in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 06-06-2010 1:54 AM by Carolpa. 56 replies.
Page 1 of 3 (57 items) 1 2 3 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 05-12-2010 3:06 PM

    Beosound 5 en losse harde schijf

    Heren HELP!!

    Ik heb de beosound 5 staan en nu een losse harde schijf met veel GB aan muziek.

    Hoe kan je die inhoud nu overzetten naar je BS ???

     

     

  • 05-13-2010 2:12 AM In reply to

    Re: Beosound 5 en losse harde schijf

    met beoplayer of beoconnect dan slepen.

  • 05-13-2010 7:14 AM In reply to

    Re: Beosound 5 en losse harde schijf

    Gewoon naar het service menu gaan.

    Je komt dan in het windows XP desktop terecht.

    Vandaar uit kun je een eventueel via USB aangesloten hardeschijf benaderen en de muziek kopieren naar de

    E: \Data\BM-Share\Music map.

    Bij het opstarten van Nmusic zal de BM/S5 opnieuw de inhoud scannen.

     

    Maar ik zou zelf in eerste instantie de inhoud van de schijf laten scannen door beoplayer.

    Je krijgt dan een idee of elk album een hoesje heeft en of die er ook een beetje uitziet.

    Pas als je de boel goed georganiseerd hebt op de schijf v.w.b. artiest, album, genre etc, pas dan zou ik de inhoud overzetten naar de BM5.

    Het kopieren via het netwerk gaat natuurlijk wel langzamer, maar je ziet wel in 1 oogopslag of de inhoud op de pc staat, of op de BM5, of op beide.

     

    De tip van DoubleU laatste op het BS5 forum is overigens ook erg handig.

    Als je een hardeschijf met muziek hebt zonder hoesjes, kun je middels Blisshq.com deze online laten voorzien van een hoesje.

    Gewoon aanzetten, gaat bijna vanzelf.

     www.blisshq.com

    en hier http://forum.beoworld.org/forums/t/32719.aspx

     

  • 05-13-2010 11:58 AM In reply to

    Re: Beosound 5 en losse harde schijf

    Thanks Beobuddy!

    Fijn dat er nog iemand reageert. Zitten ze daar op het general, al 1,5 maand te discussieren, met moeilijke bewerkelijke oplossingen. Kom je met het ei van Columbus, zijn ze niet meer thuis. Laughing

  • 05-13-2010 1:26 PM In reply to

    Re: Beosound 5 en losse harde schijf

    Hoeveel veren wil je, en waar wil je ze hebben? Big Smile

    Het is soms de moeite die je moet nemen om iets uit te proberen.

    En als ze een werkwijze hebben die werkt, dan maakt dat de drempel wel hoger om eens iets anders te proberen.

    Ik had dus op aanwijzen van Koning mijn (deels) collectie omgezet met EAC, maar die doet er geen hoesjes bij. De beoplayer die ook omzet heeft een zeer gebrekkige (cd)database. Veel nederlandse albums herkent 'ie niet.

    Als voorbeeld Ilse DeLange live in Ahoy kent hij niet, nederlandse musicals, herkent ie al helemaal niet. Daardoor ben ik dat EAC gaan proberen.

    Ook dat programma heeft z'n nukken (vooral als je alles naar wma lossless wilt hebben), maar je bent blij als je het dan eenmaal aan de gang hebt. 

    En dat is deels denk ik de reden dat niet iedereen zomaar iets anders probeert. Dan maar wat omslachtiger, maar het werkt voor hun wel. 

    Maar een deel van de verzameling heeft inmiddels een nieuwe eigenaar gevonden op Koninginnedag.

    Nu de videocollectie nog....

     

    Ik vind trouwens ook dat nu ik alles digitaal heb, je het veel sneller weer eens opzet. Tuurlijk heeft het meer sjeu om een cd-tje uit het doosje te halen en op te zetten. Maar ik noem het (bijna) niet meer van deze tijd.

    Lang leve de Beomedia 1, Beomaster/sound 5, TVIX en alle andere soortgelijke mediaspelers.

    De truck is alleen denk ik wel om een mediaspeler te vinden die ook nog klinkt. Want daar zit nogal verschil tussen, heb ik gemerkt.

