in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 04-07-2010 5:33 PM by HarleyD. 32 replies.
Page 1 of 2 (33 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 03-27-2010 6:06 AM

    BV 10-46" Binnenkort verwacht!

    Ik heb inmiddels begrepen dat de Beovision 10-46" binnenkort bij de dealer staat, althans sowieso bij mijn dealer in Houten.

    Vanaf 16 april kun je hem bewonderen. Hij schijnt dezelfde hoogte te hebben als de 40" versie, maar wel wat breder.

    Ik ben wel benieuwd.

     

    Als er een foto beschikbaar komt, dan zal ik hem hier plaatsen.

     

     

    Beobuddy.

     


  • 03-27-2010 8:32 AM In reply to

    Re: BV 10-46" Binnenkort verwacht!

    Ik heb ook gehoord dat als hij goed aanslaat ze ook een grotere BV10 gaan maken.

  • 03-27-2010 8:54 AM In reply to

    Re: BV 10-46" Binnenkort verwacht!

    koning:

    Ik heb ook gehoord dat als hij goed aanslaat ze ook een grotere BV10 gaan maken.

     

    Confused

     

    Bedoel je groter als 46"  ?

  • 03-27-2010 9:01 AM In reply to

    Re: BV 10-46" Binnenkort verwacht!

    Ja,

    Maar dat hangt af van de verkoop van de 46'

  • 04-03-2010 7:46 AM In reply to

    Re: BV 10-46" Binnenkort verwacht!

    En nog meer foto's:

     

     


  • 04-03-2010 7:47 AM In reply to

    Re: BV 10-46" Binnenkort verwacht!

    Nog een:


  • 04-03-2010 7:48 AM In reply to

    Re: BV 10-46" Binnenkort verwacht!

    De laatste:


  • 04-03-2010 7:50 AM In reply to

    Re: BV 10-46" Binnenkort verwacht!

    De prijzen zijn inmiddels ook bekend:

     

     

    *Nederland; consumenten prijs:*

     

    • BeoVision 10-46” € 7135.-
    • Vloerstand T 4666 € 705.-
    • Wandbeugel (T4690) € 345.-
    • Luidsprekerdoek € 190.-

     

  • 04-03-2010 2:58 PM In reply to

    Re: BV 10-46" Binnenkort verwacht!

    Ben allemaal nu eens eerlijk is dit niet echt een belachelijke prijs.

    Bekijk eens wat de concurent vraagt voor een dergelijk scherm.

     

     

  • 04-04-2010 11:42 PM In reply to

    • Johan
    • Not Ranked
    • Joined on 04-26-2007
    • Posts 64
    • Bronze Member

    Re: BV 10-46" Binnenkort verwacht!

    beoeric:

    Ben allemaal nu eens eerlijk is dit niet echt een belachelijke prijs.

    Bekijk eens wat de concurent vraagt voor een dergelijk scherm.

     

     

     

    NEE als ik kijk naar de concurent b.v. Loewe dan is hij wel iets duurder maar dan heb je er wel een mooier product voor.

    Waarom toch altijd het eeuwige gezeur hierover als ik het kon betalen had ik het er echt voor over gehad als je dat zelf niet hebt ga dan eens kijken bij de discountershops op internet maar dan niet klagen over de services als er iets niet goed is. Vergeet niet dat dit een liefhebbers forum is.

     

    Johan

     

  • 04-05-2010 3:04 AM In reply to

    Re: BV 10-46" Binnenkort verwacht!

    De laatste Avant koste toen der tijd 7695,- euronen.

    Dan valt de prijs voor de BV10-46 7135,- euronen toch hartstikke mee.

    Avant-32'      BV10-46'         je hebt 14 inch groter beeld ook nog.

  • 04-05-2010 3:14 AM In reply to

    Re: BV 10-46" Binnenkort verwacht!

    Johan, je kwalificeert iemand zonder hem te kennen. Volgens mij heb ik meer B&O in huis staan dat de gemiddelde lezer hier.

    Natuurlijk koop je bij B&O emotie en dat mag geld kosten. Toch ben ik van mening dat prijs, kwaliteit en emotie niet meer in verhouding staan. B&O moet haar ogen openen en zien dat andere merken snel terrein winnen.

