in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 04-16-2010 4:59 AM by Beobuddy. 7 replies.
Page 1 of 1 (8 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-15-2010 11:21 AM

    Beocom 6000 en Ziggo

    Ik ben bij mijn verhuizing overgestapt op het alles in één extra van Ziggo. TV signaal is haarscherp, internet snel, maar ik krijg mijn Beocoms 6000 niet aan de praat. Volgens de helpdesk komt dat omdat het dect is. Lijkt mij sterk dat Ziggo geen dect ondersteunt. Maar weet iemand of er iets bijzonders is met de 6000? Belt iemand via Ziggo met een Beocom 6000?

    Groeten Willem

    You do not own B&O, it owns you!

  • 04-15-2010 11:58 AM In reply to

    Re: Beocom 6000 en Ziggo

    Ik denk dat het probleem bij de beocom zit. Heb al 3 jaar ziggo allinone en geen probleem met de beocom Groetjes
  • 04-15-2010 12:01 PM In reply to

    Re: Beocom 6000 en Ziggo

    Heb je het al geprobeerd met een ander toestel.

    Is de lijn wel ge-activeerd??

  • 04-15-2010 2:57 PM In reply to

    Re: Beocom 6000 en Ziggo

    Yep, ik heb net een telefoon met een snoer geprobeerd en die krijgt wel een kiestoon. Ik heb mijn 6000 set werkend afgesloten van KPN en geen van de piramides (6) krijgt een signaal. Ik heb verschillende handsets aangemeld, maar noppes.

    Ik heb ook een losse basis (pstn? of hoe heet dat platte ding ook al weer) de handsets herkennen 'm wel want anders zie je 'geen signaal' in het display, maar geen van de verschillende bases geeft een kiestoon.

     

     

    You do not own B&O, it owns you!

  • 04-15-2010 3:03 PM In reply to

    Re: Beocom 6000 en Ziggo

    In dat zelfde telefoonstopcontact heb je de beocom basis ook in gestoken?

  • 04-15-2010 5:18 PM In reply to

    Re: Beocom 6000 en Ziggo

    Ja, er zitten op dat modem twee telefoonaansluitingen, heb alle bases en en de bedrade telefoon in beiden geprobeerd. Ik heb ook voor alle zekerheid een andere kabel geprobeerd, maar niets op de beocom, wel op de bedrade telefoon.

    Snap hier niets van.

     

    You do not own B&O, it owns you!

  • 04-16-2010 4:13 AM In reply to

    Re: Beocom 6000 en Ziggo

    Aha! Opgelost. Dat zwarte blokje met line-phone en power was kapot. En wel 5 stuks. Nummer 6 die het slechts uitzag deed het. Glashelder signaal en zelfs de nummerherkenning werkt via de FSK converter!

    Bedankt voor het meedenken!

    You do not own B&O, it owns you!

  • 04-16-2010 4:59 AM In reply to

    Re: Beocom 6000 en Ziggo

    Fijn dat het weer werkt!

     

    Het is wel bijzonder dat zo'n blokje stuk gaat. Dat blokje is gewoon een splitter, waarbij de buitenste aders/contacten de beocom van voeding voorzien en de 2 binnenste zijn de "echte" telefoonaansluitingen.

    M.a.w. er zit totaal geen techniek in zo'n zwart blokje. Alleen heb je ten alle tijde dat splittertje dus wel nodig en kun je niet rechtstreeks de beocom op het modem aansluiten.

Page 1 of 1 (8 items)