in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-28-2010 7:19 AM by ridmaur. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-24-2010 5:35 AM

    Apple TV / Timecapsule / Beovision 10

    Ik ben van plan mijn Avant met de BS-9000 in te ruilen voor een BV-10 en wil hier een Apple TV bij kopen om mijn

    hele I-tunes collectie mee af te spelen. Nu heb ik een MacbookPro met nog maar 50 GB vrije ruimte, en zou eigenlijk de I-tunes

    bibliotheek willen overhelen naar de 1 TB Timecapsule. Ik heb nog geen ervaring met Apple TV, maar gaat dit werken ?


    Mijn vraag is : komt de hele bibliotheek op de Apple-tv te staan en wordt hij dan gesynct met de Timecapsule ? Zijn er mensen die

    hier ervaring mee hebben ? Is dit hoe het werkt, of moet het anders ? Graag zou ik wat tips en aanbevelingen ontvangen, want ik

    krijg tegengestelde berichten : de 1 zegt dat de combo Timecapsule/Apple TV gaat werken, een ander weer niet....

     

     

  • 02-24-2010 8:40 AM In reply to

    • pasen
    • Not Ranked
    • Joined on 02-03-2010
    • Posts 9
    • Bronze Member

    Re: Apple TV / Timecapsule / Beovision 10

    hoi

    ik zou een mac mini met 1 tb hrade schijf pakken veel meer mogenlijkheden zoals plex en speelt alle formaten af

     

  • 02-24-2010 10:15 AM In reply to

    Re: Apple TV / Timecapsule / Beovision 10

    Als je je iTunes bibliotheek overzet naar de Timecapsule staat het eigenlijk gewoon op een externe Disk als een back-up. Hier kun je verder niks mee.

    Als je Time machine gebruikt op je Mac zet je het ook over naar Timecapsule maar dan kun je het niet verwijderen van je Mac om ruimte op je schijf te maken omdat het dan tzt ook van je Timemachine verdwijnt.

    Verder maakt de Timemachine geen back-up van de Apple  TV.

    De Apple TV kun je compleet synchroniseren met je iTunes bibliotheek of alleen met bepaalde afspeellijsten, maar ook hier geldt dat als je het van je Mac haalt en je wilt iets toevoegen aan de Apple TV moet je synchroniseren en dan verdwijnt dus wat je van je Mac gehaald hebt.

    Eventueel kun je wel je locatie voor het wegschrijven van je muziek verplaatsen naar de Timecapsule maar dan moet je altijd inloggen op je Timecapsule en speel je de muziek weer via de computer af en wordt er geen back-up gemaakt.

    Een mogelijkheid:

    Losse harde schijf (met USB voeding) nemen en dit je locatie maken voor je muziek, als deze op je mac zit meelaten nemen met de Timemachine back-up naar je Timecapsule. De losse schijf aan je Apple TV hangen en met ATV flash  wordt het dan gezien als normale content van je Apple TV.

    Of grotere schijf in je MacBook zettenSmile

     

  • 02-24-2010 1:43 PM In reply to

    Re: Apple TV / Timecapsule / Beovision 10

    Geen idee of het daadwerkelijk werkt, maar de iets duurdere Nas-sen als Qnap en Synology hebben server mogelijkheden. De iTunes-server zie ik er ook altijd bij staan. Hang ze aan een normale router en je hebt een centrale plaats voor al je multimedia bestanden.

  • 02-25-2010 5:13 AM In reply to

    Re: Apple TV / Timecapsule / Beovision 10

    Bedankt voor jullie reacties !

    Dus als ik het goed begrijp is een NAS server beter aan te bevelen ? Ik heb nu in de MBP een 128 SSD kaart te zitten.

    Ik verplaats mijn hele I-tunes inhoud op de server en laat die dan streamen met de Apple TV ? Want als ik hem laat synchroniseren dan heb ik niet genoeg aan de 160 GB van de Apple TV.

    Iemand ervaring met het streamen tussen een server en Apple TV ? Werkt dit goed ?

     

  • 02-28-2010 7:19 AM In reply to

    Re: Apple TV / Timecapsule / Beovision 10

    Ik heb een AppleTV in mijn netwerk waar ik alleen maar foto's op heb staan; alle andere content (muziek, tv shows, films, podcasts, etc.) stream ik zonder problemen draadloos van mijn iMac via de AppleTV op mijn Beovision 6-22.

    groet

    Rob

     

Page 1 of 1 (6 items)