in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 05-08-2010 5:17 AM by FrankJ. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-04-2010 9:37 AM

    Ekko på lyden - BV 10.

    På nogen af de analoge kanaler er der et irrriterende ekko.

    Har prøvet at finindstille og skifte position f.eks. fra kanal 13 til 4, uden held. Har oplevet, at lyden forsvandt helt på ALLE kanaler der lå efter den kanal jeg havde prøvet at finindstille på Confused. Lyden var der igen efter reboot. Der er ikke noget ekko når jeg ser samme kanal på mit BV 3 eller BV 6, så det kan ikke være udsendelsen. Tyder mere på et software eller hardwareprobelm

    Er godt nok ved at væe træt af det BV 10! Først problemer med kontrastskærmen og nu dette. Jeg får et nyt efter påske, så må vi se om det har samme problem med lyden. Men det har det jo nok. Der er vist ikke sket mange opgraderinger af hardware eller software, siden lanceringen.

    Har været en trofast misbruger af B&O i 30 år, men nu overvejer jeg kraftigt at sælge hele lo...., og købe et andet mærke Angry. Der skal ikke være NOGEN problemer med et tv til 50k! Men de havde nok for travlt med at få produktet på markedet. Det giver så bare bagslag senere når folk vil have problemerne udbedret, eller handlen annuleret. Spurgte faktisk om vi ikke kunne annulere handlen i stedet for at give mig en ombytter, men det ville forhandleren ikke. Jeg ville ellers have sat mit gamle BV 3 tilbage i stuen. Det virker nemlig som det skal Yes -  thumbs up.

  • 04-05-2010 3:32 PM In reply to

    Re: Ekko på lyden - BV 10.

    Hej Frank,

    Der lyder ikke godt... Håber da det kan løses med en software opdatering !! Jeg overvejer selv, at opdatere mit Samsung 32" til en BV10-40 el. BV8-40 da jeg er en tidligere ejer af BV Avant og var 220% glad for det, det tjente os i over 12 år uden så meget som et eneste problem, perfekt billede og SUPER lyd, ikke just noget man kan sige om vores nuværende Samsung :( :( Vil ikke sige det er dårligt, der er blot "kun" et ok billede (digitalt via TDC Hometrio) og totalt latterlig lyd og så tager TVet falsk lyd ind fra TV-Tuneren når man ser Film fra DVD (HDMI) - hvilket er S.... irriterende når man har stille scener i en go film.... 

    Ser frem til, at høre slutningen på dine udfordinger og B&O's service - for jeg er helt enig - et TV / produkt til 50k - bør da være gennemtestet...

    PS! Men hvis vi ser bort fra problemet med lyden - hvordan oplever du så TV'et - er lidt nysgerrig på hvordan det opleves i hjemmet ift hos forhandleren.   

     

  • 04-06-2010 9:09 AM In reply to

    Re: Ekko på lyden - BV 10.

    Vent med købet til det nye Samsung led9000 kommer. Det er værd at se nærmere på.

    Generelt er jeg tilfreds med tv'et. Der er intet at udsætte på billedet. Klare farver og rigtigt sort. Selvfølgelig en smule "mudret" med analog signal, men digitalt er det som at se en dvd. Har tilsluttet en PS3 og en Tvix via PUC, som leverer perfekt lyd og billed. 2012 i full HD er en ren fornøjelse Big Smile.

    Blæserstøj ved opstart. Men når det først er tændt hører man den ikke.

    Lyden er mere end tilstrækkelig til normalt brug. Hvis jeg skal se film benytter jeg alligevel eksterne højttalere (BL8000 + BL2).

    Den del af antirefleksskærmen der er tilbage, virker fint mod lamper og genskær fra vinduer.

    Clouding, som alle andre BV10 åbenbart også har. Ser det dog ikke som et stort problem.

    Den er lidt langsom ved kanalskift på digitalt. Det kan være irriterende ved kanalrundfart. Tekst-tv har ingen hukommles ved digitalt signal, hvilket også er irriterende.

    Masser af plads til kabelføring på bagsiden. Har næsten et kabel i samtlige indgange, uden problemer.

    Ingen ur-funktion, hvilket er for dårligt.

    Fint samspil med HDR2 på digitalt signal. Men på analogt er der ikke den funktion hvor man via tekst-tv kan programmere HDR2. Funktionen er beskrevet i manualen til HDR2, så det burde virke på BV10 uanset det ikke står beskrevet i manualen til BV10.

    Tilslutter man sine eksterne højttalere til BV10, er opstarten altid i option 3 (eksterne højttalere, interne højttalere og sub tændes automatisk). Det kan ikke ændres. Jeg ville foretrække opstart i option 1 (interne højttalere aktive). Lidt irriterende. BS4 starter automatisk op i option 2 (eksterne højttalere og sub). Det er fint nok.

    HDMI signaler kan ikke ses på eksterne tv tilsluttet via MasterLink. MEGET irriterende.

