in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 06-06-2010 6:08 AM by Kai. 24 replies.
Page 1 of 1 (25 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 05-30-2010 1:59 PM

    • Kai
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 05-30-2010
    • Posts 12
    • Bronze Member

    Mediaplayer op beovision 7-55 en beo5

    Hoi,

    Over een paar weken komen ze alles hier thuis leveren van B&O.
    Dit gaat over een:
    - Beovision 7-55
    - Beovision 10-46
    - Beosound5 / beomaster5
    - en alle andere benodigdheden.

    Nu vertelde ze in de winkel dat ik met mij beo5 niet alle apparaten kon besturen.

    Ik heb een iomega screenplay HD Pro die ik ook graag met mijn beo5 zou willen besturen.
    is hier ergens een bepaalde software voor te vinden wan't mijn Logitech harmony kan het ook lijkt me toch sterk dat een b&o dat niet kan..

     

    Bedankt alvast

    Filed under:
  • 05-31-2010 10:51 AM In reply to

    Re: Mediaplayer op beovision 7-55 en beo5

    Hallo Kai, welkom op het forum,

     

    In eerste instantie is het niet de Beo5 die de WD bedient, maar de aangesloten Beovision.

    Dus de Beo5 bedient de tv, en de tv bedient op zijn beurt de WD middels een extra ir-ogje. Althans dat zou het moeten wezen.

    De beovision heeft een PUC controller. Die PUC wordt door je dealer ingericht met de (ander merk) apparaten die jij wilt bedienen.

    Kennelijk staat de WD niet in de lijst van ondersteunde apparaten, helaas.

    Nu kun je tegen flinke kosten alsnog de ab van de WD opsturen naar de dealer/denemarken, waarna alsnog de ab wordt opgenomen in de lijst. Maar voor die kosten kun je leuke andere mediaplayers kopen die wel in de lijst staan.

    Een andere mogelijkheid is zelf de Beo5 gaan aanpassen met zelfgeschreven scripts door andere forumleden. Maar ook daar staat tot nu toe niet de WD tussen. Wel de popcornhour en andere. Zie het Beo5 forum.

    Met die scripts kun je dus de Beo5 aanpassen, waarbij je het betreffende apparaat direct bedient zonder tussenkomst van de Beovision.

    Dat heeft als nadeel dat je het apparaat niet via de link zult kunnen bedienen, alleen maar rechtstreeks via de Beo5.

  • 05-31-2010 6:41 PM In reply to

    • Kai
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 05-30-2010
    • Posts 12
    • Bronze Member

    Re: Mediaplayer op beovision 7-55 en beo5

    bedankt voor de reactie..

    ik heb gellukig geen WD mediaplayer maar een iomega..
    staat deze wel op de lijst en waar kan ik deze vinden?

  • 06-01-2010 4:23 AM In reply to

    Re: Mediaplayer op beovision 7-55 en beo5

    Kai

     

    http://forum.beoworld.org/groups/available_3rd_party_products_in_the_puc_library/default.aspx

  • 06-01-2010 8:51 AM In reply to

    Re: Mediaplayer op beovision 7-55 en beo5

    HD, WD, Iomega, yep is was het ff kwijt...Smile

    Maar zoals Beoeric al aangaf, helaas komen beide types niet in de lijst voor.

  • 06-01-2010 11:17 AM In reply to

    Re: Mediaplayer op beovision 7-55 en beo5

    Kijk eens wat WD of Iomega voor componenten gebruiken. Vooral bij media players wordt sterk gekopieerd. Er zijn maar een paar chipsets. Mogelijk dat de WD en of Iomega technisch gelijk zijn aan een andere player. 

  • 06-03-2010 7:14 AM In reply to

    • Kai
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 05-30-2010
    • Posts 12
    • Bronze Member

    Re: Mediaplayer op beovision 7-55 en beo5

    Realtek RTD1262 is de chipset die het apparaat gebruikt. realtek is wel een vrij veel voorkomende chipset in mediaplayers maar kan het niet vinden tussen de lijst

  • 06-03-2010 2:36 PM In reply to

    Re: Mediaplayer op beovision 7-55 en beo5

    Kai, zal je waarschijnlijk ook niet vinden. Er worden producten ondersteund en geen chipsets. Kijk eens wie allemaal deze chipset gebruikt en of hun app wel voorkomen.

    Mocht je iets vinden wel eerst testen :-) ik zeg niet dat het zonder meer werkt :-)

  • 06-03-2010 2:54 PM In reply to

    Re: Mediaplayer op beovision 7-55 en beo5

    Kans van slagen is denk ik niet zo groot, helaas.

