in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 06-05-2010 11:29 AM by koning. 23 replies.
Page 1 of 1 (24 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 06-01-2010 4:35 AM

    • Leko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-01-2010
    • Posts 45
    • Bronze Member

    waarom BV 7?

    Ik ben in het gelukkige bezit van de beovision 3. Ik ben ook zeer gelukkig met mijn bs5 en bl9.

    Ben op zoek naar een nieuwe beovision. Bij mijn dealer komt de beovison 7 als mooiste in beeld. Qua uiterlijk en beeld toch wel de mooiste.

    Mijn vraag: Waarom zal ik 5 tot 6 keer zoveel betalen voor een tv? De techniek van lcd schermen gaat zo snel, dat na drie jaar de kwaliteit al weer verbetert is. Waarom dan niet een andere tv kopen van ongeveer 2000 euro?

    Deze vraag is op zich al een teken dat ik hem wil kopen, maar er blijft toch iets knagen. Tweedehands (anderhalf jaar oud) zijn ze al voor de helft van de prijs te koop.

    Andere merken lcd tv's zakken als een baksteen in prijs, behalve b&o.

    Stel: ik doe tien jaar met de nieuwe BV7. Afschrijving per jaar 1100 euro. Per dag ongeveer 3 euro.

     

  • 06-01-2010 10:59 AM In reply to

    Re: waarom BV 7?

    Weet je waar ik nou zo bang ben,is dat je er geen 10 jaar mee doet.

    De techniek gaat zo hard en oled ligt alweer op de loer.

    Kijk maar eens naar de verschillen tussen bv7 mkI en de laatste versie.

    maar goed, dat het verbeterd zal altijd zo blijven maar nu gaat het zo razend snel.

    Tussen de 1e en laatste versie zit denk ik 6 jaar.

  • 06-01-2010 12:02 PM In reply to

    • Leko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-01-2010
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Re: waarom BV 7?

    Oftewel: Afschrijving wordt alleen maar meer.

    Blijft de vraag: Waarom een tv. aanschaffen die zoveel duurder is.

     

     

  • 06-01-2010 1:58 PM In reply to

    • jjcox
    • Not Ranked
    • Joined on 05-31-2009
    • Midden-Brabant, the Netherlands
    • Posts 61
    • Bronze Member

    Re: waarom BV 7?

    Mijn motto bij 'anything B&O' is: koop het als je het kunt betalen en het graag wilt. En vervolgens: never look back! Geniet er gewoon van. Ik kocht mijn BV7 in 2006 en geniet er nog elke dag intens van. Niet alleen als hij aan staat, nog veel meer als hij uit is. Tuurlijk, nieuwe TV's zijn weer mooier. Maar verandert dat iets aan het feit dat ik mijn TV destijds zo'n 8000,- waard vond? Nee hoor. Zou ik er weer een kopen? Als de financiën het toelaten, zeker. Maar ik ben van plan om deze nog minstens 10 jaar te gebruiken.

    We verwarren in deze tijd van hardlopende techniek nog weleens twee zaken: het feit dat andere apparaten beter worden, betekent geenszins dat het door jou gekochte toestel slechter wordt!

  • 06-01-2010 2:20 PM In reply to

    • 8000
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 02-27-2010
    • Posts 50
    • Bronze Member

    Re: waarom BV 7?

    De BV7 is een mooi toestel. Hij is inderdaad prijzig , veel duurder dan andere toestellen die een even groot scherm hebben. Maar de BV7 is ook duurder , omdat hij een geïntegreerd BeoSystem 3 heeft. Hierdoor zijn meer aansluitingen etc. mogelijk. Vind je de BeoVision 10 niet mooi? Hij is goedkoper als de BV7. Het is inderdaad erg zonde als je een TV aanschaft en je verwacht dat je er 10 jaar of langer van hebt , en dit niet het geval blijkt te zijn.

  • 06-02-2010 4:18 AM In reply to

    • jc
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 11-06-2007
    • The Netherlands
    • Posts 145
    • Bronze Member

    Re: waarom BV 7?

