menu, red en GO

    of 2x menu, 2x "0" en 3 sec go.

Page 1 of 2 (28 items) 1 2 Next >