in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 08-07-2010 4:47 AM by xsanderr. 12 replies.
Page 1 of 1 (13 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 05-10-2010 2:14 PM

    beocom 6000 & UPC knippert

     

    hallo allemaal,

    ik heb een beocom 6000 met basisstation.

    nu ben ik van tiscali naar UPC (all in 1)overgegaan, knippert mijn handset continu

    ik kan wel gebeld worden (niemand verstaat me) maar ik kan niet bellen

     

    wat is er aan de hand?

     

    ik hoop dat iemand me kan helpen, alvast super dank!

    sander 

  • 05-12-2010 3:54 PM In reply to

    Re: beocom 6000 & UPC knippert

    Op de 1 of andere manier ziet de BeoCom 6000 waarschijnlijk de lijn niet. Ik neem aan dat je een oudere BeoCom 6000 hebt, geschikt voor DTMF. UPC werkt via het FSK protocol. Maar goed, dat lost je probleem niet op. Als je nu op de handset op de OK toets drukt (toets midden in het draaiwiel), wat komt er dan in het display te staan?

  • 05-14-2010 3:32 AM In reply to

    Re: beocom 6000 & UPC knippert

    hoi blackrix,

    dank voor je reactie, ik krijg "lijn bezet" melding.

     

     

  • 05-14-2010 2:57 PM In reply to

    Re: beocom 6000 & UPC knippert

    Da's wel vreemd. Waarschijnlijk werken beide systemen toch niet helemaal feilloos samen. Ik heb er geen ervaring mee, maar er bestaan FSK-DTMF converters, waarmee je een DTMF toestel op een FSK aansluiting kunt aansluiten. De nummerweergave werkt dan ook weer. Misschien lost dat het probleem op. Ze kosten via internet zo rond de €25,--. Maar je kunt de BeoCom 6000 basis en handset ook laten voorzien van de laatste software bij de dealer, misschien lost dit het probleem ook op.

  • 07-05-2010 5:19 AM In reply to

    Re: beocom 6000 & UPC knippert

    Om maar even een oud topic omhoog te schoppen ......

    Sinds vandaag is de telefoon aansluiting met nummer behoud over gezet van KPN naar UPC .... nu werkt het bellen en gebeld worden op zich goed , maarrrrrrrr ..... ik heb geen nummer weergave meer , uiteraard UPC gebeld , die vertellen dat vanaf hun kant alles in orde is .

    Volgens hun kan het te maken hebben met het feit dat ik een DTMF heb en geen FSK toestel ........

    Mijn vraag is nu ......is dit ergens in te stellen in de telefoon ...... ik mis de beotalk die de namen noemt nl. heeeeeel erg .

    mijn opstelling :

    Beocom -2 , deze is ooit omgebouwd naar een losse basis ( de losse basis hangt in de centrale kast)

    Beotalk 1200 ...( wat mij betreft de belangrijkste in dit geval )

    Heb nog enkele B&O telefoons , maar die vind ik minder belangrijk , gaat mij vooral om de beneden verdieping .

     

  • 07-05-2010 11:01 AM In reply to

    Re: beocom 6000 & UPC knippert

    UPC werkt inderdaad via het FSK protocol en de BeoCom 6000 die hier is geleverd ondersteunde alleen het DTMF Protocol. Resultaat: geen nummerweergave! Oplossing: Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar er zijn converters in de markt die het FSK signaal omzet naar DFMF, zodat alles weer werkt. Er is me verteld dat dit in ieder geval goed werkt in combinatie met de BeoCom 6000. 

  • 07-05-2010 12:05 PM In reply to

    Re: beocom 6000 & UPC knippert

    Ben al flink aan het googlen geweest ....morgen heb ik de converter ....zal hier even melden of dit ook echt werkt !

    Mocht het niet gaan werken , dan gaat UPC meteen weer de deur , en gaan we weer terug naar de KPN

  • 07-05-2010 1:34 PM In reply to

    Re: beocom 6000 & UPC knippert

    Ik heb toen via de duitse ebay een beoline mkii gekocht (23 euro) dan werkt het ook weer.

  • 07-05-2010 3:56 PM In reply to

    Re: beocom 6000 & UPC knippert

    Heb ik niets eens aan gedacht ...een duitse is ook een optie ....nadeel is alleen dat dan nog steeds de beotalk niet werkt !

  • 07-05-2010 4:10 PM In reply to

    Re: beocom 6000 & UPC knippert

    Vervang je die ook door een Duitse versie......

  • 07-06-2010 5:17 PM In reply to

    Re: beocom 6000 & UPC knippert

    Maar, euh, werkt de converter? Vertel, vertel!!Stick out tongue

  • 07-07-2010 9:58 AM In reply to

    Re: beocom 6000 & UPC knippert

    Blackrix:

    Maar, euh, werkt de converter? Vertel, vertel!!Stick out tongue

     

    Yes converter werkt als een tierelier .....heb een EX-700 gekocht ( 35 euri's ) en deze op de binnen komende lijn aangesloten en door het hele huis incl. de beotalk 1200 hebben we weer nummer weergave ... fluitje van een cent !

    Tip voor toekomstige gebruikers ...na het aansluiten van de converter dient de modem opnieuw te worden opgestart , anders werkt  de nummer weergave niet !!!

  • 08-07-2010 4:47 AM In reply to

    Re: beocom 6000 & UPC knippert

    @ Harley,

    volgens mij hebben we dezelfde UPC leverancier, kun je de link van je converter leverancier posten?

    zodat ik dezelfde kan bestellen?

    alvast dank

    gr sander

Page 1 of 1 (13 items)