    De Beomedia en de master 5 is mijn ervaring, klinken als een dijk.

     

    ps. ik heb nog een BM1 in de aanbieding met 500GB, iemand intresse ?Whistle

  • 05-13-2010 2:37 PM In reply to

    • Frankyman
    • Not Ranked
    • Joined on 01-05-2008
    • The Netherlands
    • Posts 38
    • Bronze Member

    Re: Beosound 5 en losse harde schijf

    Yep, de beomedia klinkt erg goed .

    zelfs als je mp3 met 320 bitrate speelt

    jammer dat je hem weg doet

  • 05-13-2010 2:38 PM In reply to

    Re: Beosound 5 en losse harde schijf

    DoubleU:

    Thanks Beobuddy!

    Fijn dat er nog iemand reageert. Zitten ze daar op het general, al 1,5 maand te discussieren, met moeilijke bewerkelijke oplossingen. Kom je met het ei van Columbus, zijn ze niet meer thuis. Laughing

    Als je nou net geen beosound 5 bezit kan je toch geen antwoord gevenStick out tongueSmile

    @beobuddy zit er zoveel geluid verschil in mediaplayers?

     

  • 05-13-2010 7:52 PM In reply to

    Re: Beosound 5 en losse harde schijf

    koning:

    @beobuddy zit er zoveel geluid verschil in mediaplayers?

    Er zit absoluut veel verschil tussen. Heb zelf naar apparatuur van o.a. Naim & Linn geluisterd alsmede naar losse dax apparaten voor aan de computer. B&O is niet slecht, bepaald niet, maar Naim of Linn is naar mijn smaak muzikaal nog een stapje verder. 

    Als je naar reviews kijkt in bladen als Audio, Stereo, What HiFi zie je dat ook steeds weer terug komen.  

    • http://www.audio.de/Netzwerk-Player_581936.html
    • http://www.whathifi.com/Review/BandO-BeoSound-5/

    Daarnaast maakt de gebruikte codex ook nog het nodige uit. Er zijn sites helemaal gewijd aan het beoordelen van de verschillende codexen. Een voorbeeld:

    • http://soundexpert.org
    • leuk voor achtergrond info: http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_audio_formats

    Ik zeg niet dat ik alle verschillen hoor (bepaald geen absoluut of zeer muzikaal gehoor Sad) maar als je gaat luisteren hoor je wel (veel) verschillen.

  • 05-14-2010 6:42 AM In reply to

    Re: Beosound 5 en losse harde schijf

    Ik bedoel met mediaplayers eigenlijk the low-budget players tvix-dune-popcornhour.

    Naim en Linn is natuurlijk top of the billSmile

  • 05-14-2010 3:02 PM In reply to

    Re: Beosound 5 en losse harde schijf

    Tvix/dune/popcorn zijn mediaspelers die zich meer richten op video, die elk formaat aan kan. Als audio-speler kan ook wel, maar is het toch allemaal net niet. De interne DAC's zijn ook wel wat minder, maar het is vooral het bedieningsgemak wat te wensen over laat. Ten eerste moet de TV aan om je keuze te maken, playlists moet je vooraf maken, enz.

    Een dedicated audio-streamer zou dan eerder mijn keuze zijn. Voor audio gebruik ik nu zelf een Squeezebox Touch. De interne DAC schijnt zeer goed te zijn voor zijn prijs, maar het is vooral het bedieningsgemak icm een iPhone en/of losse wifi-controller die het voor mij doen. De TV aanzetten om door je bibliotheek te browsen is voor mij in ieder geval geen optie.

    BeoEric heeft zelf de Transporter waarmee hij zijn BL5's mee aanstuurt. Weet niet zeker of ie nog wel eens meeleest op dit forum, maar zal hier dan vast nog wel op in gaan haken.

  • 05-14-2010 4:28 PM In reply to

    Re: Beosound 5 en losse harde schijf

    DoubleU:

    , maar het is vooral het bedieningsgemak wat te wensen over laat. Ten eerste moet de TV aan om je keuze te maken, playlists moet je vooraf maken, enz.