    Natuurlijk is er altijd de wens om het nieuwste va het nieuwste te hebben volgens de laatste trend, daar draait een groot deel van deze industrie op. Maar nuchter beschouwd vind ik een top CRT televisie nog altijd een mooier beeld geven dan welke flatscreen dan ook. Bijkomend voordeel is dat je geen digitaal abonnement nodig hebt met zo'n vervelend extra kastje, dat ook nog eens slechts voor 1 tv in huis geschikt is, terwijl het aloude kabeltje gewoon naar alle kamers kan worden gelegd, wat dit betreft is er nog een wereld aan gebruiksgemak te winnen voor het digitale gebeuren. Nog afgezien van het argument beeldkwaliteit-per-euro, waar de BV3 natuurlijk afgetekend wint.

  • 06-02-2010 5:06 AM In reply to

    Re: waarom BV 7?

    Correctie op verhaal van JC;

    Beolink  van B&O werkt ook metdistributie van DVB-C en DVB-S signalen en bediening via PDC.

     

  • 06-02-2010 10:52 AM In reply to

    • Leko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-01-2010
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Re: waarom BV 7?

    Helaas. In mijn regio (UPC) moet ik een apart kastje aansluiten.

  • 06-02-2010 10:56 AM In reply to

    • Leko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-01-2010
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Re: waarom BV 7?

    Deze discussie is op zich goed. Tenminste zinnige reacties. Dank daarvoor.

    Het geld is geen probleem, anders dacht ik er niet over om zoiets aan te schaffen. Stof tot nadenken. Blijft wel jammer dat die dingen zo veel kosten.

  • 06-02-2010 11:44 AM In reply to

    Re: waarom BV 7?

    Staat dat UPC kastje niet in de PDC lijst??

  • 06-02-2010 12:36 PM In reply to

    • Leko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-01-2010
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Re: waarom BV 7?

    ernie:

    Staat dat UPC kastje niet in de PDC lijst??

    Nee

     

  • 06-02-2010 1:19 PM In reply to

    Re: waarom BV 7?

    Kan je er toch in laten zetten.

    Een kennis van mij heeft een keer zijn sataliet kasje opgestuurd naar denemarken en die codes zijn toen netjes in zijn t.v gezet.

     

  • 06-02-2010 2:27 PM In reply to

    Re: waarom BV 7?

    Leko:

    ernie:

    Staat dat UPC kastje niet in de PDC lijst??

    Nee

     

    Motorola DVI5000 ;)

     

  • 06-03-2010 2:08 PM In reply to

    Re: waarom BV 7?

    jc:

    Natuurlijk is er altijd de wens om het nieuwste va het nieuwste te hebben volgens de laatste trend, daar draait een groot deel van deze industrie op. Maar nuchter beschouwd vind ik een top CRT televisie nog altijd een mooier beeld geven dan welke flatscreen dan ook. Bijkomend voordeel is dat je geen digitaal abonnement nodig hebt met zo'n vervelend extra kastje, dat ook nog eens slechts voor 1 tv in huis geschikt is, terwijl het aloude kabeltje gewoon naar alle kamers kan worden gelegd, wat dit betreft is er nog een wereld aan gebruiksgemak te winnen voor het digitale gebeuren. Nog afgezien van het argument beeldkwaliteit-per-euro, waar de BV3 natuurlijk afgetekend wint.

     

    Volgens mij heb ik ergens gelezen dat ziggo in 2011 wil stoppen met het analoge signaal.

    Als dat zo zou wezen moet je toch nog aan zo'n digitaal kastjeBig Smile

  • 06-03-2010 3:50 PM In reply to

    Re: waarom BV 7?

    Op zich vervelend dat ze je dwingen om een kastje ernaast te plaatsen.

    Dan wordt het in eerste instantie behelpen met een extra abje en zo erbij. Tenzij je een modernere BV hebt met een STB of PUC controller erin. Maar ik denk dat er zat mensen zijn die een oudere avant of MX hebben die het met analoog signaal moeten doen.

    Zelf gebruik ik 1 van de 2 dreamboxen voor Ziggo. Die heeft zowel een sat als een digitale kabeltuner erin. Smartcard erin en spelen/opnemen maar. De EPG is dan ook een verademing. Als je dat eenmaal hebt draaien, dan wil je toch niet meer terug naar het analoge.

    En in de linkkamer komt het beeld toch over de RF prima binnen. Alleen werkt dat wel voor SD en niet voor HD signaal, tenzij gedownscaled. 

  • 06-03-2010 4:34 PM In reply to

    Re: waarom BV 7?

    Je kan altijd nog binnenshuis cardsharen. Maar dat zal je zelf ook wel bedacht hebben. Big Smile

     

    De weg terug naar analoog zou ik in ieder geval niet meer willen. Het aanbod in HD is momenteel al erg groot en niet alleen voor Nederland.