    Inderdaad bij de concurrent mag je alles zelf doen en bij B&O wordt het gedaan. Zal best een groot aantal zaken kan je niet eens zelf doen. Het is een dichtgetimmerde wereld waar alleen een selecte groep dealers iets aan kan veranderen. Probeer bv. eens een PUC code in je systeem te krijgen. Waarom niet aansluiten op Internet en bij B&O een update downloaden.  Trouwens als ik kijk naar de meerprijs kan ik heel veel uren mensen inhuren die het keurig voor me aansluiten.

    De relatie met mijn dealer is bijzonder goed en ik heb niet te klagen waar het gaat om service. Vraag eens aan je dealer hoeveel service hij krijgt van B&O….. Juist ja de goodwill komt van die hard werkende dealer die ook moet proberen elke maand brood op zijn bord te hebben. En niet van een select groepje iconen in Denemarken. 

    Ik wil je graag bij mij thuis uitnodigen om je te laten horen dat de DAC van de BeoCenter2 het ruimschoots aflegt tegen een computer dingetje (meet en hoorbaar). Kijk naar de Blue Ray van de 7-55 (heb ik staan) deze verliest het op grote afstand van een Playstation3 (kijk hierbij bv alleen maar eens naar de opstarttijd, een probleem wat elders reeds opgelost is) . Beolab5 die defect arriveerde, heb van de dealer zijn privé set gekregen als tijdelijke vervanging. Levertijd van weken en dan heb ik het niet over 2 weken.    

    Natuurlijk is dit een forum van liefhebbers en dat waardeer ik ook in het bijzonder. Op geen enkel manier wil ik deze mensen kwetsen of declasseren. Toch wil ik melden dat B&O mij als ZEER groot liefhebber aan het verliezen is.    

    Misschien handig om weer terug "on topic" te gaan en het hier bij te laten. Mijn excuus voor mijn emotie.

  • 04-05-2010 3:36 AM In reply to

    Re: BV 10-46" Binnenkort verwacht!

    Koning, spijker op de kop. Dit was een toestel die elk vergelijk met glans doorstond. 

  • 04-05-2010 3:38 AM In reply to

    Re: BV 10-46" Binnenkort verwacht!

    Dat ben ik met je eens.

    Een cd speler van 300 euro klink beter dan alle beosounds.

    Dat zit mij ook wel eens dwars.

    Beolab 6000 - 8000 - 4000 zijn het geld niet waard....let op....kwa geluidkwaliteit!

    Ik hoor nu zelfs op de generalforum mensen klagen over de beolab 9....teveel tweeter word er gezegd en te weinig midrange.

    Nu komt er een beolab 8000 met ice powerversterker,dat is alleen om de productie kosten nog verder naar beneden te halen.

    De luidsprekers units die in de beolab 8000 - 6000 zitten kan je nog net niet vergelijken met Bose maar komt dicht in de buurt.

    Ga zo'n luidspreker op nieuw ontwerpen,technische gezien dan wel.Er zijn er maar 500000 duizend van verkocht.

    Ik vind het gewoon jammer.

     

     

  • 04-05-2010 4:04 AM In reply to

    Re: BV 10-46" Binnenkort verwacht!

    Koning natuurlijk helemaal mee eens en ik vind het bijzonder jammer. Met een klein beetje moeite en de juiste personen stonden ze nog steeds hoog in de ranglijsten.

    Waar blijven de externe Blue Ray speler, een SACD speler, goede DAC's. B&O zijn kunstenaars die iets moois maken. Vervolgens gaat Inkoop het Internet op om de spullen bij elkaar te shoppen. In geen enkel top HiFi blad kom je B&O (meer) tegen. Dit hebben ze aan zich zelf te danken. Het hele hogere management eruit iedereen die in zijn functie omschrijving "Hoofd" heeft staan wegwezen, en nieuw jong bloed naar binnen.    

     

  • 04-05-2010 4:22 AM In reply to

    Re: BV 10-46" Binnenkort verwacht!

    De slogan van philips vroeger geld nu voor B&O.

    Let's make things better inside.

    Het is gewoon jammer dat de echte liefhebbers het merk zo ziet achteruit gaan.

    medeforum lid/dealer Tripenglish zei tegen mij,denk je dat een B&O klant er wat om geeft wat er in zón luidspreker zit we hebben er al 500000 duizend van verkocht.

    Dan denk ik weer bij me eigen misschien is het ook wel zo.

