in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 03-13-2010 4:47 PM by Doc. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 03-04-2010 3:01 AM

• pasen
    • Not Ranked
    • Joined on 02-03-2010
    • Posts 9
    • Bronze Member

beocom5 en gigaset siemens gemiste oproepen

ik heb 1 beocom5 en 2x gigaset siemens en nou is het probleem dat als de telefoon gaat en ik hem opneem met mijn beocom5 hij daarna op de siemens telefoon's laat zien dat ik een oproep heb gemist.

hoe kan ik dit oplossen ik heb al zitten denken om er een telefooncentrale voor te zetten maar de leverancier kan niet beloven dat het dan werkt evt is ook een mogelijkheid om als het kan om de siemens telefoon's aan te melden op mijn beoline2 maar volgens mij kan dit ook niet, wie weet raad

pasen 

• 03-04-2010 12:50 PM In reply to

Re: beocom5 en gigaset siemens gemiste oproepen

Dat is een stukje technologie wat Siemens dus niet heeft. Als je namelijk meerdere B&O telefoons parallel op een lijn hebt krijg je dit probleem niet. De BeoCom's "controleren" namelijk de lijn. Een BeoCom ziet dus ook als de lijn bij het stoppen van de oproep bezet is en weet dan dat het gesprek beantwoord is. Deze wordt dan niet als gemiste oproep opgeslagen. De Siemens handsets aansluiten op de BeoLine 2 is volgens mij inderdaad geen optie, de BeoLine 2 is volgens mij niet GAP. Ik zou indien mogelijk gaan voor twee BeoCom 6000 MKII handsets, dan heb je ook gelijk 1 telefoonboek en werkt alles goed met elkaar samen!

• 03-04-2010 1:22 PM In reply to

Ik zou investeren in een extra BC5 ipv de 6000's.

Juist doordat hij al een beoline 2 heeft i.c.m. een BC5,  zou je anders de extra funkties van de beoline2 centrale teniet doen.

Je gaat dan terug van 400 personen naar 200, de tweede lijn als die gebruikt wordt.

Je behoudt wel de meerdere nummers per persoon bij een 6000mkII omdat zowel de BC5 als de 6000mkII dit ondersteunen.

De 6000 mkI ondersteunt niet de meerdere nummers per persoon.

Maar inderdaad, je kan niet verwachten dat een ander merk toestellen met dezelfde funktionaliteit als telefoonboek en de lijst met (gemiste) oproepen worden ondersteund door de beoline 2. 

• 03-04-2010 5:32 PM In reply to

deleted.

• 03-13-2010 1:07 AM In reply to

• Doc
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 585
    • Bronze Member

Pasen,

Ik heb ook een Beoline 2 en daarop EERST de Beocom 5, en vervolgens 2 Gigaset handsets aangemeld (via de Siemens handset: instellingen/handset/aanmelden).

Dat werkt prima: de 2 gigasets krijgen een cijfer (helaas geen naam) in de handset vd Beocom, en er kan naar doorverbonden worden. Er worden bij mij ook geen gemiste oproepen getoond in de gigasets (alleen op de eerst aangemelde handset, de Beocom dus).

Succes.

• 03-13-2010 1:21 PM In reply to

• pasen
    • Not Ranked
    • Joined on 02-03-2010
    • Posts 9
    • Bronze Member

doc

nou ik weet niet wat ik fout doe maar mij lukt het niet. Wat voor siemens heb je ?

pasen

• 03-13-2010 4:47 PM In reply to

• Doc
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 585
    • Bronze Member

Ik heb een Gigaset C45 van enkele jaren oud, en een nog veel oudere Gigaset 4000 micro.

Neem aan dat je ook eerst de Beocom 6000 (mk2) aanmeldt, en zolang het lampje vd Beoline 2 nog knippert (binnen 5 min. nadat de stroom eraf is geweest) de Gigasets aanmeldt?

Overigens kunnen de basisstations vd Gigasets de kast in (de handsets worden immers aangemeldt bij en "bediend" door de Beoline2 basis) ; je hebt alleen nog de opladers nodig.....

Page 1 of 1 (7 items)