in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 05-07-2010 4:46 PM by beoeric. 16 replies.
Page 1 of 1 (17 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-29-2010 3:32 AM

    • jjcox
    • Not Ranked
    • Joined on 05-31-2009
    • Midden-Brabant, the Netherlands
    • Posts 61
    • Bronze Member

    BV7 & Ziggo

    Na zoeken op het forum zijn de meeste posts alweer vrij oud, dus ik probeer het nog maar eens. Vooralsnog kijk ik vrolijk analoog TV op mijn 32" BV7. Niets mis mee wat mij betreft. Maar er komt een moment dat ook Ziggo besluit analoog eruit te gooien (of het ons zo moeilijk te maken dat we weinig keus hebben...). Ikzelf ben het spoor in digitale-televisieland redelijk bijster, maar begrijp ik het goed dat als ik digitaal zou willen kijken via de kabel er maar één optie is: een extra kastje buiten de TV? Hoef ik er niet op te rekenen dat er een module voor het uitbreidingsslot van de BV7-32 komt?

    Dat zou mijn dag aardig slopen.... Sad

    Wie weet hoe het nu echt werkt?

  • 04-29-2010 4:19 PM In reply to

    Re: BV7 & Ziggo

    Volgens mij zijn er sinds kort dvb-hd modules uit voor de 7. Maar of je er verstandig aan doet om die weg te moeten gaan bewandelen betwijfel ik. Bij Ziggo zijn er sinds een tijdje ook weer aardig wat veranderingen gaande met de introductie van CI+. Tv's van B&O zijn daar zeker niet voor gecertificeerd.

    Persoonlijk zou ik de setup zo modulair mogelijk houden, met een externe stb (eventueel met harde schijf) die in de PUC voor komt en die ook gemakkelijk met een update kan laten werken. Heb je geen plek om je stb kwijt te kunnen, kan je hem altijd nog aan de paal hangen uit het zicht. Ik geef toe dat het niet de meest elegantste oplossing is. Stbbrackets bied hierin toch wel de minst lelijkste oplossing.

    Als je alle plussen en minnen tegenover elkaar zet voor wat betreft het kiezen voor interne module of een externe stb, gaat extern het toch wel winnen, vind ik. De enigste + voor de interne module die ik kan bedenken is het esthetische aspect en meer niet.

  • 04-29-2010 5:07 PM In reply to

    Re: BV7 & Ziggo

    Ziggo heeft trouwens weer nieuwe tuners http://www.myhumax.nl/nieuws.htm

  • 04-29-2010 5:14 PM In reply to

    • jjcox
    • Not Ranked
    • Joined on 05-31-2009
    • Midden-Brabant, the Netherlands
    • Posts 61
    • Bronze Member

    Re: BV7 & Ziggo

    Dank voor jullie reacties! Helaas wil ik eigenlijk maar één ding: géén extra kastje. Mijn huidige setup kent geen enkel kastje en dat is in mijn woonkamer ook gewoon niet mooi weg te werken. Zelfs piggyback achterop de BV7 is geen optie, omdat vanaf twee stoelen juist ook de achterkant prominent in beeld is.

    Dan dus maar hopen dat we nog tien jaar analoog beschikbaar houden...

    Ik begrijp werkelijk niet waarom het toch zo moeilijk blijkt te zijn: waarom moet toch, als we digitaal gaan, het altijd gepaard gaan met compatibiliteitsproblemen? Vijftig jaar analoog gaf geen enkel compatibiliteitsprobleem. Jammer!

  • 04-29-2010 5:16 PM In reply to

    • jjcox
    • Not Ranked
    • Joined on 05-31-2009
    • Midden-Brabant, the Netherlands
    • Posts 61
    • Bronze Member

    Re: BV7 & Ziggo

    Trouwens, DoubleU: die dvb-hd module, is dat dan puur een interne uitbreiding waarmee ik de meest basale vorm van digitale TV kan ontvangen? Dat zou voor mij namelijk wel perfect zijn!

  • 04-29-2010 5:49 PM In reply to

    Re: BV7 & Ziggo

    Intern inderdaad. Maar het fijne weet ik er niet van. Ik kan me niet herinneren dat hier ooit iemand zich gemeldt heeft dat het werkt met een B&O tv. Voor andere merken werkt het in ieder geval perfect icm een alphacrypt CAM. Anders even navragen bij je dealer.

    Wel weet ik dat als je een dvb-hd wilt, dat de vroegere 7-32's voorzien moeten zijn van een hd-ready kit. Tel daarbij nog eens die dvb-hd module, en we zitten al aan een 1000 euro hardware extra. (De minnetjes waar ik het over had) Smile 


  • 04-30-2010 2:01 AM In reply to

    Re: BV7 & Ziggo

    Plaatje nog toegevoegd van een externe stb. Kabels laat je dan met een elastische kous de 7 in lopen. Meer kan ik er niet van maken...