  • 04-05-2010 4:29 AM In reply to

    • Johan
    • Not Ranked
    • Joined on 04-26-2007
    • Posts 64
    • Bronze Member

    Re: BV 10-46" Binnenkort verwacht!

    beoeric:

    Johan, je kwalificeert iemand zonder hem te kennen. Volgens mij heb ik meer B&O in huis staan dat de gemiddelde lezer hier.

    Sorry dat was niet zo bedoeld maar elke keer gaat het, als het over de beovision gaat, of deze toch niet te duur is. B&O is nu eenmaal duur en ja ben met je eens dat je niet altijd waarde voor je geld krijgt maar dat doet niet af tegen het bedieningsgemak en service (idd van de dealer).

     

    JOhan

  • 04-05-2010 4:37 AM In reply to

    Re: BV 10-46" Binnenkort verwacht!

    Laten we nu weer even back to topic gaan.

    Zijn er nog veranderingen bij de BV10-46 ten op zichten van de 40'

  • 04-05-2010 6:36 AM In reply to

    Re: BV 10-46" Binnenkort verwacht!

    Johan No Hard Feelings :-) ben het ook wel met je eens. Toch vind en hoop ik dat B&O ook dit soort fora volgt als graadmeter. Wat we hier lezen geeft hen een vrijbrief de prijzen maar weer verder te verhogen en de kwaliteit te verlagen. 

    Natuurlijk er zijn mensen hier die voor veel geld hun huis hebben laten aanpassen. Deze heb je voor het leven, maar "wake up" en durf eens iets negatiefs te zeggen ook al heeft het je een godsvermogen gekost. Ik schat de gemiddelde gebruiker hier dusdanig hoog ik dat het me zou verbazen indien ze alles maar gewoon accepteren. 

    Gebruikersvriendelijkheid ??? speel eens een uurtje met de BeoCenter2 ben benieuwd of je je mening aansluitend handhaaft :-)

     

    Koning tegen zoveel wijsheid heb ik niets in te brengen :-)

     

     

  • 04-05-2010 6:48 AM In reply to

    Re: BV 10-46" Binnenkort verwacht!

    Big Smile

  • 04-05-2010 2:59 PM In reply to

    Re: BV 10-46" Binnenkort verwacht!

    beoeric:

    ..... ik heb niet te klagen waar het gaat om service. Vraag eens aan je dealer hoeveel service hij krijgt van B&O….. Juist ja de goodwill komt van die hard werkende dealer die ook moet proberen elke maand brood op zijn bord te hebben. En niet van een select groepje iconen in Denemarken.  

     

    De opmerking over de hardwerkende dealer kan ik helemaal beamen. Heb eind vorig jaar een BV10 gekocht en het scherm heeft veel "ghosting". Delaer er bij gehad, B&O geïnformeerd, fotos bijgevoegd etc. E.e.a. is nu al meer dan 3 maanden (!) in beoordeling in Denemarken. Tja.... over de delaer niets dan lof, maar B&O laat het naar zijn dealer, en dus naar mij hun klant, erg afweten.

    Ik heb eveneens een BS5. Erg mooi apparaat, kan ik niet ontkennen. Mijn dochter begreep binnen 10 minuten hoe het werkte Smile Mijzelf koste het meer tijd Whistle Echter, ook bepaald geen probleemloos apparaat. Pas na veel moeite door de dealer werkt e.e.a. De integratie met mijn apple systemen laat ik maar buiten beschouwing, daar is in andere fora reeds meer dan genoeg over gezegd.

    Ik ben het met beoeric eens dat de prijs/kwaliteit verhouding niet erg optimaal is. Uiteindelijk heb ik om het uiterlijk en de uiteindelijke functionaliteit wel voor B&O gekozen. Ook geen spijt van, maar om nu te zeggen dat ik automatisch voor elke vervolg aanschaf ook B&O zal kiezen wil ik bepaald niet stellen. 

  • 04-05-2010 3:33 PM In reply to

    Re: BV 10-46" Binnenkort verwacht!

    Ik verdedig niks hoor,maar is het gewoon niet zo dat die hele led techniek niet uit ontwikkeld is.

    Iets waar B&O niks aan kan doen???

    Alle merken hebben namelijk last van ghosting.

  • 04-05-2010 5:06 PM In reply to

    Re: BV 10-46" Binnenkort verwacht!

    koning:

    Ik verdedig niks hoor,maar is het gewoon niet zo dat die hele led techniek niet uit ontwikkeld is.