    Materialevalg og finnish er helt i top. Her er B&O alle andre producenter overlegen. Og det er samtidig det smukkeste tv på markedet.

    Som du kan se, er det småting. Hvis det ikke var for problemerne med skærmen og lyden ville jeg være tilfreds. Man kan få andre tv med indbygget medieafspiller og net-tv osv. til en lavere pris, men de kan ALDRIG komme op på siden af BV10's design. 

  • 04-15-2010 3:47 PM In reply to

    • Fritz
    • Not Ranked
    • Joined on 11-14-2007
    • Posts 35
    • Silver Member

    Re: Ekko på lyden - BV 10.

    Du skriver ikke, hvordan din højtaler opsætning er, samt hvordan lydopsætningen er sat op i BV 10.

    BV 8-40 samt BV 10 er en helt anden platform. Man kan ikke sammenligne BV-10/BV8-40 med BV 7, Avant, BV 3 osv.

    Der er ikke automatisk overførsel af programering via text tv, til V8000, HDR 1 og 2.

    Der er heller ikke disply visning til f.eks penta

    Vedr ekklo.

    Før det første skal højtaler afstanden være korrekt opsat i lyd menuen.

    I bruger service menuen (tilslutninger-rød-go) skal man checke lyd instillingen.

    Skulle gerne hedde , Auto

    Derefter kommer delay (Ekko) Prøv med forskelle værdier. Standard er 100.

    Dynamic compression skal være on.

    Årsagen til ekko kan skyldes at der sendes dolby surrund pro logic ud på mange kanaler via nicam stereo som lydmodulet afkoder.

    Ved opsætning i lyd menuen kam man vælge lige fra speaker 1 til speaker 5.

    Noget tyder på at nogen har været inde og pille i service menuerne, uden de har vist hvad de gjorde.

    hilsen fritz

     

     

  • 04-16-2010 2:22 AM In reply to

    Re: Ekko på lyden - BV 10.

    Så ved de ikke hvad de laver i Struer, da der ikke har været nogen inde i service menuen efter det blev pakket ud af kassen.

    Men det har jeg så været nu, uden det store held. Den stod på Auto. Deley stod på 160 og Dynamic compression på off. Ændrede compression til on, uden der var nogen hørbar effekt. Delay skulle ændres til 50 før ekkoet forsvandt. Men der var kun ekko på nogen af kanalerne, så da jeg valgte en af de kanaler der ikke havde ekko før, var lyden ude af sync med biledet. Så står valget mellem pest eller kolera. Vil jeg have ekko eller lyd der ikke følger billedet?

    Højttaleropsætningen er foretaget korrekt ligesom option. Men det er egentlig uden betydning, da der er ekko uanset om der kun er lyd på den indbyggede højttaler eller alle tilsluttede højttalere.

    Så siger du det kan skyldes  "at der sendes dolby surrund pro logic ud på mange kanaler via nicam stereo som lydmodulet afkoder". Det kan måske være en forklaring, men det er ikke en undskyldning. Hvis det er et problem, er det et problem B&O skal løse inden de sender produktet på markedet.

    Uanset hvad, kan det ikke være rigtigt, at man skal bruge tid og "nørdesider" for at få sit tv til at fungere (hvilket så heller ikke er lykkedes endnu). Især ikke når man betaler de priser.

  • 04-24-2010 6:56 AM In reply to

    • Fritz
    • Not Ranked
    • Joined on 11-14-2007
    • Posts 35
    • Silver Member

    Re: Ekko på lyden - BV 10.

    Noget tyder på, at du skal have dit Dolby modul software opdateret, for at løse problemet.

    Modulet er 100 % software styret.  På De gamle moduler var standardinstillingen 50 i delay, men på de nye er den 100.

    Hvis den stod på 160, tyder det på som du skriver, at man måske har været lidt uheldig i struer. Og det er ikke rimeligt.

    Anbefaler at du på garantien får software opdateret hele BV 10, og testet systemet af en servicetekniker der ved hvad denne har med at gøre.

    Butikken hvor du har købt BV 10 burde kende alt til de problemer som du skriver, så her er der tale om dårlig servise.

    Foreslår at du også kontaker B&0 kundeservice (beocare) og forklare dem ovenstående.

    Det er muligt at Beocare vil henvise til et specialværksted, som så vil løse problemet.

  • 05-08-2010 5:17 AM In reply to

    Re: Ekko på lyden - BV 10.

    Så blev det udskiftet med et nyt. De har åbenbart ikke lært noget i Struer, for det havde præcis samme opsætning og problem med lyden. Nu gider jeg ikke mere. Det er blevet solgt og det gamle Bv3-32 er flyttet ind i stuen igen.

    Jeg synes stadig Bv10 er det smukkeste tv der er på markedet samtidig med at det har et af de bedste billeder. Men hvis resten ikke lever op til prisen nytter det ikke meget. 

    Tror jeg venter til der kommer en mk2 eller 3. Så har de forhåbentlig færdigudviklet produktet.

Page 1 of 1 (7 items)