in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-19-2010 10:31 AM by arned. 0 replies.
Page 1 of 1 (1 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-19-2010 10:31 AM

    • arned
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-24-2007
    • Denmark
    • Posts 97
    • Bronze Member

    Netværk støj

    Det her er måske ikke et specielt B&O udstyr spørgsmål, men nu har jeg altså en Beosound 3000/Beolab 9.

    Sagen er, at jeg i huset har trådløst netværk. Igennem lang tid har Netgear boksen stået på et kontor. Hvad jeg ikke har tænkt over, var at Beosound 3000 står placeret i stuen netop på den anden side af væggen, hvor den trådløse Netgear sender var placeret. Afstanden mellem de 2 enheder har vel således været 20-40 cm. Den ene Beolab 9 højtaler har stået en lille halv meter fra senderen.

    Til tider har jeg haft problemer med lyden, som kunne lyde lidt "forkert" - jeg kan egentlig ikke beskrive det nærmere, - ligesom der kunne være kortvarigt udfald på den bærebare, som for det meste anvendes i stuen, hvor anlægget står. Men efter et råd fra en god ven har jeg nu flyttet den trådløse sender så afstanden til anlægget er over 2 meter. Nu har jeg ikke problemer med "forkert" lyd eller udfald på den bærbare.

    Er det et tilfælde eller er der noget om at en trådløs sender og audio udstyr ikke kan lide at stå for tæt? Beolab 9 er trods alt en højtaler med meget elektronik, herunder en IC-power forstærker, og Beosound'en er vel ikke beskyttet mod støj udefra.

Page 1 of 1 (1 items)