    Dat vind ik dus juist een pré van de BM1 en 5.

    De eenvoud waarmee je een album selecteert en eventueel een playlist samenstelt. Juist door het gebruik van het grotere scherm krijg je meer overzicht van je albums. De BM5 doet daar nog een schepje bovenop t.o.v. de BM1 door het gebruik van de albumhoesjes.waardoor je op het oog sneller het juiste album vindt. Ik heb het dan nu over het gebruik van een BM5 zonder de headunit, de BS5.

    Dus ik start met de PC instructie, maak een selectie en gebruik eventueel vervolgens de NMusic instructie om over te gaan naar stereogeluid waarbij het scherm dan weer uitgaat.

    Ik heb inmiddels de playstation 3 geprobeerd, wat ik persoonlijk een drama vind qua playlist en geluid, en een TVIX 6500 die idd perfect is voor videostreaming middels het gebruik van de DVD covers, maar ook verre van ideaal is qua gebruik van playlisten en waarvan het geluid redelijk is om aan te horen. 

    Dat moet ik ze dan wel nageven bij B&O dat de audiokaart van de BM1/5 door B&O zelf is ontworpen en dat er geen gebruik wordt gemaakt van de standaard audiochip die op het moederbord zit. En bij die kaart beginnen ze als eerste om een betere/degelijke voeding voor de DA-converter neer te zetten. Ze hebben in ieder geval geen chip gebruikt die op 1,5 cm2 is geperst.

    Een MacMini met FrontRow (heb ik ook staan), of Itunes kan er idd nog gelikter uitzien, maar dan heb ik het gevoel dat de audio tekort wordt gedaan. Om er dan nog een DAC-magic aan te hangen is ook niet de goedkoopste oplossing. En dan vind ik dat de MAC tekort wordt gedaan om hem alleen als audiostreamer/player te gebruiken.   

  • 05-14-2010 5:45 PM In reply to

    Re: Beosound 5 en losse harde schijf

    Beobuddy:

    DoubleU:

    , maar het is vooral het bedieningsgemak wat te wensen over laat. Ten eerste moet de TV aan om je keuze te maken, playlists moet je vooraf maken, enz.

     

    Dat vind ik dus juist een pré van de BM1 en 5.

    De eenvoud waarmee je een album selecteert en eventueel een playlist samenstelt. Juist door het gebruik van het grotere scherm krijg je meer overzicht van je albums. De BM5 doet daar nog een schepje bovenop t.o.v. de BM1 door het gebruik van de albumhoesjes.waardoor je op het oog sneller het juiste album vindt. Ik heb het dan nu over het gebruik van een BM5 zonder de headunit, de BS5.

    Okee dan. Blijft een kwestie van voorkeur.Smile

    Bij mij ziet het ongeveer zo uit. Alleen heb ik dan wel de moeite genomen om er albumhoesjes bij te plaatsen.

    http://www.youtube.com/watch?v=hzbmDBwRrSM

    Als B&O zo'n applicatie voor de iPhone zou hebben, ipv voor de MLGW die toch bijna niemand heeft, zou dat de verkoop van een BM5 een hoop goed doen, denk ik. Let wel, iPeng is gemaakt door een enthousiast die niet eens voor Logitech werkt!

     

    MacMini gebruik ik trouwens zelf ook , maar als dedicated video-player. FrontRow is vervangen voor Plex-software. Heerlijk om door de dvd-covers met plot te bladeren, om films uit te zoeken. Beetje joetjoepen, uitzending gemist enz. Ook hier is m'n iPhone weer de afstandbediening.

  • 05-14-2010 6:55 PM In reply to

    Re: Beosound 5 en losse harde schijf

    DoubleU BeoEric leest hier nog dagelijks mee :-)

    Ja die Transporter ...... Inmiddels weet iedereen dat ik echt verliefd ben op mijn Logitech dingetje. Er schijnt iemand te zijn die  een installatie heeft van 600.000 Euro (geen idee wat je dan hebt en of er nog plek in je huis is om te wonen, maar het zal wel :-) De ingang naar zijn installatie is een Transporter.

