in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 05-26-2010 1:07 PM by agenten007. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 05-21-2010 9:14 AM

    Hvordan flytter man sit BeoVision 7?

    Fik installeret et bv7-40 mkii for ca 3 år siden, og nu skal vi snart flytte i ny bolig.

    Jeg kan se i manualen til beolab 7-2 hvordan selve højttaleren afmonteres og flyttes, men hvordan afmonteres selve skærmen fra gulvstanden?

    Hvordan skal man transportere slve TV'et?

    I manualen står at det ikke må hvile på sig selv, i servicemanualen står der kun at det bør transporteres i lodret tilstand. Endvidere står der i servicemanualen hvordan man sætter tv'et over på en særlig servicestand.

    Skal man låne en sådan hos forhandleren eller hvordan gør man?

  • 05-23-2010 9:44 AM In reply to

    Re: Hvordan flytter man sit BeoVision 7?

    Hej Agenten

    Dit tv er monteret på standen med 2 små skruer. Selve skærmen hænger på beslaget, så når du har fjernet de 2 skruer, løfter du og en kammerat ganske enkelt skærmen af. Det gøres bedst ved at vippe bunden af skærmen lidt ud og derefter løfte op.

    Hvad transport angår forslår jeg at du evt pakker det ind i håndklæder og ligger det med skærmen ned. Sådan har jeg været med til at flytte flere skærme, og de har på trods af servicemanualens advarsler ikke taget nogen skade.  Alternativt kan man hos B&O købe originalt emballage såfremt man skal rejse længere og derfor ønsker at tvét er pakket lidt bedre ind. 

    Servicestanden er bare 2 små T-formede kryds du kan stille fjernsynet på såfremt det skal repareres. Altså er de ikke umiddelbart egnet til transport.

    Håber det er tilstrækkeligt.

     

    /Ehlerz

    BV7-40 MK IV, BL5´s, BL3´s, BL 3500, BL7-4, BS3000, BC 6-23, BV 1, BS3.

  • 05-24-2010 5:42 AM In reply to

    Re: Hvordan flytter man sit BeoVision 7?

    Super, det vil jeg prøve. Kunne nu også godt finde på at få et tilbud hos forhandleren, da jeg nok skal have trukket Link-kabler i den nye bolig, så kunne de flytte det (inkl. anlæg og BeoLabs) og trække kabler og det hele.

    Men tænker lige over det...

    De 2 skruer du nævner er det de 2 bag på selve TV'et? altså i mellem de 6 "stænger" der går over til standen?

  • 05-25-2010 11:57 AM In reply to

    Re: Hvordan flytter man sit BeoVision 7?

    Hej igen

    Ja, der sidder 2 umbraco skruer på selve beslaget for enden af de 6 arme. Dem kan du nemt løsne/fjerne uden at der sker noget med fjernsynet. 

    /Ehlerz

    BV7-40 MK IV, BL5´s, BL3´s, BL 3500, BL7-4, BS3000, BC 6-23, BV 1, BS3.

  • 05-26-2010 1:07 PM In reply to

    Re: Hvordan flytter man sit BeoVision 7?

    Herligt, takker. :-)

Page 1 of 1 (5 items)