in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 06-06-2010 1:54 AM by Carolpa. 56 replies.
Page 3 of 3 (57 items) < Previous 1 2 3
Sort Posts: Previous Next
  • 06-04-2010 6:42 AM In reply to

    • Leko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-01-2010
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Re: Beosound 5 en losse harde schijf

    koning:

     Flac.

    Dat hadden ze vanaf het begin al moeten doen.

    Natuurlijk. je kan nu alleen met WAV (is een container, kan dus geen plaatje bij) MP3 (zo'n installatie en dan MP3, nee, dank je wel) of WMA. Ik heb nu alles op WMA staan, maar aangezien alles aangeboden wordt op Flac, moet je eerst alles converteren naar WMA.

    Maar ja, het duurt allemaal wat langer bij B en O.

     

     

     

  • 06-04-2010 9:18 AM In reply to

    Re: Beosound 5 en losse harde schijf

    Leko:

    koning:

     Flac.

    Dat hadden ze vanaf het begin al moeten doen.

    Natuurlijk. je kan nu alleen met WAV (is een container, kan dus geen plaatje bij) MP3 (zo'n installatie en dan MP3, nee, dank je wel) of WMA. Ik heb nu alles op WMA staan, maar aangezien alles aangeboden wordt op Flac, moet je eerst alles converteren naar WMA.

    Maar ja, het duurt allemaal wat langer bij B en O.

     

     

    codecs of filters om FLAC in de Windows mediaplayer zijn moeilijk te vinden. Diegene die ik getest heb waren nog niet tot mijn tevredenheid, omdat ze allen wel een of andere eigenaardigheid hadden. Ik heb nog een Ogg Vobis filter gevonden die hoopvol is.

    dientengevolge is het geheel niet vreemd dat de BM5, in principe gebaseerd op Windows en zijn media player, geen FLAC kan afspelen, laat staan Apple Lossless!

    tevens was ik verbaasd dat er gemeld werd dat de update van de BS5/BM5 capabel zou zijn om FLAC en Apple lossless zou kunnen afspelen, want denk maar niet dat B&o geld en tijd in codecs/fiiters/etc. gaat investeren.

     

    nb: in ben echter geinteresseerd in goed werkende codecs/etc. voor de WMP om Apple lossless en FLAC te kunnen afspelen

     

     

     


  • 06-04-2010 11:59 AM In reply to

    • Leko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-01-2010
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Re: Beosound 5 en losse harde schijf

    Carolpa:
    codecs of filters om FLAC in de Windows mediaplayer zijn moeilijk te vinden. Diegene die ik getest heb waren nog niet tot mijn tevredenheid, omdat ze allen wel een of andere eigenaardigheid hadden. Ik heb nog een Ogg Vobis filter gevonden die hoopvol is.

     

    Eigenaardigheden zoals?

  • 06-04-2010 1:02 PM In reply to

    Re: Beosound 5 en losse harde schijf

    stoppen na 1 flac-bestand

    slecht geluid terwijl in foobar2000 het bestand goed klinkt

    mijn virusscanner-firewall begint te stijgeren

    flac bestand moet in een container staan (dan is een conversie naar wma net zo eenvoudig)

     

    het dient zo te zijn dat WMP het bestand herkent en probleemloos kwalitatief afspeelt


  • 06-05-2010 2:42 PM In reply to

    • Leko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-01-2010
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Re: Beosound 5 en losse harde schijf

    1.Even googelen en je hebt zo een goede codec te pakken.

     

    2. Flac bestand hoeft niet in een container.

  • 06-05-2010 2:52 PM In reply to

    • Leko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-01-2010
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Re: Beosound 5 en losse harde schijf

    http://xiph.org/dshow/downloads.  Op deze pagina staat een goede codec voor het afspelen van flac bestanden voor WMP.

     

    Ik hoop dat het lukt.

  • 06-06-2010 1:54 AM In reply to

    Re: Beosound 5 en losse harde schijf

    juist dit is de desbetreffende waaraan ik refereerde.

    de vraag was wat de problemen waren: een manier bij een van de filters, was de methode om een flac in een container te zetten. Ik ben  het roerend met je eens; dit moet niet..... maar ze vroegen er wel om.

     

    in ieder geval hoe veel je ook googled veel goed werkende Windows Media Player codecs/etc. voor flac en apple lossless vind je niet.

     

    bedankt voor de info


Page 3 of 3 (57 items) < Previous 1 2 3