Light011 iedereen mag het weten maar ik wilde het forum niet vervuilen :-)
okay op verzoek dan toch maar......
Kan inderdaad werken met een NAS maar dat is standaard OSX. Ik heb geen idee of het voor iedereen voldoende is. Hoe moet ik in hemelsnaam weten hoeveel data je hebt :-)
Zelf gebruik ik Plex niet meer, en niet omdat het niet werkt maar ik gebruik eigenlijk alleen muziek vanaf een server.
Om het verhaal compleet te maken, geheugen heeft weinig tot niets te maken met HD films kijken. Wat belangrijker is, is bandbreedte. Zorg dat je altijd een Gb netwerk het liggen. Draadloos kan je al helemaal schudden. Of je nu een NAS of een etxerne disk moet je zelf bepalen. USB2 is dacht ik 480Mb/sec dus dat zal nog wel even werken. FW800 werkt zeker. De CPU moet de boel omzetten maar wat ik gezien heb kan hij dit makkelijk bijhouden. De nieuwe Mini heeft een goede videokaart van de oudere weet ik niet hoe goed ze kunnen omgaan met 1080p of 1080i. HDMI aansluiten is alleen niet voldoende. De Mini geeft geen geluid door via HDMI. Dus ook effe een geluidskabel meetrekken.
Denk wel na over een goede back-up !!!
En wat ook werkt zij media players(goedkoper, maar geen idee of de BEO4-5 ze ondersteunen)
http://www.wifimedia.eu/catalog/streamingvideoplayers-c-27.html?osCsid=2ac85465c4c1c4e917a372aaf3d381de