    Afgezien van het feit dat meerdere fabrikanten van mediaplayers dezelfde chipset gebruiken, brouwen ze er allemaal hun eigen gebruikersinterface en bediening omheen.

    Een eigen ontwerp afstandsbediening erbij met eigen codes is dan voor zo'n fabrikant weinig extra moeite.

    Wel zie je dat van dezelfde fabrikant meerdere modellen, zoals bijvoorbeeld TVIX, wel dezelfde codes hebben.

    Maar dat zie je bij meerdere apparaten, zoals de settopboxen

  • 06-03-2010 3:17 PM In reply to

    • Kai
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 05-30-2010
    • Posts 12
    • Bronze Member

    Re: Mediaplayer op beovision 7-55 en beo5

    dan kom ik bij het volgende punt, ik ben opzoek naar een mediaplayer die alles ondersteunt zoals: vob, iso noem maar op dus alle dingen die je maar kunt bedenk voor muziek heb ik de beosound/beomaster 5.

     

    maar voor de film iets met AVI / MKV / TS / TP / TRP / M2TS / MPG / MP4 / MOV / M4V / VOB / ISO / IFO / DAT / WMV / ASF / RM / RMVB / FLV

    die bestuurbaar is vanaf de beo5.
    kan een tvix dit? want hoever ik dit apparaat zag was het maar brak:)

  • 06-03-2010 3:30 PM In reply to

    Re: Mediaplayer op beovision 7-55 en beo5

    Kai, Mac Mini met daarop Plex als media center

  • 06-03-2010 3:33 PM In reply to

    Re: Mediaplayer op beovision 7-55 en beo5

    Alle filmformaten die ik download, kan de TVIX afspelen.

    Dus alle ISO's, M2TS, VideoTS mappen, BluRay mappen kan die allemaal aan.

    Je moet alleen de firmware wel updaten, en die gaat soms veel verder dan de officiële TVIX site zelf vermeldt.

    Ik heb gekozen voor de TVIX, omdat deze de meest gelikte interface heeft. Andere die ik gezien zagen er lang niet zo mooi uit.

    Na het doornemen van meerdere recensies bleek het wel de duurdere catagorie te zijn, maar inmiddels zijn ze wel in prijs gezakt.

    De 6500 bestaat al weer even en kost nu minder dan de helft van wat ie ooit heeft gekost. Ik vind hem verder prima, schijf erin of streamen via nfs gaat perfect zonder schokken.

     

    Hier een link: http://www.tvix.co.kr/ENG/products/HDM6500.aspx

  • 06-03-2010 3:39 PM In reply to

    Re: Mediaplayer op beovision 7-55 en beo5

    beoeric:

    Kai, Mac Mini met daarop Plex als media center

    Als dedicated mediaplayer is dat best aan de prijs, maar wel een optie.

    Alleen dacht ik dat de videochip niet echt geschikt zou zijn voor 1080p materiaal, omdat de mac mini voor grafisch doeleinden niet het meest geschikt zou zijn.

    Maar ik vind sowieso van Apple de Frontrow en Plez er wel strak uitzien. De trailer feature in Frontrow vind ik wel grappig.

  • 06-03-2010 4:11 PM In reply to

    • Kai
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 05-30-2010
    • Posts 12
    • Bronze Member

    Re: Mediaplayer op beovision 7-55 en beo5

    ik zat te denk aan de 6600a/n

    word die ook ondersteund door de beo5?

  • 06-03-2010 4:27 PM In reply to

    Re: Mediaplayer op beovision 7-55 en beo5

    Beobuddy:

    beoeric:

    Kai, Mac Mini met daarop Plex als media center

     

    Als dedicated mediaplayer is dat best aan de prijs, maar wel een optie.

    Alleen dacht ik dat de videochip niet echt geschikt zou zijn voor 1080p materiaal, omdat de mac mini voor grafisch doeleinden niet het meest geschikt zou zijn.

    Maar ik vind sowieso van Apple de Frontrow en Plez er wel strak uitzien. De trailer feature in Frontrow vind ik wel grappig.

     

    Plex werkt prima met 1080p materiaal. Smile Berichten die je leest dat het niet vloeiend zou werken heeft te maken met Mini's die nog een minder krachtige processor hadden. De huidige Mini's draaien wel goed. De mijne heeft geen problemen met de beruchte vogel-scene uit Earth die ontzettend veel rekenkracht nodig heeft om deze scene vloeiend te laten verlopen.