  • 04-30-2010 2:31 AM In reply to

    • jjcox
    • Not Ranked
    • Joined on 05-31-2009
    • Midden-Brabant, the Netherlands
    • Posts 61
    • Bronze Member

    Re: BV7 & Ziggo

    Dank je voor 't plaatje - dat wil ik dus niet Smile.

    Maar, nu ik me er toch eens in zit te verdiepen... zo'n ontvanger, hoe werkt dat precies in combinatie met een BV7? En dan vooral twee punten:

    1) Ik begrijp dat je zo'n Humax via je Beo4 kunt bedienen. Heb je daarvoor nog iets extra's nodig naast een BV7 en de Humax?

    2) En als dat (1) dan werkt, is dan de enige kabel tussen de BV7 en de Humax een SCART-kabel? Want die zijn er tegenwoordig natuurlijk in best forse lengtes en dan zou zo'n Humax wel weer weg te werken zijn.

    Dank voor jullie hulp!!

  • 04-30-2010 3:33 AM In reply to

    Re: BV7 & Ziggo

    1. Nee, alleen een flash (dealer) naar je PUC van je tv. Zit standaard in een 7.

    2. Inderdaad. Een scart, en een dun draadje met een ir-blokje die op de ontvanger komt.

    Voor HD wordt de scart vervangen voor hdmi + een touwtje voor je geluid. Kan analoog of digitaal.

    Tot 10 meter werkt prima, met een redelijk geprijsde kabel. Ga je langer heb je een betere afscherming nodig, en kom je in een wat hogere prijsklasse. Ir-draadje zal dan wel verlengd moeten worden, want die is maar een meter of 5.

  • 04-30-2010 3:57 AM In reply to

    • jjcox
    • Not Ranked
    • Joined on 05-31-2009
    • Midden-Brabant, the Netherlands
    • Posts 61
    • Bronze Member

    Re: BV7 & Ziggo

    Zit zo'n PUC ook standaard in een BV7-32 uit 2006? Hij is natuurlijk al wat ouder...

  • 04-30-2010 7:33 PM In reply to

    Re: BV7 & Ziggo

    Zekers! Smile

  • 05-01-2010 1:15 AM In reply to

    • jjcox
    • Not Ranked
    • Joined on 05-31-2009
    • Midden-Brabant, the Netherlands
    • Posts 61
    • Bronze Member

    Re: BV7 & Ziggo

    DoubleU, you just made my day Big Smile. Het lijkt erop dat ik me jaren druk heb liggen maken om niks.

    En dan nog een 'finale' vraag: dat IR-blokje... die snap ik nog even niet. Wordt dat aangelosten op de BV7 of op de Humax? En ontvangt dat blokje signalen van de Beo4? En moet die dus in geschutslinie van de Beo4 liggen?

    Of (en nu ga ik heel slim proberen te zijn): spuigt dat blokje juist IR-signalen uit naar de IR-ontvanger van de Humax?

     

  • 05-01-2010 2:15 AM In reply to

    • jjcox
    • Not Ranked
    • Joined on 05-31-2009
    • Midden-Brabant, the Netherlands
    • Posts 61
    • Bronze Member

    Re: BV7 & Ziggo

    In een moment van onvoorstelbare helderheid besloot ik te doen wat elk weldenkend mens al jaren eerder zou hebben gedaan: de handleiding te openen... en al mijn vragen worden erin beantwoord. Shame on me!!

    Afijn, wellicht dit topic toch hulp biedt aan andere muppets zoals ik, die vergeten dat er bij hun volledige intuïtieve BV7-systeem toch een handleiding zit. Stick out tongue

  • 05-01-2010 2:48 AM In reply to

    Re: BV7 & Ziggo

    het ir oogje wordt met de stekker zijden aangesloten op de bv en het oogje zelf plak je op de humax zelf ter hoogte van de ir ontvanger.(op het oogje zit dubbelzijdige tape)

    de ir signalen gaan via de bv naar de humax, dus de humax kan gewoon weg gewerkt worden in een kast oid.

  • 05-07-2010 2:39 PM In reply to

    Re: BV7 & Ziggo

    Ik snap niet zo goed waarom iemand een vraag als deze niet gewoon aan zijn dealer stelt??? Dan krijg je direct het juiste antwoord volgens mij...

  • 05-07-2010 2:52 PM In reply to

    Re: BV7 & Ziggo

    Pinokia:

    Ik snap niet zo goed waarom iemand een vraag als deze niet gewoon aan zijn dealer stelt??? Dan krijg je direct het juiste antwoord volgens mij...

     

    waar moeten we dan over praten? het is toch een forum.

     

  • 05-07-2010 4:46 PM In reply to

    Re: BV7 & Ziggo

    Koning heeft humor :-)

    Natuurlijk ook deze vragen op het forum. Wie weet wie je allemaal aan goede ideeen helpt in een andere setting.

     

Page 1 of 1 (17 items)