    Nu kan ik hier een heel verhaal gaan ophangen, maar ik denk als je in de buurt bent van WifiMedia in Arnhem dat je maar eens moet gaan luisteren. Mijn dealer (B&O) wil in zijn bioscoop (in de winkel) ook een NAS met Squeezebox server en een Transporter neerzetten. Hij weet alleen niet of het mag van B&O :-)

    Een NAS kosten 100 tot .......... Euro
    Een Transporter 1700 Euro

    Je speelt elk B&O apparaat helemaal weg. Belangrijk is wel dat je de Transporter analoog kan aansluiten. De goede kwaliteit komt doordat er een suppppper DAC in zit. Zodra je het ding digitaal gaat aansluiten hoor je helemaal geen verschil. Bij mij is de boel aangesloten via een Center2 met pink dikke kabels.


    DoubleU de uitnodiging staat nog steeds :-)    Koffie en goede muziek staan altijd klaar.

     

  • 05-14-2010 7:16 PM In reply to

    Re: Beosound 5 en losse harde schijf

    B&O bedienen via Iphone. Wat ik gehoord heb wil B&O niet op een paard wedden. Dit is de reden dat er zo weinig gedaan wordt aan de Iphone. Jammer maar waarom niet kiezen voor een oplossing die voor iedereen werkbaar is.

    Kastje wat de aangesloten wordt op het thuisnetwerk. Aan deze unit hangen we een B&O IR zender. Schrijf een stukje software wat een vertaling doet tussen Ethernet en IR commando's. Geef de SW vrij en iedereen kan applicaties schrijven voor welke computer dan ook. Geef die kastjes ook nog een uniek nummer en je kan er meerde in huis direct schakelen. Demotica over ethernet, en schakelen met IR commando's. Okay de toch al veel te dure MLGW zal minder verkocht worden.  

    Nu weet ik waarschijnlijk ook waarom ik geen commercieel wonder ben :-)

  • 05-18-2010 4:21 PM In reply to

    Re: Beosound 5 en losse harde schijf

    soww dat zijn een boel reacties das ff schrikken.

    maar waar zit dat service menu ik zal wel gek zijn maar komt echt niet in windows terrecht.

  • 05-20-2010 4:04 AM In reply to

    • Louis
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 07-26-2009
    • Posts 42
    • Gold Member

    Re: Beosound 5 en losse harde schijf

    Ik heb het probleem opgelost door de harde schijf te koppelen aan mijn computer. Diezelfde computer ziet ook de BM/BS5 als een harde schijf. Vervolgens gewoon kopiëren.

    De meeste hoesjes heb ik op google gezocht onder afbeeldingen. (500x500) downloaden en als folder.jpg in de betreffende map gezet. 

    Voor wat betreft de kwaliteit kan ik stellen dat ik erg tevreden ben. Uiteraard zal er wel wat beters op de markt zijn, maar als ik zie hoe alles bij mij thuis staat wil ik niet graag meer anders. 

    Maar dan de bediening. Natuurlijk is de BS5 een plaatje. En als ik er bij sta is hij ook prima en gebruiksvriendelijk te bedienen. Echter ik wil het ook graag vanaf mijn (luie) stoel kunnen bedienen zoals de logitech of via de pronto. Op mijn afstandsbediening  de hoesjes de artiesten of wat dan ook kunnen zien en keuzes kunnen maken en dan ook op mijn afstandsbediening kunnen zien wat er gespeeld wordt. Bestaat al lang, echter niet voor de BS5.  En dat vind ik toch wel balen hoor. 

    Een slimme programmeur zou dat toch klaar moeten kunnen stomen omdat de BS5 te benaderen is via het netwerk en dus via wifi. 

    Of zie ik dat verkeerd?

     

    Louis

     

     

  • 05-20-2010 2:57 PM In reply to

    Re: Beosound 5 en losse harde schijf

    Louis helemaal mee eens de BS5 is een van de mooiste players op de markt. Jammer dat er geen SW ontwikkeld is die door programmeurs te gebruiken is.  We lezen het hier en op andere fora steeds vaker. Misschien moeten we hopen dat op een bepaald moment een bedrijf als Apple B&O wil overnemen. Volgens mij zou dat voor beide een goede ontwikkeling zijn.