    Iets waar B&O niks aan kan doen???

    Alle merken hebben namelijk last van ghosting.

    Dat wil ik niet ontkennen, maar de mate waarin wil nog wel variëren. Als ik bij mijn dealer kijk is het scherm praktisch perfect. Als ik naar mijn scherm kijk is elke keer wanneer er geen beeld is sprake van 6~8 grote witte wolken. De mate waarin is hier dde onderscheidende factor. Als het gering was geweest zou ik het accepteren als een consequentie van de gebruikte technologie. In dit geval is het paneel minder dan wat je gemiddeld mag verwachten (denk ik). En, daar komt het weer, als je zo veel geld uitgeeft, mag je naar mijn mening verwachten/eisen dat je minimaal op het "gemiddelde" zit of (iets) daar boven.... 

    Naar mijn mening is dit ook het cruciale punt van B&O. Je kan dezelfde technologie voor ongeveer 25% van de prijs kopen (Samsung in dit geval), je krijgt voor 25% extra's er bij (Beolink, 5.1 systeem, ...), je betaald 25% voor design en extra kosten/marge kleinere leverancier, en 25% voor de service van de dealer/B&O (alles grosso modo).

    De vraag die ik mij dan stel, en in lijn met jouw eerdere opmerkingen over b.v. de BS9, waar beginnen die genoemde percentages te schuiven en lever je als klant (teveel) in op de kwaliteit die je koopt. Qua speakers zit ik niet op Bose in een luxe verpakking te wachten of, in geval van een TV, op een Samsung in een luxe verpakking. Ik koop B&O voor de combinatie van betere/aanvullende techniek gecombineerd met een goed ontwerp.

  • 04-05-2010 6:03 PM In reply to

    Re: BV 10-46" Binnenkort verwacht!

    Koning ik denk dat LED wel voldoende is uit ontwikkeld maar dat het probleem ligt bij de achtergrond verlichting. De 7-55 is perfect (ander systeem). Natuurlijk wachten we allemaal op OLED pas dan is het echt goed. Waar het hier omgaat is als je een product wil leveren van de aller hoogste kwaliteit ga er dan ook voor en weiger je klanten af te schepen met halve producten. Klim op de barricade en verdedig de stellig dat B&O alleen maar plasma of dimbare LED schermen levert omdat de rest niet goed is. Als ik zo veel geld uitgeef voor een scherm maakt dat beetje stroom (in het geval van plasma) ook niet meer uit.

    Neem een ander voorbeeld in het verleden heeft iemand een BeoVision4 gekocht (50" of 65") compleet met system3. Waarom dan niet ook de 7-55 uitbrengen met alleen de monitor functie. Laat de hele ingebouwde system3 achterwegen en bied je klant de mogelijkheid hun plasma scherm te vervangen en de bestaande installatie onveranderd te houden (hiermee bedoel ik kostbare verbouwing). Dit zou een klant vriendelijke oplossing zijn je klanten te laten meegroeien met de techniek.

    bedroevend te lezen dat een scherm al maanden in Denemarken staat ter beoordeling. Lever een nieuwe maak de klant blij en plaats het kneusje in je lab.

    Een paar weken terug een firmware update hier in een system3. We lopen van probleem naar probleem. Het lijkt er wel op dat we een Beta versie hebben draaien. Het kan niet dat er zo veel fouten in zitten. Vanavond kwamen we er achter dat een DVD geef DTS meer weergeeft. Center speaker doet niets (wat nu weer ook die update ??) Natuurlijk komt de dealer weer helpen.

    Nee het draait allemaal om de dealer en niet meer om Denemarken. Voor hen veel lof  !!!!!!

  • 04-06-2010 1:11 PM In reply to

    Re: BV 10-46" Binnenkort verwacht!

    Met Led bedoel ik de achtergrond verlichting.

    Alle lcd's met edge lit background verlichting hebben last van ghosting maakt niet uit wel merk.

    Wat jij zegt over dimming leds en anders niets vind ik een prima oplossing!

    Je betaald immers de hoofdprijs,dus ze kunnen gerust ALLE lcd t.v's daarmee uitrusten.

    Maar breng dat nou eens aan het verstand bij onze deense warme vrienden.

     

Page 1 of 2 (33 items) 1 2 Next >