     

     

  • 06-03-2010 4:41 PM In reply to

    Re: waarom BV 7?

    DoubleU:

    Je kan altijd nog binnenshuis cardsharen. Maar dat zal je zelf ook wel bedacht hebben. Big Smile

      

    Ik heb 2 boxen op elkaar staan, dus yep Wink

    Maar ik nog geen hd box en denk nu aan een VU+Duo voor eventueel HD. Maar ja, die codes staan denk ik nog niet in een tabel...

    Draait ook op PLi enigma2 software.

    Het voordeel van een HD box waarvan je het beeld eventueel (tijdelijk) downscaled naar SD, is dat er bij diverse zenders DD wordt meegezonden, zoals Film 1.1 ed.

  • 06-03-2010 5:11 PM In reply to

    Re: waarom BV 7?

    Poeh, ik zal je zeggen dat ik toch wel wat ziek ben van de afschrijving. Ik heb een BV 7 32"maart 2008 (De tweede BV 7) en ik krijg er niets voor terug. Inmiddels wil ik nu een groter scherm echter moet er zo verschrikkelijk veel bij dat ik waarschijnlijk geen Bang & Olufsen TV meer koop. Om het spul draaiend te houden zit ik meer richting een beosystem 3 met een niet B&O scherm.

     

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 06-03-2010 5:23 PM In reply to

    Re: waarom BV 7?

    De bv10-8 vind je dat niks,is een stukje goedkoper?

  • 06-03-2010 6:05 PM In reply to

    Re: waarom BV 7?

    chucky:

    Poeh, ik zal je zeggen dat ik toch wel wat ziek ben van de afschrijving. Ik heb een BV 7 32"maart 2008 (De tweede BV 7) en ik krijg er niets voor terug. Inmiddels wil ik nu een groter scherm echter moet er zo verschrikkelijk veel bij dat ik waarschijnlijk geen Bang & Olufsen TV meer koop. Om het spul draaiend te houden zit ik meer richting een beosystem 3 met een niet B&O scherm.

    Dat is wel zuur ja nu blijkt dat het scherm toch wat groter moet worden. Een beosystem3 + non-B&O scherm is ook wel weer een smak geld, maar in ieder geval lijkt me de beosystem3 wel een produkt wat voorlopig niet meer snel over de datum zal zijn.

     

    Beobuddy, heb die VU+ bij mijn sat-boer zien werken. Super mooi plaatje en vooral snel. Heb nu zelf de DM500HD. Kan helaas geen interne harde schijf in, maar dat bleek achteraf toch geen tekortkoming. Opnemen gaat perfect via de NAS of Mac Mini, met het voordeel dat ie zonder harde schijf koel blijft.

  • 06-04-2010 3:18 AM In reply to

    • Leko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-01-2010
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Re: waarom BV 7?

    koning:

    De bv10-8 vind je dat niks,is een stukje goedkoper?

    Als je de BV 7 en de BV 10 naast elkaar zet, is de BV 7 een stuk scherper. Kan ook niet anders met zo'n prijsverschil. Zou ook raar zijn als de beelden precies hetzelfde waren.

    Buiten het feit dat de BV 10 wel een hele grote bak is.

  • 06-04-2010 3:25 AM In reply to

    Re: waarom BV 7?

    Helemaal waar.

  • 06-05-2010 10:48 AM In reply to

    Re: waarom BV 7?

    ik ben (zie andere posts) een maand of twee geleden overgestapt van een BV3 naar een BV10. Wij vonden de BV7 niet mooi (te lomp en zeker met Beolab eronder niet passend in ons interieur) en we hebben nu een BV10 met custom made front aan de muur hangen en dat is visueel ten opzichte van onze oude 'bakbeest' een geweldige vooruitgang. Maarre....ondanks al het gepriegel, de DTV van Zuggo etc etc is het beeld nog steeds niet zo fijn als de BV3. Het is wel mooi, wel scherp, maar de kleurbalans en de 'rust' van het beeld van de BV3 (die niet op de digitale kast van Zuggo stond aangesloten)  is onovertroffen....

  • 06-05-2010 11:29 AM In reply to

    Re: waarom BV 7?

    Je kunt de gewone tv en lcd tv niet met elkaar vergelijken,het is heel anders kijken.

    Staat hij wel goed afgesteld?

Page 1 of 1 (24 items)