    Stel toch eens voor een iPad tegen de muur die als centraal bedieningspaneel gebruikt wordt. Een iPhone die als afstandsbediening de iPad kan bedienen.

    Mocht het ooit gebeuren hoop ik ook (zoals ik al eerder schreef) dat in Denemarken meteen iedereen met een management functie een andere baan mag gaan zoeken. Wordt tijd dat die stoffige fossielen vervangen worden.

    Lees elders maar eens de topic over de voorgenomen prijsverhoging :-)

    Het is niet mijn bedoeling weer een negatieve input te leveren. Ik ben een echte B&O fan, maar baal dat er niet geluisterd wordt door Denemarken. Als ik zie hoe enthousiast B&O klanten zijn en hoe makkelijk ze hun portemonnee trekken, jongens ben zuinig op zulke klanten.  Op deze manier gaat B&O tegelijk met mij het museum  in :-)

  • 05-21-2010 1:38 AM In reply to

    Re: Beosound 5 en losse harde schijf

    ik heb het Sonos systeem, gekoppeld aan een 2Tb Timemachine van Apple: albums als .wav opgeslagen en gekoppeld aan speakers in mijn eethoek en aan de 'grote' stereo in de woonkamer. bij die laatste variant is de Sonos digitaal gekoppeld aan mijn B&O apparatuur, waardoor ik ook DTS cd's kan afspelen: met de juiste speakerset inclusief subwoofer een geweldige ervaring...:-) Je kan Sonos zowel vanaf je computer, een losse eigen afstandsbediening als vanaf je Iphone/Ipad bedienen. Ik heb nu een week een Ipad en daar de Sonos Iphone App op, dat ziet er niet uit, maar ik zie straks al helemaal voor me dat je een mooie coverflow achtige app gaat krijgen. Mede hierdoor heb ik de Beosound 5 nooit overwogen, ben nu voor 1000 euro klaar met op 3 plekken in mijn huis perfecte muziekbronnen.... 

  • 05-21-2010 3:24 AM In reply to

    Re: Beosound 5 en losse harde schijf

    JPVR74 je hebt het heel mooi  voor elkaar. Zelf heb ik Logitech, maar Sonos is echt wel beter muv de Transporter. Als ik zo vrij mag zijn en je een ongevraagde tip mag geven, denk er eens aan om een externe DAC tussen de Sonos en B&O te plaatsen. Zodra je de Sonos digitaal aansluit laat ik het converteren over aan de B&O DAC. Deze is zeker niet de beste.   Het is natuurlijk wel belangrijk dat je een goede analoge ingang hebt op je installatie. Op de BC2 zit een goede ingang net als op de BS9000 (dacht ik). 10 minuten in de luisterruimte van WiFi Media en je bent verkocht.

    Opmerking voor iedereen. Digitaal aansluiten is geen magic. Wat je doet in zo'n geval is bypass van de DAC. Je moet digitaal blijven tot aan de beste DAC in je installatie.

    Voorbeeld je koop de beste blue Ray speler die te koop is (+5000 euro). Sluit deze aan middels HDMI en een digitale uitgang. Wat je hebt is een goed loopwerk en een stabiele voeding. De rest overbrug je en laat je over aan de mindere DAC van B&O. Een BR van de Aldi zal bijna net zo goed presteren.

    JPVR74, ik denk dat we nog even moeten wachten op mooie iPad app's. Wat we nu zien zijn iPhone app's die natuurlijk niet gemaakt zijn voor het grotere scherm. Volgens mij even geduld en alles komt goed :-)   

  • 05-21-2010 3:49 AM In reply to

    Re: Beosound 5 en losse harde schijf

    Hi Beoeric,

    Grappig: ik had er eerst een DACMagic tussen staan en heb die er weer tussen uitgehaald omdat ik alleen maar in .wav luisterde en dan hoorde ik weinig verschil, daarbij wel opgemerkt dat ik geen exterme audiofiel ben, maar bv wel duidelijk het verschil tussen mp3, mp3+dac en wav hoor. Nu heb ik de Sonos direct digitaal op de BV10 aangesloten, geen idee hoe die DAC technisch is. Qua Ipad is geduld inderdaad een schone zaak en - zoals zo vaak - het lot van een early adaptor....