    Plex werkt verder geniaal. Een gebruikersinterface om je vingers bij af te likken. Het gebruikt IMDB om de data op te halen, zoals het plot en de rating, +wat fanart op de achtergrond. Voor tv-series theTVDB.com. Een kwestie van je folders de juiste benaming geven met het juiste bouwjaar en Plex haalt de informatie op deze sites op.

    De plugins zijn ook wel bruikbaar zoals uitzending gemist en nog wat andere tv-shows als South Park die je rechtstreeks van het internet kunt bekijken. Niet echt een must voor mij, maar toch wel aardig dat het mogelijk is.

    Plex werkt met de Apple remote, maar ook prima met beo5 of iPhone.

     

  • 06-03-2010 4:33 PM In reply to

    Re: Mediaplayer op beovision 7-55 en beo5

    Kai:

    ik zat te denk aan de 6600a/n

    word die ook ondersteund door de beo5?

     

    6600 heeft dezelfde ab als de 6500, dus ja, dat werkt. (uitgeprobeerd)

  • 06-04-2010 2:18 PM In reply to

    Re: Mediaplayer op beovision 7-55 en beo5

    BeoBuddy "goed aan de prijs......."

    A] B&O forum, mensen hier hebben geld zat :-)

    B] Vergelijk de prijs eens met een BS5, waar praten we over

    Hebben we het niet eens over om lekker je mail via de TV binnen te laten komen. Bekijk eens wat er gratis te krijgen is aan Widgets. Beetje handig plaatsen en je heb al info in een keer op het scherm (weer, nieuws, tv gids , etc etc)

    DoubleU, helemaal mee eens, goed verhaal.

  • 06-04-2010 4:39 PM In reply to

    Re: Mediaplayer op beovision 7-55 en beo5

    Ja, laat ik het zo zeggen dat de mac mini niet volledig tot zijn recht komt als hij alleen als mediaplayer wordt gebruikt.

    Je kan er zoveel meer mee.

    En als je hem dan alleen als mediaplayer gebruikt, dan heb je keus uit een groot aanbod van spelertjes die bijna hetzelfde kunnen.

    De media spelertjes heb je al vanaf de 7 a 8 tientjes.

    Maar wat ik al aangaf, het ziet het er wel sjieker (grafisch) uit en kun je hem meer naar je eigen smaak inrichten. Maar is het dan ook een speeltje van bijna 500 euro. En niet iedereen gebruikt een iPhone, MLGW enzovoorts.

  • 06-04-2010 4:51 PM In reply to

    Re: Mediaplayer op beovision 7-55 en beo5

    ik heb een mlgw staan en mijn iphone ziet de mlgw niet.

    ook de koppeling met knx werkt niet.

    wil binnenkort een ipad aanschafen ben benieuwd of het daar wel mee gaat.

    is toch wel handig als ik in de tuin de speakers aan kan zetten

     

  • 06-04-2010 8:21 PM In reply to

    Re: Mediaplayer op beovision 7-55 en beo5

    Beobuddy:

    En als je hem dan alleen als mediaplayer gebruikt, dan heb je keus uit een groot aanbod van spelertjes die bijna hetzelfde kunnen.

    De media spelertjes heb je al vanaf de 7 a 8 tientjes.

    Klopt ook wel ja. Zelfs die goedkope spelertjes spelen alle formaten wel. En goed ook. Maar met een Mini ga je vanzelf meer doen en maakt het wel een fun speler met vele extra's.

    Zal nog proberen wat screenshots van Plex te plaatsen. Smile

  • 06-04-2010 8:23 PM In reply to

    Re: Mediaplayer op beovision 7-55 en beo5

    screenshot 1


  • 06-04-2010 8:25 PM In reply to

    Re: Mediaplayer op beovision 7-55 en beo5

    screenshot 2


  • 06-04-2010 8:27 PM In reply to

    Re: Mediaplayer op beovision 7-55 en beo5

    screenshot 3

     


  • 06-05-2010 4:29 AM In reply to

    Re: Mediaplayer op beovision 7-55 en beo5

    MooiSmile

  • 06-06-2010 6:08 AM In reply to

    • Kai
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 05-30-2010
    • Posts 12
    • Bronze Member

    Re: Mediaplayer op beovision 7-55 en beo5

    de bs5 heb ik ook maarja.. die doet dan wel weer alleen mijn audio, en misschien wat foto's.. maar daar blijft het bij

     

    vandaar dat ik waarschijnlijk de 6600 aan ga schaffen.. aangezien ik mac alleen voor mijn werk gebruik..

Page 1 of 1 (25 items)