in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 06-25-2007 4:47 PM by Gerben. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 06-20-2007 4:16 PM

    Beolab 4 aansluiten op Avant 32 (2001)

    Hallo, Ik ben Gerben, net nieuw hier en (net als jullie allemaal denk ik) ben enorm liefhebber van B&O.

    Ik heb een Avant met Dolby Digital en sw 4.1. Ik wil hier als rear speakers de Beolab 4 op aansluiten. Ik de menu lijst van de Avant komt de beolab 4 niet voor. Wat is de beste setting voor de speakers en is er evt. een update van de software, zodat de Beolab 4 wel  in de lijst voorkomt? Wie heeft hier (al) ervaring mee?.

     

    Alvast bedankt voor de reacties!

  • 06-20-2007 4:31 PM In reply to

    Re: Beolab 4 aansluiten op Avant 32 (2001)

    Hallo Gerben,

    Welkom op dit forum.

    Ik denk persoonlijk dat je er niet al teveel waarde aan moet hechten of er nu Beolab 4 of bijv. Beolab 2500/6000 staat.

    Voor de front speakers maakt het wel uit omdat er dan wordt gekeken welke speaker de laagste tonen kan weergeven en dat die juist daarin wordt voorzien.

    Als je dus Beolab 2500 of 6000 kiest, zal dat volstaan.

  • 06-21-2007 10:08 AM In reply to

    Re: Beolab 4 aansluiten op Avant 32 (2001)

    eduard:

    Niet helemaal mee eens, daar geluid voor iedereen NIET het zelde is.

    Mijn advies is om naar een dealer te gaan en vragen of hij bepaalde opstellingen kan maken van speakers die jij interesant vind. Iedereen vindt geluid anders klinken dus moet jij bepalen of de BL-4 goed zijn, of BL-2550/6000.

    Via een forum kan je dit nooit bepalen......

     

    ??

    Ik maak alleen de statement dat als je de Lab 4 aansluit op een avant, je dan in het configuratiescherm voor lab 2500/6000 kan kiezen. Dit heeft m.i. geen invloed op het geluid.

    In de setup voor het geluid is voornamelijk de afstand van belang, dit heeft dan weer met het vertragen van het geluid te maken in de surroundweergave. Het type speaker kan hooguit de onderste frequenties bepalen die worden doorgelaten door de dolby unit.

    Het staat natuurlijk buiten kijf dat de lab 4 anders klinkt dan de 2500/6000. Dat is idd een persoonlijke afweging. Maar dat was niet de vraagstelling, toch?

  • 06-21-2007 4:38 PM In reply to

    Re: Beolab 4 aansluiten op Avant 32 (2001)

    Gerben,

     

    lees ik het goed dat je de Beolabs 4 al hebt, en je vraag puur gericht is op de instelling op de Avant?

    Dit ter voorkoming van enig misverstand.

    Sander 

  • 06-25-2007 4:47 PM In reply to

    Re: Beolab 4 aansluiten op Avant 32 (2001)

    Ja, dat klopt. Ik heb de Beolab 4 gekocht.

    Ik heb nu een Beosound 2300 die ik via een converter aan wil sluiten op de avant.

    Ik heb ook een paar 8000's die ik als frontspeakers wil aansluiten.

    Ik heb alleen nog een splitter nodig voor de Beolab 4's en een masterlink kaber voor de converter. Ik heb al even een proefopstelling gemaakt, maar ik ben niet kapot van de lab 4's. Dus dacht ik: "wellicht is het de instelling" vandaar.

Page 1 of 1 (6 items)