     

    greetz

     

    J

  • 05-21-2010 3:51 AM In reply to

    • Louis
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 07-26-2009
    • Posts 42
    • Gold Member

    Re: Beosound 5 en losse harde schijf

    Inderdaad, mooi voor elkaar. Ik denk dat ik ook maar over moet stappen naar de sonos,maar dan moet ik eerst mijn BS5 kwijt inclusief tafelstandaard en inclusief poot. Liefhebbers?

    Overigens ben ik het niet helemaal eens met beoeric. Ze maken ook op dit moment nog hele mooie maar ook goede zaken daar in Denemarken. De Beovision 7-55. De beolab 9, nog steeds de beolab 8000. Het setje waar ik alle dagen met erg veel plezier van kan genieten hoor!. Maar goed, die bediening van de BS5. Die zit mij wel wat dwars. Dus nogmaals, liefhebbers?

    Louis.

  • 05-21-2010 4:30 AM In reply to

    Re: Beosound 5 en losse harde schijf

    Louis,

     

    Ruilen voor mijn Sonossjes..? :-)

     

    J

  • 05-21-2010 7:43 AM In reply to

    Re: Beosound 5 en losse harde schijf

    Louis, misschien ben ik onduidelijk geweest.
    -- De BV7-55 TOP !!!,
    -- BS5 TOP design !!!,
    -- BeoLab 9 vind ik niet mooi, maar ik ben een beetje verwend met 4 BL5's in de woonkamer.

    -- ik ben echt wel een B&O fan en ik kan nu even niets bedenken wat ik ECHT lelijk vind.

    Waar het mij om gaat, als je een BS3 maakt zet er dan voor een paar tientjes meer de aller beste DAC in. Het is een centraal punt in je systeem en zorg dat het goed is.

    IPVR74 merkwaardig dat je geen verschil hoort. Bij mij is elke externe DAC een verbetering. Mogelijk zet ik een verkeerde toon, want ik realiseer me dat ik een paar jaar met BL8000 en BL1 digitaal muziek geluisterd heb. Nu met de BL5's hoor ik echt verschil. Dit terwijl ik toch al behoorlijk richting 50 loop en mijn gehoor natuurlijk minder wordt.  

  • 05-21-2010 12:33 PM In reply to

    • Louis
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 07-26-2009
    • Posts 42
    • Gold Member

    Re: Beosound 5 en losse harde schijf

    Nou Beoeric, dan ben je inderdaad wel verwend hoor met 4 BL5's. Mijn vrouw is al jaloers op je. Die vind ze ook erg mooi. Maar goed, over smaak valt te twisten. Ik vind de BL9 wel erg mooi. En ze doen niet onder voor de BL5. Tenminste dat wordt hier en daar op het net beweerd.

     

    Overigens heb ik niet echt spijt van de aanschaf van de Beosound 5 hoor. Waar ik echt spijt van heb is de aanschaf van de Beocom5. Maar goed, daar hebben we het hier niet over.

    Overigens heb ik eerder de Sqeezebox gekoppeld gehad aan de DacMagic en die weer aan een Yamaha versterker. Voorwaar geen slechte keuze. Echter het kon mij niet bekoren vandaar dat ik (weer) ben overgestapt naar B&O.

     

    En eeuh, ruilen voor je Sonosje zit er helaas niet in beste J. Niet geschoten is altijd misgeschoten zul je wel gedacht hebben Smile

     

    Louis

  • 05-21-2010 1:31 PM In reply to

    Re: Beosound 5 en losse harde schijf

    Louis kom je toch gewoon een keertje op de koffie, met je vrouw. Die van mij is er ook gek op :-) Enne die BL9 daar is niets mis mee, goede keuze.

    Sonos is ook een goede keuze. Mocht ik opnieuw moeten kiezen, denk ik dat ik ook voor Sonos zou gaan.

    Ik zou de BS5 niet te snel weg doen. Het is een heel mooi app. Wie weet komt er een update .......

     

     

Page 1 of 3 (57 items) 1 2 3 Next >